کد خبر: ۶۸۸۱۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
تبلیغات

کاربرد نرده استیل، حفاظ استیل و نرده شیشه‌ای در معماری مدرن

نرده استیل یک سازه محافظ برای راه پله است که بر روی کف و دیواره‌های کناری مسیر پله نصب می‌شود. در معماری کلاسیک از نرده‌های آهنی و سنگی استفاده می‌شد، اما این نرده‌ها باید به صورت مداوم تعمیر و بازسازی شود به همین دلیل هزینه بیشتری به خریدارن اضافه می‌کند.
کاربرد نرده استیل، حفاظ استیل و نرده شیشه‌ای در معماری مدرن
آفتاب‌‌نیوز :

در ساختمان سازی پیشرفته امروزی برای طراحی دکوراسیون دخلی از استیل به عنوان یک متریال برتر که امکان اجرای طرح‌های خلاقانه و متفاوت را می‌دهد هر چه بیشتر استفاده می‌شود. استیل با داشتن ویژگی‌های بسیار مثبت مانند:

• مقاومت در برابر رطوبت و سرما

• داشتن سطح صاف و براق

• عایق ضد زنگ ضدگی و پوسیدگی

• امکان تغییر شکل در فرآیند برش کاری و جوشکاری

• بسسیار مقاوم در برخورد با فشار و ضربه

توانسته به عنوان یک متریال منتخب نکات منفی متریال سنتی مانند چوب و آهن را در طراحی دکوراسیون ساختمان بر طرف کند. تولید لوازم ساختمانی با استیل این اطمینان را به مردم می‌دهد که محصولی را برای ساختمان خود خریداری کردند از دوام و ماندگاری بسیار بالایی در طولانی مدت برخوردار خواهد بود. تعدادی از این محصولات استیل که بسیار رواج پیدا کرده عبارتند از: نرده استیل، حفاظ استیل و درب استیل. در ادامه به توضیح مختصری در باره هر کدام از این محصولات استیل می‌پردازیم با ما همراه باشید.

نرده استیل

نرده استیل یک سازه محافظ برای راه پله است که بر روی کف و دیواره‌های کناری مسیر پله نصب می‌شود. در معماری کلاسیک از نرده‌های آهنی و سنگی استفاده می‌شد، اما این نرده‌ها باید به صورت مداوم تعمیر و بازسازی شود به همین دلیل هزینه بیشتری به خریدارن اضافه می‌کند. نرده استیل به دلیل اینگه از عنصر نیکل و کروم در اجزای خود بهر می‌برد هرگز زنگ نمی‌زند و برای مدت زمانی طولانی کیفیت اولیه خود را حفظ می‌کند. این محصول به شکل‌های متفاوت برای حفاظت در ارتفاعات ساختمان‌ها مانند پنجر ها، بالکن‌ها و پشت بام‌ها اجرا می‌شود. در ساخت این محصول از دو آلیاژ استیل با درصد مقاومت وسختی متفاوت در مقابل عومال فرساینده و مخرب محیطی استفاده می‌شود که به نام‌های نرده استیل ۳۰۴ و نرده استیل ۲۰۱ مشهور هستند.

کاربرد نرده استیل، حفاظ استیل و نرده شیشه‌ای در معماری مدرن

زمانی که فولاد با درصد مشخصی نیکل و کروم ترکیب شود متریال جدیدی با ویژگی‌های مثبتی ساخته می‌شود که نام آن را استیل می‌گذارند. بساری از مهندسان و طراحان درساز‌های پله و نرده متنوع خود با کاربرد‌های گوناگون از استیل برای اطمینان از کیفیت بالای آن استفاده می‌کند. نرده استیل ۳۰۴ از نظر کیفی و چه از بابت زیبایی ایده‌های بیشتری برای انتخاب در اختیار طراحان دکوراسیون قرار داده است. قیمت نرده استیل ۳۰۴ از تمام مدل‌های نرده فلزی گرانتر است، اما دوام و ایمنی این نرده جبران هزینه صرف شده را می‌کند و با صرفه جویی در هزینه‌های بعدی شما جبران می‌شود.

حفاظ استیل

توجه به ایمنی در زندگی شهری امروز و اهمیت زیبایی بیرونی اجزای ساختمان باعث شده تا طراحان دکوراسیون به استفاده از حفاظ استیل در نمای بیرون پنجره‌ها و درب‌های داخل ساختمان به جای حفاظ‌های آهنی توجه بیشتری نشان دهند. استیل بر خلاف حفاظ‌های آهنی نیاز به رنگ شدن و نگهداری مداوم ندارد، زیرا هرگز شرایط اکسیداسیون در این متریال ایجاد نمی‌شود و به دلیل وجود یک لایه محافظ نیکل در ساختار خود اکسیژن و رطوبت در آن تاثیری نمی‌گذارد. حفاظ استیل چه از جنبه ایمنی و هم زیبایی ظاهری کاملا در رتبه بالاتری قرار دارد. طراحی و ساخت این محصول هیچ محدودیتی برای طراحان ایجاد نمی‌کند و آن‌ها می‌توانند به راحتی طرح‌های ذهنی خود را به واقعیت تبدیل کنند. دسته بندی این حفاظ ساختمانی براساس محل استفاده آن به سه شاخه اصلی که عبارت است از: حفاظ استیل بانکی یا حفاظ امنیتی، حفاظ استیل درب‌های ورودی، حفاظ استیل پنجره و بالکن تقسیم می‌شود.

کاربرد نرده استیل، حفاظ استیل و نرده شیشه‌ای در معماری مدرن

نرده شیشه‌ای

صاحبان املاک مسکونی و تجاری می‌دانند که مصالح مورد استفاده برای ساخت در این دوران مدرن با آنچه در گذشته داشتیم کاملاً متفاوت است. برای شیک و زیبا نشان دادن خانه یا استخر یا رستوران شما، نرده شیشه‌ای می‌توانند نقشی اساسی داشته باشند. نرده شیشه‌ای به دلیل شفافیت می‌تواند داخل یک رستوران را از جاده مشخص کند و هنوز هم افراد داخل را به دلیل توهم نوری خود شیک نشان دهند. وقتی می‌توانید بیرون از خانه در تراس یا بالکن با دوستانتان بنشینید، می‌توانند فضای خانه شما را گسترده‌تر نشان دهند. در خانه خصوصی شما، هندریل‌های شیشه‌ای برای روشن کردن نور طبیعی خورشید مناسب هستند، در نتیجه فضای بیشتری ایجاد می‌کنند، سایر تجهیزات اتاق را تکمیل می‌کنند و به عنوان یک شبکه ایمنی عمل می‌کنند.

کاربرد نرده استیل، حفاظ استیل و نرده شیشه‌ای در معماری مدرن

وزن کم و استحکام ریل‌ها و تنوع رنگی پنل‌های شیشه‌ای در این محصول به زیبایی و ایمنی آن کمک می‌کند. دلیل این امر این است که فرایند سندبلاست می‌تواند زیبایی شیشه را در انواع مختلف رنگ‌ها و سبک‌ها تضمین کند. به این ترتیب، صاحبان املاک مسکونی و تجاری می‌توانند رنگی را که برای ساختمان آن‌ها مناسب است انتخاب کنند. نرده شیشه‌ای صرف نظر از وسایل موجود در ساختمان، به هر خانه یا مکان عمومی جلوه‌ای مدرن می‌بخشند. در گذشته، مردم همیشه چیزی شیک می‌خواستند که به ساختمان آن‌ها جلوه لوکسی بدهد، اکنون آن‌ها آن را با نرده‌های شیشه‌ای پیدا کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین