کد خبر: ۶۸۹۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵

تصاویر| پرندگان زیبا در استان خوزستان

خوزستان پرتنوع‌ترین استان از لحاظ گونه‌های مختلف پرندگان است و همه ساله با آغاز فصل سرما، شاهد ورود انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر آسیای میانه به مناطق داخلی ایران هستیم. این تصاویر زیبا اهمیت محافظت از حیات وحش استان خوزستان را یادآور می‌شود.
تصاویر| پرندگان زیبا در استان خوزستان
آفتاب‌‌نیوز :

استان خوزستان دارای رودخانه‌ها، تالاب‌های فراوان و زیستگاه پرندگان خاص است. حداقل حدود ۶ گونه از پرندگان نادر ایران که در حاشیه تالاب‌ها و رودخانه‌ها زندگی می‌کنند در استان خوزستان قابل مشاهده هستند و ۲ گونه از این پرندگان تاکنون فقط در این منطقه از ایران دیده شده‌اند.

از پرستوی دریایی و اکراس گرفته تا گنجشک خانگی که مطمئنا با تحقیق و گسترش علم پرنده‌نگری در کشور ما شاهد ثبت زیرگونه‌های مختلفی از پرندگان در ایران، به‌خصوص دراستان خوزستان خواهیم بود.

امروزه شکارچیان سودجو از شهر‌های مجاور به خوزستان سفر کرده و علاوه بر شکار پرندگان، به روند رو به انقراض آن‌ها نیز کمک می‌کنند.

در این مورد مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد تالاب‌های کشور در خوزستان واقع شده، می‌گوید: به همین علت این استان بیشترین پرندگان مهاجر را دارد و با توجه به شرایط آب وهوایی، ماندگاری پرندگان در این استان بیشتر است. در واقع خوزستان نقطه آخر سفر پرندگان مهاجر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین