کد خبر: ۶۸۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۴
رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد:

مبارزه تا خروج آخرین اسرائیلی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)تاكید كرد:مذاکره هرگز جایگزین مقاومت نخواهد بود و حماس، مقاومت را تا خروج آخرین مزدور صهیونیستی وآزادی فلسطین ادامه خواهد داد. 

خالد مشعل در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس جنبش حماس گفت : رزمندگان مقاومت هرگز رژیم صهیونیستی را در امان نخواهندگذاشت و به همین علت پیشنهاد اخیر اروپاییان برای برقراری آتش بس با دشمن را نپذیرفته اند .

مشعل افزود :بیایید به توافق برسیم تا این دولت را كنار بگذاریم و راه مقاومت مسلحانه علیه دشمن صهیونیستی را تا آزادسازی سرزمین فلسطین درپیش بگیریم .

رهبر جنبش حماس افزود: هرگز اجازه نخواهیم داد كه سازشكاران اسلو دولتی را تشكیل بدهند كه از پشت به رزمندگان مقاومت خنجر بزنند.

وی همچنین با اشاره به اینكه رزمندگان مقاومت ایمان دارند كه فلسطین درسایه جانفشانی آزاد خواهد شد اظهارات نخست وزیر منصوب تشكیلات خودگردان درخصوص مقاومت را نكوهش كرد كه رزمندگان را دزدان مسلح خیابانی نامیده بود.

خالد مشعل همچنین از كارشكنی محمودعباس در جلوگیری از اصلاحات و توسعه سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) به طوری كه شامل همه طیف های سیاسی فلسطین بشود انتقادكرد و گفت : محمودعباس همه توافقهایی را كه به منظور تقویت وحدت ملی و پشت سرگذاشتن اختلافات سیاسی صورت گرفته بود از جمله توافق سال دوهزاروپنج قاهره، یادداشت توافق ملی در سال دوهزاروشش و همچنین توافق دوهزاروهفت مكه زیرپاگذاشته است .

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: ابومازن در صدد است ملت فلسطین فاقد رهبری سیاسی باشد و دراین صورت خود و گروهش حقوق ملت فلسطین را به خاطر منافع محدود و شخصی به دشمن واگذار كنند.

مشعل گفت: درحالی كه صهیونیستها نقشه ویران كردن مسجد الاقصی و ساخت مجسمه سلیمان را دنبال می كنند جای تعجب است كه محمود عباس به گفتگو با آنها می رود اما با این حال و برغم خطاهای بزرگ و ستم تشكیلات خودگردان درحق ملت فلسطین حماس همچنان آماده گفتگو با محمودعباس بدون پیش شرط هایی ازقبیل حل دولت منتخب فلسطین به ریاست اسماعیل هنیه است .

رمضان عبدالله شلح دبیر كل جهاد اسلامی فلسطین نیز در این مراسم گفت : تشكیلات خودگردان به ریاست محمود عباس كه راه سازش با دشمن رادرپیش گرفته است هرگزنماینده ملت فلسطین نیست .

وی افزود : جهاد و مقاومت تنها راه آزادسازی سرزمین فلسطین و زمینه ساز بازگشت پناهندگان به موطن خود خواهد بود.

شلح بدون اشاره به محمودعباس بطور تلویحی از او انتقاد كرد و گفت : كسانی كه سازشنامه اسلو را امضا كردند و رژیم اسرائیل را به رسمیت شناختند به ملت فلسطین خیانت كرده اند.

وی خطاب به عباس به عنوان رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان كرد:چنانچه فكر می كنید از راه گفتگو می توان مزدوران صهیونیستی را به عقب نشینی از سرزمین های اشغالی درجنگ شصت وهفت میلادی متقاعد ساخت و كشور مستقل فلسطین تشكیل داد سخت در اشتباه هستید، باید این اوهام را از سرتان بیرون بیاورید.

دبیركل جنبش جهاداسلامی فلسطین درادامه گفت : گفتگو با صهیونیست ها هیچ نتیجه ای جز واگذاری امتیازات بیشتربه دشمن وصرف نظركردن ازحقوق حقه ملت مظلوم فلسطین درپی نخواهد داشت .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین