کد خبر: ۶۸۹۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳

ادارات اراک و شازند تعطیل شد

 استاندار مرکزی گفت: یکشنبه ۲۱ دی ماه ادارات شهرهای اراک، شازند و مهاجران با توجه به شدت آلودگی هوا تعطیل است.
ادارات اراک و شازند تعطیل شد
آفتاب‌‌نیوز :

" سید علی آقازاده " عصر شنبه در نشست کار گروه اضطرار کاهش آلودگی هوای اراک افزود: کوره های آجرپزی، کارخانجات آسفالت و شن و ماسه تا پایان هفته جاری تعطیل و همچنین تردد خودروهای سنگین به سمت مبادی ورودی شهر اراک ممنوع است.

وی بیان داشت: پایان آذرماه موج سرمای شدید وارد کشور و استان مرکزی وارد شد که این امر افزایش مصرف گاز خانگی را به همراه داشت.

نماینده عالی دولت با اشاره به استفاده نیروگاه از سوخت مازوت نیز گفت: تعطیلی نیروگاه شازند خسارات زیادی به برق کشور، مصرف برق خانگی و صنایع استان وارد می کند، بنابراین فعالیت دو واحد از چهار مدار نیروگاه متوقف و سهمیه مشخص برای استفاده از سوخت مازوت تعیین شد.

آقازاده تاکید کرد: با توجه به این‌که وضعیت آلایندگی استان از کلانشهرهای دیگر کمتر بود اما استان مرکزی اولین استانی بود که هفته گذشته یک روز را تعطیل اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی هواشناسی، از سه شنبه هفته جاری شرایط آب و هوایی اراک مساعدتر می شود، گفت: تا پایان هفته جاری باید شرایط را مدیریت کرد تا تعطیلی بیش از یک روز نداشته باشیم.

استاندار مرکزی بیان داشت: میزان مصرف سوخت مازوت نیروگاه را برای هفته آتی کاهش می‌دهیم و شرکت گاز هم باید متعهد شود گاز بیشتری به نیروگاه تزریق کند تا با حداقل مصرف سوخت مازوت و حداکثر گاز از این شرایط اضطراری خارج شویم.

آقازاده، دی ماه سال جاری را بدترین ماه طی سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: کاهش نزولات جوی و سکون نسبی هوا سبب شد که امسال با افزایش روزهای آلاینده در شهر اراک مواجه شویم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه میزان گاز مصرفی استان ۲۰ میلیون متر مکعب در روز است، گفت: ۷۰ درصد گاز مصرفی خانگی و ۳۰ درصد مربوط به صنایع و نیروگاه است است که می طلبد با یک اقدام عملیاتی حداقل ۱۰درصد مصرف گاز خانگی را کاهش دهیم تا شاهد قطع گاز نباشیم.

" بهروز اکرمی " با تاکید بر اینکه باید به مسائل به صورت کلی مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: برای کاهش برق خانگی و صنایع نیز باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود تا در فصل زمستان مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی بهره گیری از سوخت مازوت را یکی از دلایل آلودگی هوا دانست و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تردد خودروها از ساعت ۲۱تا ۴صبح ممنوع است که باید پلیس راهنمایی و رانندگی با جدیت ورود کند و برای رانندگان متخلف پیامک جریمه ارسال کنند .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تاکید کرد: تعطیلی نیروگاه شازند خسارات زیادی به همراه دارد بنابراین باید با ارائه یک تصمیم منطقی و کارشناسی تلاش شود این واحد تولیدی با افزایش گاز مصرفی و کاهش میزان سوخت مازوت به فعالیت خود ادامه دهد.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ روز کامل برای گروه‌های حساس، یک روز کامل برای همه گروه‌ها و ۲۴ روز نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم بوده است.

کیفیت هوا در یک تقسیم بندی مرتبط با سلامت انسان به ۶ دسته شامل خوب بین ۰ تا ۵۰، متوسط بین ۵۱ تا ۱۰۰، ناسالم برای گروه‌های حساس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰، ناسالم بین ۱۵۱ تا ۲۰۰، بسیار ناسالم بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ و خطرناک از ۳۰۰ بالاتر تقسیم می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین