کد خبر: ۶۸۸۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در طرز کار دولت برای بودجه ۱۴۰۰ قرائت شد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون در مورد طرز کار دولت در ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را قرائت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

«علی خضریان» روز چهارشنبه و در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مورد طرز کار دولت در ارائه لایحه بودجه سال۱۴۰۰ کل کشور را قرائت کرد که در این گزارش آمده است: اصلاح بودجه سبب می شد تا کاهش وابستگی به نفت فراهم شود و با توجه به این مهم در لایحه بودجه ۱۳۹۸ مقام معظم رهبری دستور اصلاح ساختار بودجه را صادر فرمودند و به تصویب آن در آذرماه ۱۳۹۷ اقدام کردند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ افزود: همچنین ایشان تاکید کردند آنچه در سیاست های کلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درباره اصلاح ساختار بودجه عمومی وکاهش وابستگی به نفت تصویب و ابلاغ شده است، لازم است اجرایی و در بودجه سال ۱۳۹۸ گنجانده شود.

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در طرز کار دولت برای بودجه ۱۴۰۰ قرائت شد

وی افزود: اگر در عمل و با استناد به این موضوع که فرصت کافی برای این اصلاحات دربودجه سال ۹۸ وجود ندارد، قانون بودجه سال ۹۸ بدون درنظر گرفتن اصلاحات ساختاری به تصویب رسید. ولی انتطار می رفت لایحه بودجه سال ۹۹ مبتنی بر این اصلاحات تهیه و به مجلس ارائه شود. با این وجود به رغم همه هشدارهایی که برای تامین منابع پایدار مطرح شد، بودجه سال ۹۹ نیز با پیش برآوردی منابع به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

خضریان ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز مشکل پیش برآوردی منابع بودجه تشدید شده است و علاوه بر آن هزینه‌های جاری دولت نیز با رشد بسیار زیادی همراه شده است و ازمنظر اقتصادی شیوه تامین منابع بودجه و تصمیم گیری درباره مصاف عمومی آن، اثرات قابل توجهی بر شاخص های تورم، رشد اقتصادی، اشتغال، رفاه عمومی و عدالت اقتصادی به همراه داشته است و این شیوه بودجه ریزی سبب بسیاری از مشکلات اقتصادی را به بار آورده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین