کد خبر: ۶۸۸۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳

پنالتی‌های دیدار گل گهر و استقلال درست بود؟

کارشناس داوری فوتبال ایران اعتقاد دارد داور دیدار گل‌گهر سیرجان و استقلال می‌توانست دروازه‌بان گل‌گهر را از زمین مسابقه اخراج کند.
پنالتی‌های دیدار گل گهر و استقلال درست بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

نادر جعفری درباره قضاوت محمدرضا اکبریان در دیدار گل‌گهر سیرجان و استقلال اظهار داشت: داوران مسابقه با کار تیمی بسیار خوبی که داشتند،‌ از عهده قضاوت این دیدار برآمدند. اکبریان بازی را بسیار خوب کنترل کرد و کارت‌های داده شده و پنالتی‌های اعلام شده هم کاملاً درست بود. البته در پنالتی دوم استقلال،‌ داور مسابقه می‌توانست با توجه به نوع خطا و بی‌پروایی حقیقی، اخطار دوم را به او بدهد و حقیقی را از زمین اخراج کند.

وی با اشاره به حضور داوران پشت دروازه در این مسابقه تصریح کرد: بهتر بود کمیته داوران در اولین فصلی که از داوران پشت دروازه استفاده کرد، تحقیق می‌کرد که حضور آنها موثر است یا خیر؛ سپس با توجه به نتیجه این تحقیق به این نتیجه می‌رسید داوران پشت دروازه مجدداً فعالیت کنند یا خیر. آنها در دیدار گل‌گهر و استقلال، به خوبی وظیفه خود را انجام دادند و با توجه به اینکه ما VAR نداریم، بهتر است از این داوران استفاده کنیم. کمک‌داور ویدیویی حق را به حقدار می‌رساند و داوران پشت دروازه، به‌خوبی به وظیفه خود عمل کردند.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان درخصوص اعتراض قلعه‌نویی مبنی بر اینکه محمد دانشگر پس از خطای پنالتی باید کارت زرد دوم را می‌گرفت، خاطرنشان کرد: طبق صحنه‌ای که دیدیم، خیر. برخوردی که انجام شد یک بی‌احتیاطی بود، نه بی‌پروایی.

جعفری در پاسخ به این پرسش که آیا اکبریان و کمک‌هایش مرتکب اشتباهاتی داشتند یا خیر گفت به خبرگزاری تسنیم: داوران با توجه به حساسیت بازی، در مجموع قضاوت خوبی داشتند. نیمکت دو تیم فشار مضاعفی به داوری آورده بودند که داور مسابقه به‌خوبی شرایط را مدیریت کرد.

یک اشتباه مهم

حیدر سلیمانی پیشکسوت داوری نیز در گفت‌گو با ایسنا در خصوص قضاوت سعید اکبریان در دیدار گل‌گهر سیرجان و استقلال گفت: بازی سه صحنه مهم داشت و داور با خوش‌شانسی در نتیجه تاثیرگذار نبود یعنی اگر پنالتی دوم استقلال گل می‌شد، داور نمره ضعیفی دریافت می‌کرد. با این وجود او یک اشتباه مهم در این بازی داشت.

وی ادامه داد: پنالتی اول استقلال صحیح بود و حتی جریمه در نظر گرفته شده برای حقیقی درست بود یعنی دروازه‌بان گل‌گهر باید با کارت زرد جریمه می‌شد. پنالتی دوم استقلال اشتباه بود زیرا این وریا غفوری بود که بعد از پاس با دروازه‌بان حریف که روی زمین بود برخورد کرد و خطایی نبود. اعلام پنالتی به سود گل‌گهر نیز درست بود زیرا مدافع استقلال بی‌احتیاطی کرد. همچنین نیازی هم به کارت زرد نبود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین