کد خبر: ۶۸۹۵۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
در صورت رفع تحریم‌ها، بازگشت آمریکا به برجام را می‌پذیریم

رهبر انقلاب: ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است/ اروپا و آمریکا باید تحریم‌ها را فوراً لغو کنند/ توضیح درباره دولت جوان حزب‌اللهی/حضور ایران و کمک به متحدان منطقه‌ای قطعی است

رهبر انقلاب گفتند: عده‌ای خیال می‌کنند اگر با آمریکا آشتی کردیم و رفیق شدیم کشور بهشت برین خواهد شد، نه ببیند کشورهایی که قربان صدقه آمریکا می‌روند وضع‌شان چطور است. درباره مسائل روز؛ یکی از مسائل پرتکرار در چالش بین جمهوری اسلامی و جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا یکی مسئله تحریم است، یکی حضور منطقه‌ای ایران است یکی هم توان دفاعی ایران و قدرت موشکی ایران. این‌ها را دائم می‌گویند و یک نقی می‌زنند و این طرف هم جوابی می‌دهد. البته مسئولین داخلی ما جواب استکبار را در هر سه مسئله داده‌اند. هم اینکه شعارهای مردمی ما جواب آن‌ها را داده ولی من سخن قطعی و پایانی را عرض می‌کنم.
رهبر انقلاب: ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است/ اروپا و آمریکا باید تحریم‌ها را فوراً لغو کنند/ توضیح درباره دولت جوان حزب‌اللهی/حضور ایران و کمک به متحدان منطقه‌ای قطعی است
آفتاب‌‌نیوز :

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه غرب موظف است تحریم علیه ایران را فورا متوقف کند، افزودند: اقتصاد ایران را باید به گونه‌ای قوی کنیم تا سیاست‌بازی‌ها در آن اثرگذار نباشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای روز جمعه به مناسبت فرارسیدن سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم در سخنرانی زنده فرمودند: آمریکا منافع خود را در بی‌ثباتی منطقه می‌بیند. وقتی خود را به منطقه مسلط کند، تا قبل از آن نفعش در بی‌ثباتی است. یک وقت با داعش و یکبار با فتنه ۸۸ دنبال بی‌ثباتی منطقه است. حالا یک یاوه‌گوی آمریکایی می‌گوید ایران عامل بی‌ثباتی منطقه است. ما موجب ثبات هستیم و در مقابل بی‌ثباتی آمریکایی ایستادیم.

رهبر انقلاب با بیان اینکه در سال ۸۸ می‌خواستند ایران را بی‌ثبات کنند، اما همان کار در سال ۹۹ بر سر خودشان آمد، تصریح کردند: همین کاری که پریروز عده‌ای در واشنگتن به کنگره رفتند و آدم‌های کنگره را از دالان‌های مخفی فراری دادند، می‌خواستند در ایران انجام دهند. اما خداوند موفق‌شان نکرد.

ایشان افزودند: یکی از مسائل پر تکرار در چالش بین ایران و جبهه استکبار، یکی مساله تحریم یکی مساله حضور منطقه‌ای ایران و یکی مساله توان دفاعی ایران و قدرت موشکی ایران است. آن‌ها دائم یک چیزی می‌گویند و این طرف هم جواب می‌دهد. البته مسئولین داخلی جواب استکبار در هر سه مساله را دادند.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه جبهه غرب موظف است این حرکت خباثت‌آمیز تحریم را خاتمه دهند و آن را فورا متوقف کنند، خاطرنشان کرد: این وظیفه آنهاست که همه تحریم‌ها را بردارند. این یک دشمنی بزرگ و بی‌جهت با ملت ایران است. البته بار‌ها گفتم که آن‌ها باید تحریم را بردارند و ما اقتصادمان را طوری تنظیم کنیم که با وجود تحریم بتوانیم کشور را اداره کنیم. ما فرض کنیم تحریم رفع نخواهد شد. البته به تدریج بی‌اثر می‌شود، اما اگر تحریم باقی بماند اقتصاد را باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که با رفت آمد و تحریم و بازیگری دشمن دچار مشکل نشویم. ما این را به صورت سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردیم.

ایشان با اشاره به برخی اظهارات و ادعا‌های طرف مقابل ابراز داشتند: اینکه فلان کار را بکنید و نکنید، حرف بیخودی است. تحریم باید برداشته شود. در مورد حضور منطقه‌ای ما که می‌گویند چرا ایران در منطقه حضور دارد باید بگویم نظام اسلامی موظف است که دوستانش را در منطقه تقویت کند. حضور ما به منظور تقویت هواداران‌مان است. نباید کاری کنیم که دوستان و وفاداران ایران در منطقه تضعیف شوند. حضور ما ثبات‌آفرین است. حضور جمهوری اسلامی موجب برداشته شدن موجبات بی‌ثباتی است.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایران حق ندارد وضع دفاعی کشور را طوری قرار دهد که یک آدم بی‌عرضه‌ای مثل صدام بتواند به تهران موشک بزند و ایران کاری از دستش برنیاید، عنوان کردند: در تهران یا موشک عراقی می‌آمد که اروپایی‌ها داده بودند یا هواپیمای میگ ۲۵ می‌آمد و بمباران می‌کرد و ما کاری نمی‌توانستیم بکنیم. امروز قدرت دفاعی ایران طوری است که دشمنان ما ناگزیرند که توانایی ایران را به حساب بیاورند. وقتی موشک جمهوری اسلامی می‌تواند پرنده متجاوز آمریکایی را ساقط کند، آن وقتی که موشک ایرانی پایگاه عین‌الاسد را در هم بکوبند، مجبورند در محاسبات خودشان آن را حساب کنند.

ایشان با بیان اینکه ما نباید کشور را بی‌دفاع بگذاریم و نباید کاری کنیم که دشمن جرات کند و ما نتوانیم کاری در مقابل دشمن انجام ندهیم، به مسئله کاهش تعهدات برجامی ایران اشاره کردند و یادآور شدند: ما برخی تعهدات برجامی را کنار گذاشتیم و اخیرا هم غنی‌سازی ۲۰ درصد را آغاز کردیم. ما فرض کنیم آمریکا به برجام بازگردد. ما هیچ عجله‌ای نداریم آمریکا به برجام برگردد. مساله ما این نیست، آنچه که مطالبه منطقی ماست رفع تحریم‌هاست. این حق غصب شده ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا و اروپا وظیفه دارند حق ملت ایران را ادا کنند، بیان کردند: اگر تحریم‌ها برداشته شد بازگشت آمریکا به برجام معنایی خواهد داشت. البته خسارت‌های ما هم جزو مطالبات ماست. اما اگر تحریم‌ها برداشته نشد بازگشت برجام به ضرر ماست. البته من به مسئولین در قوه مجریه و قوه مقننه در این زمین‌ها گفتم با دقت و با رعایت کامل ضوابط پیش بروند.

ایشان با بیان اینکه تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهدات برجام تصمیم درستی است، گفتند: وقتی طرف مقابل به هیچ کدام از تعهداتش عمل نمی‌کند معنی ندارد ایران به تعهداتش عمل کند. از مدتی پیش تدریجا برخی تعهدات را لغو کردند و اخیرا هم تعهدات دیگری را کنار گذاشتند. اگر آن‌ها به تعهداتشان برگردند ما هم به تعهداتمان برمی‌گردیم. از اول برجام گفتم تعهد در برابر تعهد یعنی باید کار متناظر کنیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از این سخنرانی افزودند: سلام می‌کنم به مردم قم و به حوزه علمیه عظیم‌الشان. وضع دیدار سالیانه امسال ما متأسفانه به این شکل است و من از مشاهده چهره‌های منور برادران قمی محروم هستم، ولی این هم یکی از اشکال زندگی است و از فراز و نشیب است. زندگی از این کوچه پس کوچه‌ها زیاد دارد.

ایشان با اشاره به پاسداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط مردم اظهار داشتند: از مردم عزیز سپاسگزاری می‌کنم به خاطر حرکت عظیم حماسه‌گونه که در سالروز شهادت سلیمانی در کشور به وجود آوردند. شهید سلیمانی و ابومهدی در حرکات خودجوش مردم در سرتاسر کشور تجسم عینی پیدا کردند و روح تازه‌ای به کالبد کشور و ملت دمیده شد.

رهبر انقلاب اسلامی ادامه دادند: با هیچ بخشنامه و دستوری امکان نداشت چنین حرکتی ایجاد شود. این حرکت ناشی از بصیرت و حرکت مردم است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با یادآوری پاسداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق تصریح کردند: همچنین تجمع بزرگ و شکست‌انگیزی که در بغداد و در برخی دیگر از شهر‌ها برای تکریم و بزرگداشت شهید ابومهدی و شهید سلیمانی تشکیل شد. از همه برادران و خواهران که در ایران و عراق بودند تشکر می‌کنم.

رهبر انقلاب اسلامی با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای همراه سردار سلیمانی (شهید پورجعفری، مظفری نیا، شهیید طارمی و زمانیان) و نیز همراهان شهید ابومهدی خاطرنشان کرد: یاد شهدای کرمان و نیز حادثه تلخ هواپیما در تهران که حقیقتاً حادثه تلخ و ناگواری بود را گرامی می‌دارم. مسئولین کشور را هم داغدار کرد و امیدواریم خدای متعال چه شهدای کرمان و چه تهران را مشمول لطف و رحمت خودش قرار دهد و به خانواده‌های آن‌ها آرامش و تسلی دهد. البته وظایفی را هم مسئولان دارند که به آن‌ها تذکر داده شده است.

ایشان افزودند: در چهلمین روز شهادت شهید فخری‌زاده هستیم که باید یاد ایشان را گرامی بداریم. او شهید عالیقدر و شخصیت بزرگی بود. ما دو چهره علمی یعنی شهید فخری‌زاده و آیت‌الله مصباح را از دست دادیم. این دو چهره علمی برجسته‌ای بودند و از هر دو میراث‌های ارزشمندی باقی مانده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه لازم است ما از یاد ۱۹ دی سال ۵۶ حراست کنیم، ابراز داشتند: باید از محتوا و مضمون حماسه ۱۹ دی نگهبانی کنیم. این یکی از نقطه‌های اوج حیات ملت ایران بود. هر ملتی نقاط اوج و حضیض دارند. نقطه اوج را باید زنده نگهداشت، زیرا به آیندگان روحیه می‌دهد و هم باعث افتخار و عزت ملی است. این نقاط اوج در تاریخ ثبت می‌شود و راه آیندگان را روشن می‌کند.

ایشان با بیان اینکه باید از مضمون حادثه ۱۹ دی حراست کنیم، زیرا راویان خائن و برخی تحلیلگران سعی می‌کنند محتوای حوادث بزرگ را به سود خودشان و به سود قدرت‌های غاصب دنیا تغییر بدهند، عنوان کردند: این کار از قدیم بوده است. امروز با امکانات ارتباطات جمعی این امکان در اختیار قدرت‌های مغرض قرار دارد که حوادث را تغییر دهند و تفسیر غلط کنند و افکار عمومی را منحرف سازند.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از کار‌های مهمی دستگاه‌های جاسوسی همین است که حوادث دنیا را از زبان و قلم دیگران و آنچه را که مورد نظر خودشان است به زبان این تحلیلگران منعکس کنند، یادآور شد: اخیراً یک کتابی مطالعه کردم که یک آمریکایی آن را جمع کرده است. این کتاب درباره تسلط سازمان جاسوسی سیا بر مجلات عمده دنیاست. شرح می‌دهد که چگونه سازمان سیا در مقالات و گفته‌های نویسندگان معروف دخالت کردند و تفسیر خودشان را به جای تفسیر واقعی به افکار عمومی القا کردند. نه فقط در مطبوعات آمریکا بلکه مجلات و مطبوعات اروپایی. این کار در دنیا رایج است.

ایشان اضافه کردند: با این کار تحلیل انحرافی و تفسیر غلط خود را به افکار عمومی منتقل می‌کنند و افکار عمومی را گمراه می‌کنند. این خطری است که همیشه وجود دارد. درباره ۱۹ دی مراقب باشیم این اتفاق نیفتد. رهبری این حرکت عمومی یک مرجع تقلید و روحانی بزرگ و شخصیت برجسته مبلغ و مروج مبانی معرفتی دینی بود. از اول مبارزه این رهبر بزرگ مردم را به دین دعوت می‌کرد. حرکت مردم قم یک حرکت دینی بود، زیرا با رهبری امام و تعالیم ایشان بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه قیام مردم قم یک حرکت ضدآمریکایی و ضد استکباری بود و حرکتی بود ضد قدرت‌های خبیثی که به خاطر منافع خودشان از رژیم دیکتاتور و ضد دین پهلوی حمایت می‌کردند، بیان کردند: این قیام هم جنبه دینی و هم جنبه ضد آمریکایی است. قیام ۱۹ دی را می‌توان اولین ضربه تبر ابراهیمی بر پیکر بت بزرگ دانست. بعد از آن هم ادامه پیدا کرد.

ایشان با اشاره به وضعیت کنونی آمریکا گفتند: امروز وضع و حال بت بزرگ را می‌بینید. این وضع دموکراسی و افتضاح انتخاباتی و حقوق‌بشرشان است که چندر روز یک بار یک سیاه‌پوست را بدون دلیل می‌کشند و قاتل هم تعقیب نمی‌شود. این ارزش‌های آمریکایی است که مایه مسخره دنیا شده است. این هم وضع اقتصاد فلج‌شان است که ده‌ها میلیون بیکار و گرسنه دارند. البته این چیز مهمی است، اما عجیب این است که هنوز عده‌ای قبله و امید و آرزویشان آمریکاست.

رهبر انقلاب اسلامی ادامه داد: برخی‌ها فکر می‌کنند اگر با آمریکا تعامل، آشتی و رفیق شدیم کشور بهشت برین می‌شود. کشور‌های منطقه‌ای که امروز با آمریکا هستند، ببینید وضع‌شان چطوری است. آمریکا بعد از حادثه ۱۹ دی دنبال سلطه جهنمی خودش در ایران است.

ایشان با بیان اینکه آمریکا به طور مرتب درصدد بازگشت به وضعیت گذشته است، اظهار داشتند: برخی دولت‌های خائن منطقه هم به او کمک می‌کنند. آمریکا منافع خودش را در بی‌ثباتی منطقه می‌بیند. وقتی خودش را به منطقه مسلط کند، تا قبل از آن نفعش در بی‌ثباتی است. یک وقت با داعش و یکبار با فتنه ۸۸ دنبال بی‌ثباتی منطقه است. حالا یک یاوه‌گوی آمریکایی می‌گوید ایران عامل بی‌ثباتی منطقه است. ما موجب ثبات هستیم و در مقابل بی‌ثباتی آمریکایی ایستادیم.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه بیانات خود اظهار داشتند: شنیدم که سوال می‌شود بنده در یک برنامه تلویزیونی یک بار گفتم دولت جوان حزب‌اللهی باید بیاید و یک بار گفتم صلاح نیست از مجربین استفاده نشود. این دو با هم می‌سازد. من معتقد به تکیه بر نیرو‌های جوان هستم. معنای اعتماد به نیرو‌های جوان این است که در برخی مدیریت‌های مهم باید از آن‌ها استفاده شود.

ایشان با تاکید بر اینکه ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است، تصریح کردند: اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان پیش نمی‌آمد. این اعتماد هم نیست. گاهی اوقات این‌ها می‌خواهند واکسن را روی ملت‌های دیگر آزمایش کنند. من به فرانسه هم خوش‌بین نیستم، زیرا سابقه خون‌های آلوده را دارند.

سخنرانی رهبر انقلاب هر سال با حضور هزاران نفر از مردم قم در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا، بدون حضور جمعیت و به صورت تلویزیونی صورت پذیرفت.

روحانیان و مردم قم ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ و در پی اهانت یک نشریه به ساحت امام خمینی (ره) قم قیام کردند.

قیام ۱۹ دی نقش بسزایی در سرنوشت انقلاب اسلامی داشت و از آن به عنوان جرقه انقلاب و سرآغاز بیداری ملت ایران یاد می‌شود و پس از قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بار دیگر قم را به عنوان مرکز مبارزه علیه رژیم پهلوی تبدیل کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
6
137
وقتی قرار نیست نظرات منتشر شود
پس چرا این قسمت رو بر نمی داری افتاب
پرطرفدار ترین عناوین