کد خبر: ۶۸۸۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

عکس| مارگیر جوان که پیتون ۳ متری شکار می‌کند

«کن لی» ۳۱ ساله یکی از جوانترین مارگیرهای هنگ کنگ است. او اوایل ماه دسامبر در دهکده تای‌پاک یک پیتون ۳ متری گرفت و تصاویر لحظه گرفتن این مار عظیم‌الجثه به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. حالا خیلی‌ها او را با فنون مارگیری‌اش می‌شناسند.
عکس| مارگیر جوان که پیتون ۳ متری شکار می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

لی از یکسری تجهیزات مانند دستکش، چوب، قلاب و کیف استفاده می‌کند اما گاهی اوقات هم دست خالی برای گرفتن مارها می‌رود. او از جمله مارگیرانی است که نامش درفهرست پلیس به ثبت رسیده تا به هنگام گزارش و مشاهده مار در خانه، محله‌ها و دهکده‌ها از او بخواهند برای گرفتن آن به محل برود. این جوان هنگ‌کنگی امیدوار است که مارهای اسیر شده بتوانند به طبیعت بازگردند.

او درباره مراحل شکار این مار عظیم‌الجثه ۳ متری می‌گوید: «چالش گرفتن این مار این بود که زیر شاخ و برگ‌ها پنهان شده بود، بنابراین مجبور شدم پیش از اینکه او را بگیرم آن شاخ و برگ‌ها را بردارم.»

کمی آنسوتر از مراکز خرید و آسمان‌خراش‌ها در هنگ کنگ زندگی حیات وحش در جریان است. پلیس نیز هر وقت رد پایی از مارها می‌بینید با مارگیرانی که فهرستی از آنها در مراکز پلیس به ثبت رسیده تماس خواهد گرفت.

«کن لی» نیز مانند بسیاری دیگر از مارگیرهای این منطقه، خودش از ۱۷ سالگی با تجربه و کوشش و خطا مارگیری را آموخته است. البته او در دانشگاه نیز رشته مرتبط زیست‌شناسی و تنوع زیستی را مطالعه کرده و در برخی پروژه‌های دانشگاهی و با برخی نهادهای مدنی حوزه محیط زیست نیز همکاری دارد.

او امیدوار است که با زنده‌گیری این حیوانات امکان بازگشت دوباره آنها به طبیعت مهیا شود و از مواردی می‌گوید که دیر سر صحنه رسیده و افراد محلی گاهی مار را زخمی کرده یا کشته بودند.

البته نسل قدیمی مارگیرها با مغازه‌های سوپ مار در ارتباط بودند. در واقع هنر مارگیری آنها به نوعی با فراهم آوردن گوشت لازم برای تهیه سوپ مار در پیوند بود. سوپ مار هنوز در منوی برخی از رستوران‌های هنگ‌کنگ به چشم می‌خورد.

عکس| مارگیر جوان که پیتون ۳ متری شکار می‌کند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین