کد خبر: ۶۸۹۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

احتمال پیک جدید کرونا در بهمن و اسفند ماه

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: احتمال پیک جدید کرونا در اواخر بهمن ماه و اوایل اسفند ماه وجود دارد، اما اگر همکاری مردم همانند آذر ماه تداوم داشته باشد می‌توانیم جلوی ایجاد بحران را بگیریم.
احتمال پیک جدید کرونا در بهمن و اسفند ماه
آفتاب‌‌نیوز :

زهرا نهبندانی در این خصوص اظهار داشت: وضعیت اکثر شهرهای استان از جمله مشهد زرد است و این امر حاصل همکاری مردم است و معتقدیم که این همراهی‌ها باید همچنان تداوم یابد، گرچه محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در تمامی شهرها همچنان پابرجاست و این موضوع شامل رنگ نمی‌شود.

وی افزود: همکاری مردم در آذر ماه عالی بود و اگر به فراموشی سپرده شود موج جدید از راه می‌رسد و خواسته ما تداوم همکاری ها تا پایان قطع کامل زنجیره انتقال کرونا است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مردم تا حد امکان باید در منزل بمانند و در بیرون از منزل هم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را فراموش نکنند، خاطرنشان کرد: احتمال پیک جدید کرونا در اواخر بهمن ماه و اوایل اسفند ماه هست، اما اگر همکاری مردم همانند آذر ماه تداوم داشته باشد می‌توانیم جلوی ایجاد بحران را بگیریم.

هبندانی تصریح کرد: مردم در صورت هرگونه مورد مشکوکی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند تا اقدام لازم و به‌موقع صورت پذیرد و از تکثیر و انتقال ویروس در جمع خانواده و جامعه جلوگیری شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که از مردم می‌خواهیم از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی به‌شدت خودداری کنند و هشدارها را جدی بگیرند، تأکید کرد: کرونا هنوز دارو و واکسن خاصی ندارد و بهترین کار در این شرایط رعایت نکات پیشگیرانه است و همگان معتقدیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین