کد خبر: ۶۸۹۸۳۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

حرف‌های خطرناک خداداد در حمایت از علی کریمی

با پدیده‌ای مواجهیم که نامزدی علی کریمی در انتخابات فدراسیون، دوباره پرده‌ای از آن را در فوتبال نیز پدیدار کرده است. تحکم به سکوت دیگران وقتی در نقش دانای کار خود، فرو می‌رویم. این نقش اما همیشه جعلی است، ناشی از توهم بیهوده و بی‌مبنا که درباره‌اش دچار باوری عمیق شده‌ایم و از این موضع دست نمی‌کشیم. گاه لجبازانه است و لجبازی ما البته برای خودمان قابل شناسایی نیست.
حرف‌های خطرناک خداداد در حمایت از علی کریمی
آفتاب‌‌نیوز :

خداداد عزیزی درباره نامزدی علی کریمی در انتخابات می‌گوید: «تمامی اهالی فوتبال باید به احترام علی کریمی که نامزد ریاست فدراسیون شده است، خبردار بایستند. در این فوتبال، به غیر از علی کریمی هر شخصی رأی بیاورد باید خاک بر سر آن کرد و درش را بست.»

از این جملات خطرناک‌تر تا امروز در فوتبال نشنیده بودیم. این جملات در خود معنایی دارند که بزرگ‌ترین تهدید برای آینده فوتبال است. خداداد عزیزی سال‌های سال است که می‌خواهد جذابیت دوران فوتبالش را به یک جذابیت دائمی در هر نقش حقنه کند، مربی می‌شود و می‌خواهد بیش از مربیگری خوشمزگی کند، مجری می‌شود و خیال می‌کند مجری‌گری همان خوشمزگی است، در نقش منتقد ظاهر می‌شود و خیال می‌کند با وجه جذابیت دوران فوتبالش هر نقدی با هر دیدگاه و جمله‌ای به زبان بیاورد، هم خوشمزه است و هم چون از دل فوتبال درمی‌آید، بنابراین مقبول است.

خداداد عزیزی حرف اول و آخرش را در همین عبارت‌هایی که در حمایت از علی کریمی به زبان آورده، با ما در میان می‌گذارد و اگر این حرف‌ها و این دیدگاه قرار است با علی کریمی به فدراسیون فوتبال بیاید، باید از حالا منتظر دوران تازه‌ای باشیم که از منظر جدید دیگری هولناک است. علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا یا چهره‌هایی مشابه اینها آیا قرار است به فوتبال بیایند که تنها صدای فوتبال باشند و خاک را بر سر هر کسی بریزیم که حرفی غیر از حرف این چهره‌ها را به زبان بیاورد؟ قرار است این چهره‌ها وارد عرصه مدیریت فوتبال شوند که همه خبردار بایستند؟ این چه نگاه خطرناک و چه حرف بیراهی است که حتی پس از طرح آن توسط خداداد عزیزی با استقبال و لایک و هورا مواجه می‌شود؟ با این تصور که همه باید مقابل علی کریمی خبردار بایستند، می‌خواهند فدراسیون فوتبال را اداره کنند؟ با این تصور که هر کس نظری جز نظر کریمی داشته باشد، باید خاک بر سر فوتبال ریخت، می‌خواهند فوتبال را با اتحاد مدیریت کنند؟

فوتبال تنها متعلق به بازیکنان فوتبال نیست، حتی تنها متعلق به نخبه‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال هم نیست. بازی کردن در بایرن مونیخ که بیش از صد نفر فقط در هر دهه آن را تجربه می‌کنند، دیگران را وادار به خبردار ایستادن نمی‌کند. بلکه شاید تجربه‌ای باشد که چه بسا ذره‌ای از آن به کار مدیریت بیاید یا نیاید. فوتبال اما متعلق به تمام کسانی است که دوستش دارند، متعلق است به تمام کسانی که برای فوتبال ایده دارند، قدم تازه‌ای در آن برمی‌دارند و حرف تازه‌ای درباره‌اش می‌زنند و نگاهی تازه به زوایایی از آن می‌افزایند.

اینکه رؤسای فدراسیون فوتبال ایران در دوران گذشته، چه چهره‌های ورزشی -با تبحر مدیریت بیش از خداداد و علی کریمی- مثل عابدینی، مصطفوی، دادکان و کفاشیان و دیگران و چه چهره‌هایی مثل تاج و این اواخر حیدر بهاروند موفق یا ناکام بوده‌اند و در همین سال‌های اخیر فوتبال دورانی غم‌انگیز را سپری کرده، الزاماً برای کسانی که تا امروز مدیریت ورزش را تجربه نکرده‌اند و درباره ورزش هرگز فراتر از نقدهای رایج و تکراری حرف تازه‌ای نزده‌اند، اعتبار نمی‌آورد که همه را به خبردار ایستادن مجاب کند.

حضور علی کریمی در عرصه انتخابات فارغ از شعار و هورای مجازی استادیومی، حق بدیهی اوست. اما نکته مهم‌تر این است که در ورزش ایران به هزار و یک دلیل تربیت نیروی انسانی برای مدیریت اتفاق نیفتاده است. برای حمایت از علی کریمی که بین گزینه‌های موجود هرگز بی‌ربط‌تر از سایر گزینه‌ها نیست، از این حرف‌های خطرناک بگذریم و خبردار ایستادن را فراموش کنیم و خاک بر سر هیچ‌کس نریزیم و ببینیم با گفت‌وگو و جدل فکری و بحث‌های سخت می‌شود قدمی برداشت یا نه.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
3
1
یه بار بازیکن بودن ایشان اقای خداداد..خطا کرده بود یا خطا شده بود...با تکبر به بازیکن حریف می گفت که تو اسیا هیشکی تو رو نمشناسه......چه ربطی به خطا داشت نمی دونم.....
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
3
5
نویسنده متن دنبال چی میگرده!!؟؟؟ کل پستای مدیریتی کشور تو هر زمینه ای داره به صورت درون حزبی به آدمایی داده میشه که اصلا ربطی به اون رشته/موضوع ندارن،
فدراسیون فوتبال برای فوتبالیاس، آقایون باید اینو بفهمن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
3
3
نه اینکه قبلی ها گلی زدن بر سر فوتبال ما - اینا حداقل میگن احترام بزارید اینقدر زورت میاد احترام بزاری - دوست داری همش با خنده پول های بیت امال و حیف و میل کنن !! التماس تفکر برای این نویسنده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
1
1
عذرخواهی میکنم الان رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس که هست بااین شیوهاپیشرفت نیست کاررابایدبه اهلش سپرد
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
1
1
با سلام جناب آقای نویسنده گرامی آقای حداد عزیزی خیلی کارش درسته و همیشه هم حرف حساب زده.الان شما با این حرفاتون دارین خوشمزگی میکنین اینو کل مردم ایران می‌دونن که آقایان عزیزی و کریمی و مهدوی کیا و دایی و استیلی بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران هستن.نمیدونم از کی تا حالا حرف حق گفتن شده خوشمزگی.روسای قبلی که فرق توپ و از هندوانه تشخیص نمیدادن چه گلی به روی فوتبال زدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
1
1
با خداداد موافقم. به اندازه کافی قشر ظاهر ساز مسئولیت گرفتن.
7
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
2
1
نویسنده این متن چی با خودش فکر میکنه یا اینقدر از خداداد و علی کریمی بدش میاد همه ما میدونیم که خداداد همیشه مدل حرف زدنش این مدلی بوده و بی پروا و شاید یکم ناخوشایند بگه ولی حرف حق رو میزنه مثل علی کریمی ولی فکر میکنم باید به نویسنده بفهمونیم ک منظور خداداد این نیس ک همه جلوی کریمی پا بکوبند سیخ واستند بلکه منظورش اینه که باید پشتش واستید و به حرفهاش احترام بزارید نویسنده محترم هیچکس در فدراسیون حتی نزدیک به علی کریمی ام نیس پس وقتی خداداد میگه اگر انتخاب نشه باید خاک بریزید واقعا باید خاک بریزید به فدراسیونی ک توی این جمع کسی به غیر از علی کریمی رو انتخاب کنن در ضمن از گفتن بایرن مونیخدحیلی تابلوعه ک استقلالی هستی و داری میسوزی نکنه توقع داری فرناز مجیدی بیارن که با لابی گری و رشوه فدراسیون به باد فنا بده نه اقای محترم علی کریمی کسیه که همیشه دیدیم حرف حق رو زده حتی اگر به ضررش تموم شده پس نویسنده محترم به نظر من باید خاک بریزیم به سر امثال تو که با این متن داری ضد بهترین ها و شایسته ترین ها برای ریاست فدراسیون کار میکنی متاسفم واست
پرسپولیسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
0
کجای این حرفها خطرناک است
بلایی که تاج و مافیای اصفهانی سر فوتبال ایران آوردن خطرناکتره یا انتخاب یک آدم فوتبالی و پیشکسوت پرافتخار برای ریاست فدراسیون ؟
قسمت خطرناک قضیه خارج شدن افسار فوتبال و درآمد هاش از دست شما .... هست
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
به نظر من نویسنده داره یه جورایی علی کریمی و همراهانش رو میکوبه و تشنج ایجاد میکنه و از نوشتش منظور داره
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
الان مفسر، منتقد، نویسنده هر چی خودش فک میکنه الان مثلا فک میکنی خداداد عزیزی یا علی کریمی رو تخریب کردی؟ نه اتفاقا همه خوانندها فهمیدن خیلی از اینها و بخصوص خداداد عقده داری. دوست داری تو بشی مجری شاد کننده ملت در بازیهای مهم اصلا تو زننده گل به استرالیا خوبه راحت شدی اصلا تو خوشمزه کل دنیا راحت شدی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین