کد خبر: ۶۸۸۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

وزیر صنعت: در تولید خودروهای سنگین و کامیون خلاء داریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه تولید خودروهای سنگین و کامیون در کشور خلاء داریم چرا که نیاز بازار زیاد و تولیدات داخلی کم است.
وزیر صنعت: در تولید خودروهای سنگین و کامیون خلاء داریم
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در جریان سفر یک روزه به شهرستان مشکین‌شهر و در بازدید از شرکت حدید مبتکران تولید کننده کامیون و کامیونت افزود: اقدامات لازم برای تامین و تولید محصولات مورد نیاز کشور در زمینه خودروهای سنگین و کامیون آغاز شده است.

وی بیان کرد: با فعال شدن ظرفیت‌های تولیدی در شرکت‌های متعدد از جمله در شرکت حدید مبتکران مشکین‌شهر، بخشی از نیاز بازار به خودروهای سنگین تامین می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت احداث این واحد صنعتی در شهرستان مشکین‌شهر را اقدامی ارزشمند در جهت تامین نیاز کشور و رونق و توسعه منطقه دانست و بیان کرد: در مدیریت‌های مرتبط با تولید خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت، نشست‌های تخصصی برای تکمیل زنجیره تامین قطعات و نیازمندی این خودروسازان برگزار شده و نیاز این واحد صنعتی با حمایت داخلی تامین می‌شود.

وی کیفیت محصولات تولید شده در این واحد تولید کامیون و کامیونت را مطلوب و مطابق با استاندارد یورو ۵ اعلام کرد و گفت: خط تولید این واحد صنعتی باید هر چه زودتر راه‌اندازی شده و تولیدات این شرکت روانه بازار شود.

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر یک روزه به شهرستان مشکین‌شهر و در بازدید از این واحد صنعتی، قرارداد امضا شده همکاری آموزشی و عملی ۳۰۰ نفر از متخصصان شاغل در این واحد صنعتی را به کارکنان و آموزش پذیران ارائه کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در جریان بازدید از این واحد تولیدی گفت: این واحد صنعتی سالانه ظرفیت تولید سه هزار دستگاه کامیون و کامیونت را دارد.

رامین صادقی افزود: برای اجرای این طرح مهم صنعتی، تاکنون علاوه بر ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۳۰۰ نفر در مرحله اول آغاز فعالیت تولیدی این واحد صنعتی مشغول به کار می‌شوند که امروز عملیات اعطای قرارداد همکاری امضا شده آنها با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین تاکید کرد: با فعال شدن این طرح، اشتغال و توسعه اقتصادی شهرستان مشکین‌شهر رونق گرفته و محصول کامیون و کامیونت با کیفیت و استاندارد یورو ۵ روانه بازار می‌شود.

مدیرعامل شرکت حدید مبتکران نیز در جریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از این واحد صنعتی اعلام کرد: در این واحد تولیدی کامل‌ترین خودرو سنگین را می‌توانیم تولید کنیم و توان تولید روزانه ۵۰ دستگاه کامیون و کامیونت را داریم.

مرتضی الله‌وردی بیان کرد: قالب‌ها، بدنه و قطعات بدنه و شاسی محصولات تولیدی توسط متخصصان این شرکت و با فناوری روز اروپا در حال تولید است ولی به علت تحریم، تامین برخی قطعات اساسی که نیازمند فناوری و یا واردات قطعات پایه‌ای خارجی بوده، تاکنون میسر نشده است.

وی از تولید بخش زیادی از قطعات موتور خودروهای تولیدی در این واحد صنعتی در داخل کشور خبر داد و گفت: پیش از این تولید کامیون و کامیونت در این شرکت با ۷۰ درصد فناوری و قطعات خارجی و ۳۰ درصد قطعات داخلی برنامه ریزی شده بود ولی پس از تحریم بروز مشکلات در مرحله تولید و با تلاش متخصصان داخلی، هم‌اکنون ۸۰ درصد قطعات مورد نیاز این واحد صنعتی در داخل تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت حدید مبتکران، ارزبری هر دستگاه کامیون و کامیونت تولید شده در این واحد صنعتی را ۱۰ هزار یورو ذکر کرد و ادامه داد: به منظور آغاز جدی مرحله تولید، در حال واردات و ترخیص قطعات خارجی مورد نیاز اساسی برای تولیدات این شرکت هستیم.

وی با بیان این که تولیدات این شرکت با برند چاپار به زودی روانه بازار خواهد شد، افزود: برای آغاز تولید با روزانه ۱۵ دستگاه کامیون کار را شروع می کنیم و لازم است که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تکمیل زنجیره تامین قطعات، اقدامات حمایتی لازم را انجام دهد.

به گزارش ایرنا، کارخانه کامیون‌سازی حدید مبتکران مشکین‌شهر یک سال پیش و در نیمه دی ماه با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید و نخستین خودرو تولیدی این واحد صنعتی تحت نام چاپار رونمایی شد.

عملیات اجرایی این واحد تولیدی خودروسازی در سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار آغاز شده و تولید خودروهای سنگین در سه فاز برای این مجموعه پیش‌بینی شده که فاز اول این طرح سال گذشته با تولید یک دستگاه افتتاح شد ولی به علت تحریم و تامین نشدن برخی از قطعات، تولید در این واحد صنعتی به تاخیر افتاد.

این طرح عظیم که به صورت کامل توسط بخش خصوصی اجرا شده، قرار است تا چهار سال آینده به صورت نهایی تکمیل شده و زمینه اشتغال پنج هزار نفر را فراهم کند.

امروز در جریان سفر علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت ، معدن و تجارت به شهرستان مشکین‌شهر در استان اردبیل، عملیات احداث کارخانه کنسانتره مس و مولیبدن با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ۳۵۰ نفر اشتغال در این شهرستان آغاز شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
پراید کمپرسی بزودی تولید میشود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین