کد خبر: ۶۹۰۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

راه حل کاهش آلودگی هوا چیست؟

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هوای ارومیه امروز ناسالم برای گروههای حساس است.
راه حل کاهش آلودگی هوا چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

سعید موسوی در خصوص وضعیت کیفیت هوای ارومیه افزود: وضعیت کیفیت هوای ارومیه در ساعت ۸ امروز ۲۳ دیماه مربوط به شاخص pm10 برابر ۱۲۴ و ناسالم برای گروههای حساس است.

‍وی بااشاره به راهکارهای کاهش آلودگی هوای استان، گفت: این راهکارها به بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم بندی می شوند که شامل اجرای طرح زوج و فرد برای خودروها، جلوگیری از فعالیتهای عمرانی که منجر به تولید آلودگی می شوند، جلوگیری از آتش سوزی، ارائه معاینه فنی و جلوگیری از فعالیتهای ماشین های دود زاست.

موسوی درباره راهکارهای بلند مدت در زمینه پیشگیری از آلودگی هوا تعریف شده در قانون بیان کرد: در قانون هوای پاک مقرر شده بود راندمان تولید برق تجدید پذیر به مانند کشورهای دیگر افزایش یابد ولی این قانون هنوز مهجور است.

وی، افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی، افزایش استاندارد های سوختی در وسایل نقیله و نوسازی خودروهای دیزلی توسط شهرداری را از دیگر راهکارهای ارائه شده در قانون برای این مخاطره زیست محیطی بیان کرد که تابحال یا به آنها توجه نشده یا بسیار اندک مورد توجه بوده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی مدیریت یکپارچه ترافیک شهری را لازمه رفع این مشکل بیان کرد و ادامه داد: در پیگیری معاینه فنی نیز به آنچه در قانون پیش بینی شده دست نیافتیم.

وی با اشاره به کمبود اعتبار و بودجه مورد نیاز در این بخش، افزود: در ماده ۲۲ قانون هوای پاک باید پوشش فضای سبز افزایش می یافت که این موضوع نیز مغفول واقع شده است.

موسوی تولید سوخت با کیفیت بالا را نیز از توصیه ها و راهکارهای قانونی برای مقابله با آلودگی هوا توصیف کرد و افزود: این مورد نیز کاملا محقق نشده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی یک امتیاز مثبت در عدم استفاده از مازوت در نیروگاه ها داراست، گفت: هر سه نیروگاه فعال استان اغلب از گاز و گازوئیل استفاده می کنند در حالیکه در سایر استان ها از مازوت استفاده می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین