کد خبر: ۶۸۹۶۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶

شرط امارات برای از سرگیری کامل روابط دیپلماتیک با قطر

وزیر مشاور در امور خارجه امارات از شرط و شروط ابوظبی برای برقراری ارتباط با دوحه سخن گفت.
شرط امارات برای از سرگیری کامل روابط دیپلماتیک با قطر
آفتاب‌‌نیوز :

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات از شرط و شروط کشورش برای از سر گیری روابط دیپلماتیک با قطر سخن گفت.

به گزارش عربی ۲۱، وی اعلام کرد: از سرگیری روابط دیپلماتیک میان ابوظبی و دوحه به صورت کامل، زمان می برد. این مسأله به نحوه تعامل قطر با ایران، ترکیه و گروه های اسلامی در آینده بستگی دارد.

این در حالی است که به تازگی، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در مصاحبه با فایننشال تایمز اعلام کرده است که توافق با عربستان سعودی تغییری در رابطه دوحه با ایران و ترکیه به وجود نخواهد آورد.

وی در این باره افزود: روابط دوجانبه بر اساس تصمیمات مستقل و منافع ملی قطر برقرار می‌شوند.

وزیر خارجه قطر ادامه داد: توافق با ریاض و سه کشور دیگر عربی همکاری در زمینه‌هایی چون مبارزه با تروریسم و همکاری امنیتی چند ملیتی را شامل می‌شود و به همین دلیل تاثیری بر روابط ما با هیچ کشور دیگری ندارد.

گفتنی است که مقامات قطر و عربستان در جریان نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا یک توافقنامه برای حل بحران قطر امضا کردند. این در حالی است که موضع گیری امارات، بحرین و مصر در راستای حمایت از این توافقنامه نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
به کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس هیچ اعتمادی نیست هرچند به رنگی در می آیندوپاچه دوست خود را می گیرند چون تصمیم گیرنده درتمام امور نیستند وکس دیگری برای آنها خط وسیر نشان می دهدو کاملا وابسته وسرسپرده هستند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین