کد خبر: ۶۸۹۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳

سپاه، محل سقوط هواپیمای اوکراینی را گلباران کرد

یاد شهدای هواپیمای اوکراینی ظهر روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه با گلباران محل حادثه در سالگرد سقوط این هواپیما به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با مشارکت نیروی هوافضای سپاه پاسداران گرامی داشته شد.
سپاه، محل سقوط هواپیمای اوکراینی را گلباران کرد
آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با نخستین سالگرد شهادت مسافران هواپیمای اوکراینی محل شهادت آن‌ها توسط بالگردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گلباران شد.

این برنامه توسط معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد و مراسم تجلیل از خانواده شهدای هواپیمای اوکراینی نیز عصر روز چهارشنبه 17 دی ماه در صحن حضرت ثامن‌الحجج (ع) با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار می‌شود و مزار این شهدا در شهر اصفهان نیز عطرافشانی و گلباران خواهد شد.

مسئولان کشور نیز در دیدار با خانواده شهدای هواپیمای اوکراینی از آنها دلجویی و یاد شهدای این حادثه را گرامی خواهند داشت.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ ماه ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرده و سرنشینان آن جان باختند.

سعید اوحدی رییس بنیاد شهید طی روزهای گذشته اعلام کرد ۱۲۷ پرونده برای ۱۲۷ نفر قربانیان ایرانی از ۱۴۸ مسافر این هواپیما در بنیاد تشکیل شده که از بنیاد طبق قوانین خدمات می گیرند.

معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری نیز ۱۰ دی ماه اعلام کرد با تصویب هیات دولت، مبلغ ۱۵۰ هزار دلار یا معادل یورویی آن به خانواده‌ها و بازماندگان هر یک از جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی در اسرع وقت فراهم و مبالغ براساس مستندات به ذی‌نفعان پرداخت می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین