کد خبر: ۶۸۹۶۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

قالیباف: معضل ارز ۴۲۰۰ تومانی را حل کنید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دقت لازم در هزینه حوزه‌های ارزی وجود ندارد، مردم نباید شاهد گرانی و نابسامانی لجام‌گسیخته باشند که اینها اشکالات جدی است اگر دغدغه معیشت مردم را داریم ساختار بودجه باید اصلاح شود.
قالیباف: معضل ارز ۴۲۰۰ تومانی را حل کنید
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: مردم این استان باصفا، شجاع و اهل قناعت هستند، مردمی که همیشه به محبت اهل‌بیت(ع) بودن خود افتخار کردند که این را در طول تاریخ به اثبات رساندند، خدمت به چنین مردمی توفیق است.

وی افزود: در بحث نظارت میدانی آن هم بر اساس آماری که وجود دارد نسبت به شاخص‌هایی که در کشور است، اولویت سفر با استان‌های کمتر برخوردار و محروم‌تر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت توجه به محروم‌ترها است و انصاف و مروت هم اقتضا می‌کند که این کار را پیش بریم لذا با نظارت میدانی به‌دنبال بهبود شرایط و توازن توسعه و پیشرفت هستیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: باید در مجلس یازدهم بین قانون‌گذاری و نظارت، اولویت را به نظارت دهیم، بخشی از نظارت در صحن مجلس و بخش دیگر آن میدانی است، نباید بین پروژه‌های بزرگ‌مقیاس و کوچک‌مقیاس تفاوت گذاشت.

قالیباف با تأکید بر اینکه نظارت اولویت مجلس است، گفت: بهبود وضعیت معیشتی مردم از مهمترین کارهای مجلس است و برای مجلس پروژه بزرگ و کوچک معنا ندارد که البته برای حل مشکلات کشور نیازمند سیاست‌گذاری‌ها است.

رئیس قوه مقننه ابراز کرد: نظارت میدانی وجدان را در مسئولان بیدار می‌کند و به‌نوعی نظارت بر وعده‌های مدیریتی در حوزه اجرایی است‌، باید کمک به مدیران کرد و هرگز با نگاه مچ‌گیری در نظارت‌های میدانی نباید بود.

وی بیان داشت: با همه وجود هر مدیری که قوی و امین است باید حمایت شود، متأسفانه برخی نظارت‌ها به‌گونه‌ای است که مانع اشکال و تخلف نمی‌شود و از طرفی شجاعت را از مدیران لایق می‌گیرد.

قالیباف خاطرنشان کرد: دیوان‌سالاری که در 100ساله گذشته کشور وجود دارد مشکلات را فراهم کرده است که باید مرتفع شوند، امروز آسیب‌پذیری در دو بخش جدی سوءمدیریت و سیستم بروکراسی وجود دارد.

وی ادامه داد: این‌ها همه فرصت‌ها را آسیب می‌زند، مجلس شورای اسلامی با نظارت و قانون‌گذاری خود به‌دنبال برداشتن قوانین مانع کار است تا بتواند بستر را برای خدمت روان کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم در همه سطوح به مسئولین بی‌اعتماد شدند که باید تحول ایجاد کرد. کسری بودجه یعنی تورم، گرانی و دولت دست در جیب مردم کند تا هزینه خود را برآورد کند، اگر به‌دنبال اصلاح هستیم باید ساختار بودجه اصلاح شود.

وی تصریح کرد: در اصلاح ساختار بودجه نباید کسری تراز عملیاتی وجود داشته باشد و اگر کسری است با شجاعت این کسری اعلام شود و نشان دهیم کسری وجود دارد نه اینکه درآمدهایی را پیش‌بینی کنیم که آن درآمدها بتواند خسارت‌های بیشتری وارد کند.

قالیباف افزود: در مجلس یازدهم مصمم هستیم که اصلاحات را از اصلاح ساختاری بودجه انجام دهیم که در نظارت‌ها نبینیم یک تونل بیش از 10 سال ساخته شود و این‌ها است که باید ساختار بودجه اصلاح شود.

رئیس قوه مقننه عنوان داشت: بودجه تقدیم مجلس شد، اما در اصلاح بودجه آن گام‌هایی که باید برداشته می‌شد انجام نشد و طبیعتاً مجلس اصلاح ساختار را در بودجه اعمال می‌کند، درآمدها باید پایدار و واقعی باشد، باید بر هزینه‌ها دقت شود.

وی گفت: دقت لازم در هزینه حوزه‌های ارزی وجود ندارد، مردم نباید شاهد گرانی و نابسامانی لجام‌گسیخته باشند که این‌ها اشکالات جدی است، اگر دغدغه معیشت مردم را داریم ساختار بودجه باید اصلاح شود.

قالیباف تأکید کرد: بدون شک در اصلاح ساختار بودجه به‌گونه‌ای عمل می‌شود که دست دلالان قطع شود، امروز بیشترین سودجویی را دلالان دارند که این‌ها همیشه ریشه در سیاست‌های مالی دارد.

وی یادآور شد: وقتی بانک‌ها خارج از ظرفیت خود تکلیف دولتی کار را انجام دهند شاهد افزایش نقدینگی و تورم هستیم، مجلس از کنار این‌ها به‌راحتی نمی‌گذرد و به‌طور جد دغدغه معیشت مردم، محرومیت‌زدایی، سلامت مردم و تولید و اشتغال را در اصلاح ساختار بودجه دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در ادامه سال و در بودجه 1400 و همچنین در برنامه پنج‌ساله هفتم، مسئله جامع محرومیت‌زدایی و زیرساخت‌هایی که استان را توانمند کند در اولویت کار قرار می‌گیرد.

رئیس قوه مقننه گفت: این استان در حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات، توریست و... ظرفیت‌های خوبی دارد. باید در موضوعات زیرساختی به‌گونه‌ای تلاش شود که پیشران‌های اصلی استان بتوانند مسیر خوبی را پیش ببرند و انجام بدهند. در حوزه مسائل پارک‌های علمی و فناوری ظرفیت‌های خوبی در این استان وجود دارد که حتماً به‌طور جد به این بخش توجه می‌کنیم‌.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از موضوعاتی که از دید ما مدیران کوچک هستند ولی موضوعات مهمی برای مناطق محروم و روستاهای دوردست است، این‌ها را به‌صورت ضربتی دنبال می‌کنیم و بی‌وقفه و با کمک سایرین پیگیری و حل می‌کنیم.

قالیباف تأکید کرد: آن بخشی که واقعاً فقر مطلق است و حداقل‌ها را دارد، پسندیده نیست و قول می‌دهیم کمک‌کننده باشیم، مردم توقعشان این است که هر سه قوه برای حل مشکلاتشان دست به دست یکدیگر دهند و ان‌شاءالله بتوانیم این مسئله را در این استان رقم بزنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: قابلیت‌های خوبی در این استان وجود دارد، غبار محرومیت را باید از استان برداشت و فرصت به جوانان استان داد.

قالیباف در پایان ابراز کرد: برای من جالب بود با مردمی که صحبت می‌کردیم همین بیان نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس را داشتند که "ما در این استان هیچ‌وقت نگفتیم و نمی‌گوییم که آب از این استان به جای دیگر نرود ما حرفمان این است که آب شرب، کشاورزی و صنعت استان بر اساس مقررات و ضوابط محقق بشود"، این حرف حق و منصفانه‌ای است، حتماً در تهران، در کمیسیون کشاورزی و با وزارت نیرو و با بقیه مراجع تلاش می‌کنیم بتوانیم بحث آب را با تفاهم به‌درستی حل کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
برا شما هم معضله
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین