کد خبر: ۶۸۸۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

«آنتی‌بادی طعمه» و مقابله با کرونا

دانشمندان تایوانی یک نوع «آنتی‌بادی طعمه» تولید کرده‌اند که می‌تواند با جلوگیری از ورود ویروس کرونا به سلول‌های انسانی از عفونت جلوگیری کند.
«آنتی‌بادی طعمه» و مقابله با کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

 دانشمندان آکادمی سینیکا (Sinica) و دانشگاه ملی تایوان مقاله‌ای با عنوان «آنتی‌بادی طعمه کووید-۱۹» را که به‌طور موثر از ورود ویروس و عفونت به سارس کوو-۲(SARS-CoV-۲) جلوگیری می‌کند را در تاریخ ۳۰ نوامبر در پزشکی مولکولی EMBO منتشر کردند. در این گزارش، دانشمندان نحوه اتصال «آنتی‌بادی طعمه» به پروتئین سنبله سارس-کوو-۲ را با قابلیت جلوگیری از آلوده شدن سلول‌های انسانی بیان کردند.

به نقل از تایوان نیوز، به‌طور خاص، این طعمه حاوی یک پروتئین همجوشی ACE۲ ‐ Fc است که از گیرنده‌های ACE۲ سلول‌های ریه انسان که پروتئین‌های سنبله ویروس به‌طور معمول به آن‌ها متصل می‌شوند، تقلید می‌کند. بااتصال به پروتئین‌های سنبله، پروتئین همجوشی ACE۲ ‐ Fc از اتصال ویروس به سلول‌های ریه انسان جلوگیری می‌کند.

همچنین این طعمه پس از اتصال به پروتئین‌های سنبله باعث فعال شدن دگرانولاسیون سلول‌های کشنده طبیعی (NK) می‌شود. نتایج نشان داده که این طعمه‌ها در جلوگیری از ورود ۶ سویه ازجمله سویه‌های بسیار عفونی D۶۱۴G ویروس موثر هستند.

دانشمندان نتیجه گرفتند که این طعمه می‌تواند به‌عنوان یک عامل درمانی برای سرکوب طوفان سیتوکین التهابی پس از عفونت نیز باشد. آزمایش‌های حیوانی شامل سویه جهش‌یافته ویروس که اخیرا در انگلیس ( B.۱.۱.۷ ) کشف‌شده نیز در حال برنامه‌ریزی است.

چانگ سو یوان، استاد گروه علوم آزمایشگاهی بالینی و بیوتکنولوژی پزشکی در کالج پزشکی دانشگاه ملی تایوان گفت: مشخص نشده که عفونت این گونه که در انگلیس یافت شده است فراتر از جهش D۶۱۴G باشد اما ابراز اطمینان کرد که «آنتی‌بادی طعمه» قادر به جلوگیری از آن نیز خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین