کد خبر: ۶۹۰۲۸۲
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
ایرانی‌ها به مناطق آزاد فرستاده شدند

حضور چین در مزارع بیت‌کوین رفسنجان /مردم قطعی برق و آلودگی هوا را تحمل کنند تا چینی‌ها بیت‌کوین استخراج کنند؟

این روزها قطعی برق و آلودگی هوا، صدای اعتراض شهروندان به ویژه در کلان‌شهرها را درآورده است؛ در این شرایط انتشار اخباری در مورد فعالیت یک مزرعه استخراج بیت‌کوین در کرمان با سرمایه‌گذاری چینی‌ها، حاشیه‌ساز شد؛ اما آنها می‌گویند قانونی فعالیت می‌کنیم و در ماه‌های پیک مصرف برق هم تعطیل هستیم.
حضور چین در مزارع بیت‌کوین رفسنجان /مردم قطعی برق و آلودگی هوا را تحمل کنند تا چینی‌ها بیت‌کوین استخراج کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

در روزهای اخیر برق برخی مناطق کلان‌شهرها، ساعاتی در شبانه‌ و روز قطع می‌شود و مقامات می‌گویند دلیل آن کمبود گاز نیروگاه‌هاست. آلودگی هوا هم صدای مردم را درآورده است که باز هم مسئولان دلیل آن را سوختن مازوت به جای گاز اعلام می‌کنند.

در این میان، مثل همیشه انگشت اتهام به سوی مردم است که یا مصرف برق و گاز را کاهش دهید یا تنفس مازوت را تحمل کنید. در این شرایط انتشار اخباری در مورد ماینینگ غیرمجاز، فعالیت نهادهای دولتی در حوزه استخراج رمزارز و البته فعالیت یک مزرعه استخراج بیت‌کوین در منطقه آزاد رفسنجان، حساسیت‌هایی را ایجاد کرده است.

موضوع مزرعه بیت‌کوین در رفسنجان به ویژه از این نظر خبرساز شد که فعالان صنعت ماینینگ در ایران، از موانع پی در پی در مسیر فعالیت خود گلایه دارند؛ در حالی که این مزرعه با سرمایه‌گذاری چینی‌ها شکل گرفته است.

قانونی فعالیت می‌کنیم

روابط‌عمومی گروه توسعه سرمایه‌گذاری ایران و چین اعلام کرد که این گروه «با مشارکت سرمایه‌گذاران ایرانی و چینی با هدف پیشرفت روابط تجاری ایران در زمینه‌های تولید، تجارت و مشاوره صنایع فلزات سنگین و غیر فلزات، رمزارزهای دیجیتال و ساخت نیروگاه‌های گازی و خورشیدی»، شکل گرفت.

در این پاسخ از «مزرعه ماینینگ منطقه ویژه رفسنجان»، به عنوان یکی از پروژه‌های این گروه نام برده شده که با ظرفیت ۲/۱ میلیون ترابایت خروجی و با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلار در فازهای مختلف، احداث و راه‌اندازی شده است.

در این پاسخ همچنین ادعا شده است که «مجموعه ایران و چین با دریافت کلیه مجوزهای قانونی اعم ازجواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری در حال فعالیت» است.

تعطیلی در ۴ ماه پرمصرف

بر اساس این توضیح، آنها ادعا کرده‌اند که مزرعه ماینینگ رفسنجان ماهیانه ۶۰ هزار مگاوات برق مصرف می‌کند و هزینه آن را با تعرفه تعیین شده توسط وزارت نیرو در ماه‌های سرد سال به مبلغ ۴۰۰۰ ریال (معادل ۱۰ برابر تعرفه صنعتی) می‌پردازد. ضمن آنکه این مبلغ با احتساب عوارض و مالیات ارزش افزوده به حدود ۴۸۰۰ ریال برای هر کیلووات می‌رسد.

همچین تعرفه برق در ۴ ماه گرم سال به میزان ۱۶ هزار ریال برای هر کیلو وات است که به دلیل عدم صرفه اقتصادی این شرکت در تمام ۴ ماه به صورت کامل تعطیل بوده است. روابط عمومی این مرکز از راه‌اندازی فاز دوم این مرکز در آینده نزدیک خبر داده است.

روزنامه هفت صبح امروز در گزارشی نوشت، مزرعه بیت‌کوین کرمان، بزرگ‌ترین مرکز استخراج بیت‌کوین در کشور است و روزانه با مصرف ۱۲۰ مگاوات‌ساعت برق، ۱٫۷ بیت‌کوین استخراج می‌کند که سود آن به حدود یک میلیارد و ۳۳۰میلیون تومان می‌رسد.

ایرانی‌ها به مناطق آزاد فرستاده شدند

سایت تجارت‌نیوز همچنین در گزارشی نوشته است: گروه توسعه سرمایه‌گذاری ایران و چین بیش از یک سال است که در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فعالیت می‌کند اما در روزهای اخیر نام مزرعه بیت‌کوین آنها بر سر زبان‌ها افتاده است. به گفته عضو انجمن بلاک‌چین، در شرایطی که موانع زیادی برای فعالیت ایرانیان در صنعت استخراج رمزارز وجود دارد، فعالیت سرمایه‌گذار خارجی در این زمینه عجیب است.

نسیم توکل، فعال اقتصادی در توئیتی به ایجاد یک مزرعه استخراج رمزارز از سوی چینی‌ها در رفسنجان و موقعیت آن اشاره کرد؛ آن هم در روزهایی که مقامات دولتی به مردم توصیه می‌کنند برای کاهش مصرف برق در خانه لباس بیشتری بپوشند و دمای شوفاژها را کاهش دهند؛ در غیر صورت یا باید قطعی برق را تحمل کنند یا سوخت مازوت و آلودگی هوا را.

همزمانی این توئیت با چنین توصیه‌هایی حساسیت‌ها و اعتراض‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

چراغی که به خانه رواست …

محمدرضا شرفی، عضو انجمن بلاک‌چین ایران حضور سرمایه‌گذار چینی در ایران را در شرایطی که مانع‌تراشی‌های زیادی برای فعالان صنعت استخراج رمزارز در ایران صورت می‌گیرد عجیب می‌داند.

او این پرسش را مطرح می‌کند که اگر سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند در کشور حضور داشته باشد، چرا موانع مختلفی وجود دارد که مردم خودمان نتوانند وارد حوزه استخراج رمزارز شوند؟ شرفی برای مثال به اجبار شکل‌گیری مزارع استخراج در شهرک‌های صنعتی شکل اشاره می‌کند. در حالی که این مناطق از زیرساخت‌های ضعیفی برای انتقال انرژی برخوردارند و مسئولان آنها نیز علاقه چندانی به شکل‌گیری این صنعت ندارند.

به گفته شرفی زمانی ورود سرمایه‌گذاران خارجی توجیه دارد که آنها بتوانند زیرساخت‌های‌ عظیم و بادوامی را در کشور ایجاد کنند؛ در حالی که دستگاه‌های استخراج رمزارز استهلاک بالایی دارند و عمر این صنعت طولانی نیست.

کوچ مزارع به مناطق آزاد

عضو انجمن بلاک‌چین ایران معتقد است، به دلیل وجود چنین موانعی، صنعت ماینینگ در مناطق آزاد و ویژه تجاری در حال گسترش است؛ این موضوع کشور را به خاطر معافیت‌های مالیاتی که در این مناطق اعمال می‌شود، از منابع درآمد مناسبی محروم می‌کند.

به گفته او روزانه درصد قابل توجهی هدررفت انرژی در شبکه انتقال کشور وجود دارد و اگر فعالان داخلی بتوانند مزارع استخراج رمزارز را در کنار نیروگاه‌ها مستقر کنند، علاوه بر درآمدزایی کنترل این معضل هم امکان‌پذیر است.

شرفی البته حساسیت روی موضوع مصرف انرژی را صحیح نمی‌داند؛ چرا که به گفته او، تعرفه‌‌ای که به مراکز استخراج رمزارز تعلق می‌گیرد، بالاترین تعرفه در نوع خود در کشور محسوب می‌شود و در ضمن این صنعت هنوز در ایران چندان گسترش نیافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
2
27
مگر چینیها تو کشور خودشون یا خیلی جاهای دیگه نمیتونن بیت کویین استخراج کنند که پاشن بیان ایران تازه همه این کلک بیت کویین زیر سر خود چینیها برای ضربه به دلار و یورو بوده از این ارزها تمامی ثروتمندان وخلافکارهای جهان برای پولشویی و در رفتن از مالیات استفاده میکنن و همینطور دور زدن تحریمها برای خود چینیها کلی درآمد داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
ميتونند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
دمشون گرم که به دلار ضربه زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
برق ما ارزونتره برا این کارا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
1
10
ما دارایی های زمینی و آبی کشورمون برای چین هست. پشت پرده این فعالیت چینی ها آمریکایی ها هستند . کرونای چینی. واکسن چینی برای امریکا و اسراییل هست.
ناشناس
|
Singapore
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
43
دشمن ما چین وچینی ها شدها ند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
1
24
در غریبه نوازی ایرانی شک دارید؟
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
24
وقتی مسوولان ما فقط به پول و باج نگاه می‌کنند وضعیت بهتر از این نیست این صنعت غیر از مورد فوق چه سودی برای ملت دارد؟ صنایع مادر است؟ شغل ایجاد می‌کند؟ صنایع جنبی دارد؟ به محیط زیست کمک می‌کند؟ اگر انرژی ما ارزان است برای ملت باید ارزان باشد ‌برای خارجی‌ها (که این یکی عین خوارج هم هست) نرخ جهانی!
افخمی
|
Germany
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
44
4
جماعت اصلاح طلب ازارتباط چین وایران که می تواند روزنه ای برای ایران در مقابل آدمخواران غربی شود دچار چنان دستپاچگی وجنون چین ستیزی شده اند که تعجب آدمی را برمی انگیزد.همانطور که درمطبوعات دزدی ویا پنچری دوچرخه ای را در فیلیپین به ایران نسبت می دهند ومتعاقب آن دم از حقوق برای بشر ایرانی می زنند باید منبعد شاهد چین ستیزی اصلاح طلبان ایرانی باشیم که مثلا کمبود آب در سدی در نیجر مقصرش چینی ها هستند.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
برای افکار پوسیده ات ای افخمی متاسفم
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
ممنون آقای افخمی دقیقا زدید به هدف و من میخواستم متنی رو منتشر کنم در همین ارتباط که واقعا بعد از خواندن نظر شما منصرف شدم چون کامل و خلاصه تونستید واقیعت رو بیان کنید البته برای ذهنها و مغزهای بیدار . کاملا با شما موافقم و اضافه میکنم اصلاح طلبان که قافیه رو متاسفانه باختن و بدم باختن ( که این باخت دودش فقط به چشم ما ملت میره ) در حال زدن دست و پای الکی هستند و یکسری از همه جا بی خبر خوابزده هم با این مطالب میرن سرکار و میشن آلت دست رسانه ای دولت . آلودگی هوا دلایلی داره که بیش از عوامل خارجی به عوامل داخلی بستگی داره ، دقیقا مثل افزایش قیمتها که دلیل اصلی و بزرگش در خیلی از زمینه ها مربوط به تحریم ها نیست . ولی دولت برای اینکه بتونه فرار رو به جلو داشته باشه و اصل کم کاری ها و عدم توانایهاشو در رفع موانع و مشکلات گردن بگیره ، توپ رو سوت میکنه به سمت دیگری و در واقع باعث انحراف اذهان عمومی میشه . منو یاد فوتبالمون هم میندازه ، سرمربی به جای اینکه کمبود دانش خودش رو بپذیره و در جهت رفعش بر بیاد ، بعد از هر شکست ، تقصیر رو به گردن داور و زمین و هوا و کهکشان میندازه . افکار پوسیده رو در واقعیت اونهایی دارند که از درک حداقلها بعد از سپری کردن عمری محرومند و خیلی زود از دور مطالبه گری سوت میشن .
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
با نظر شما کاملا موافقم آقای افخمی ، افکار پوسیده رو کسانی دارند که متاسفانه بعد از سپری کردن عمری هنوز در خواب و رویا بسر میبرند و البته در تکمیل مطالب شما نظری و منتشر کردم که ظاهرا به مذاق حتی رسانه ی دولتی هم خوش نیومده و نقد درست رو بر نتافته دیگه دولت و هییت محترم وزرا که دیگه هیچی نمیشه بهشون گفت بالای چشمتون ابرو ست . میتونید آقایون دولتی و وابسته به دولت ، اذهان عمومی رو منحرف کنید ولی نمیتونید در نهایت واقعیت رو پنهان کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
اينقدر وادادگي و پوسيدگي در درايت و فكر بعضي مانند جناب افخمي مايه تاسف است.
اينها اينقدر در عزت نفس ذليل هستند كه سربلندي وطن را در دستان كشور غارتگري چون چين ميدانند.
كاش كمي غيرت و بها به امكانات و جوانان و مردم شرافتمند كشورمان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
ايراني چو چيني شود
عقرب شود.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
آقای رهام برای افکار پوسیده جنابعالی هم متاسفم از مثبت و منفی نظرها میتوانی قضاوت کنی . مرد حسابی تو این وهله کی دیگه میگه اصلاح طلب یا اصولگرا که جنابعالی مدافع اصولگرایان و نقد کننده اصلاح طلب ها شده ای .
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
آقای سعید ، افکار پوسیده رو کسانی دارند که هیچگاه فهم و درک درستی از منافع ملی نداشتند و ندارند و خب طبیعیه که نخواهند داشت . شما با این تفکرات ضعیف و متزلزل سعی داری تا افکار دیگران رو کوچک جلوه بدی و در نهایت تاسفم بابتش بخوری . ولی در حقیقت اینجا شما کوچکی تفکرات خودتو داری پنهان میکنی و چیزی جز این رو به اثبات نمیرسونی . شما سعی داری بدون ازائه تحلیل دیگران رو کوچک و خودت رو بزرگ جلوه بدی ولی افسوس که بیشتر افکار به ظاهر بزرگی چون شما
، چون مشک های پر بادند . هرچه بیشتر آن ها رو باد میکنی بیشتر خالی میشوند .
Nima
|
Canada
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
19
1
به چینی ها ربطی ندارد بسیاری از ایرانیان در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند حتی بخاطر تحریم ها مطرح شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
18
فرقه وطن فروش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
19
«مجموعه ایران و چین با دریافت کلیه مجوزهای قانونی اعم ازجواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری در حال فعالیت» است.
چقدر این جمله کلیشه ای شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
11
4
مشکل عدم سرمایه گذاری دولت تدبیر امید شما در ساخت نیروگاه های جدید هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
1
20
..... برق را به چینی ها میدهید امروز حدود ۳/۵ ساعت برق نداشتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
16
وادادگی تا چه حد...
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
1
24
... چین هر غلطی دلش میخاد میکنه و چیزی که گیر مردم ایران میاد فقط فقر و سرکوب و تحقیر و بدبختیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
25
برق را می دهید به عراق انهم رایگان .ملت کیلویی چند؟امروز ارومیه ۳ ساعت برقش قطع بود. وسط زمستان مردم بدبخت چه خاکی برسرشان بریزند. گرمایش اکثر خانه ها با پکیج هست‌ .خدایا تو به دادمان برس.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
2
3
برای مردم باید توضیح داد که عمل ماینینگ و باصطلاح مزارع تولید آن در صورت مجوز های لازم فعالیتی قانونی است . همانند هر فعالیت تحاری و تولیدی مببایست از مسیر قانونی اجرا شود .
صدیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
29
به چین حرف نزنید چون بر میخورد . واکسن چینی بهترین است . همه چیز چین خوب است مانوکر چین هستیم .بیت کوین استخراج می کند نوش جانش . کرونا را به جان مردم جهان انداخت خودش حال میکند نوش جانش . فقط به چین حرف نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
بله
چون اينقدر جيره خور به هم زده كه حتي كاسه داغتر از اش هستند نسبت به چين جنايتكار.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
18
شام غریبان است اینجا ظلم بر یتیمان و فقراست اینجا
پاسخ ها
MAHOR
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
سر چيني سلامت
غم مخور.
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
14
هنگامی که بی پروا در آب‌های خلیج فارس جولان داده و ناجوانمردانه صید (ببخشید غارت) کردند، می بایست منتظر این روزها هم می بودیم! با این سِیر صعودی چندی بعد سر از پایتخت درآورند، شوک نشوید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
و شايد جالبتر كه حتي يك چيني با اسم مستعار ايراني كه هي لاتين اسمش رو مينويسه ما بين ما از كشور آباء و اجداديش(چين)از زبان يك ايراني پيام ميگذاره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
19
جناب roham کجایی تا بیای از اربابای چینی ات دفاع کنی
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
مطالب و نظرات افرادی نظیر اقا یا خانم افخمی ( در بالا ) رو اگر از رو بتونی بخونی ( چون شما بیشتر از اینکه دوست داشته باشی بخونی دوست داری جدل کنی ) انگار نظر امثال منو خوندی . شما هنوز از صحبتهای گذشته بین منو خودت زخمی هستی و ربطی هم به چین و این مقاله نداره و من درکت میکنم ولی به جای اینکه خودتو به در و دیوار بزنی و در اثرش زخمهات دهن باز کنه بهتره دنبال مرهم باشی . من اربابی ندارم ولی تو ظاهرا اربابی داری که چین بر خلاف منافع اربابت عمل کرده و میکنه . بهتره به جای اینکه سرو صدای زیاد به پا کنی تا وابستگیت پنهان بمونه ، این نقیصه رو بپذیری و در جهت اصلاح خودت بر بیای و بتونی در نهایت در مسیر درمان حرکت کنی .
ناشناس ديگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
Roham جان
اينهمه غيرت نسبت به يك كشور اجنبي بي دليل نيست.
إنهم چين جنايتكار و بي دين.
و در ضمن
شما نياز به مشاوره و درمان داري نه اين دوست عزيزي كه پيامي گذاشته.
شما نياز داري چون در عمق وجودت از نوشتن أسمت با حروف لاتين احساس شعف و رضايت داري.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
قطعا اينهمه تعصب نسبت به ارباب چين بي دليل نيست.
لازمه چشم داشتن به دستان چيني ها و يا شايد گدايي پاسپورت چيني.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
متاسفم برای افکار پوسیده ات ای رهام چین پرست
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
منم متاسفم برای دوستان ناشناس و بی هویتی که به جای ارائه تحلیل شخصیشون در مورد موضوع مورد بحث به دیگران کنایه میزنند و حتی شهامت انتشار هویتشون رو در فضای مجازی ندارند و در واقع دچار بیماری شدند
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
منم متاسفم که علاوه بر اینکه عاجزید از تحلیل مسائل و به جای رفع کمی ها و کاستی های اطلاعاتی و شخصیتیتون به دیگران حمله میکنید و دیگرانی رو نوازش میکنید که مدتهاست از محدودیتهای ذهنی و فکری شما گذشتند جناب سعید
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
آقا رهام همفکرانت تو... بسیار زیاد هستند برو اونجا از این نظرات وطن فروشی به اجنبی چینی بگذار شاید یه مدالی و یا رانتی گیرت بیاد اینجا فقط منفی می خوری همین
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
آقای سعید عزیز ، اینکه تفکرات خودمون رو ببریم پیش نزدیکانمون بازگو کنیم که با ما هم فکر هستند و اونها هم پشت سر هم ما رو تایید کنند و هیچگاه نظرات و داشته هامون مورد نقد قرار نگیره پوسیده ، منسوخ شده و بیات میشه دقیقا مثل شما . این که تنها با هم فکرهامون به مناظره و بحث بشینیم حرکت جسورانه ای برای اثبات تفکراتمون به حتی خودمون هم نیست چه برسه به دیگران . من اینجا هستم تا مطالب منتشر شده از طرف خودم و دیگران مورد نقد و در ادامه بحث و تجزیه و تحلیل قرار بگیره و به نتیجه نزدیک بشه وگرنه اگر مثل شما تنها به دنبال تایید تفکراتم بودم ( مثبت گرفتن ) باید بین دوستانم باشم نه بین شما دوستان عزیز . من از منفی خوردن ( به قول شما ) یا نقد شدن به قول خودم ناراحت نمیشم ، من بیش از هرچیز از این ناراحت میشم که ما به عنوان شهروندان ایرانی نتونیم با تمام اختلاف سلیقها و نظرها و تفکرات که طبیعیم هست ، حرف هم دیگر رو درک کنیم . کسی وطن فروش میشه در نهایت که یک سیکل تکراری ذهنی رو از قبل با خودش داشته ، اون رو امروز ادامه میده و در نهایت لزومی برای تغییر روشش هم حس نمیکنه و مقاومت هم میکنه و به جای تغییر نگرش به دیگران هم حمله میکنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
10
وقتی هرکی .... یه پست مهم گرفت این میشه وضعیت کشور.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
3
13
تا کی باچین کمونیست وخدا نشناس ادامه خواهید داد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
تا امثال اين أفكار پوسيده اي مثل افخمي و roham ما بين ما ملت ايرانه.
وطن پيشكش چين و چيني هاست.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
8
افشای مزرعه استخراج بیت کوین .
مشت نمونه خروار از پنهان کاری ها سراسر کشور .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
2
10
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
5
من فقط میدونم تولید بیت کویین وحشتناک برق را مصرف میکنه و به عبارت ساده تر شبکه توزیع نیرو را به نابودی میکشاند حالا اگر واقعا مزرعه ای وجود دارد باید برخورد بشه باهاشون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
1
10
roham جان قبل از اینکه نظر 8:22 (جناب roham کجایی تا بیای از اربابای چینی ات دفاع کنی) رو بزارم هنوز نظراتت در مورد دفاع از اربابای چینی ات رو صفحه نیومده بود ولی مطمئن بودم سروکله ات به زودی پیدا میشه و خوشحال تر از این هستم که همین مردم اونقدر فهمیده هستن که جواب تو و سایر وطن فروشانی مثل تو رو بدن
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
خدا کنه اون مردمی که ازشون اسم میبری و به نظرت فهیمده هم هستند مثل خودت بی جرات و شهامت نباشند و حداقل پای نظرشون بتونن هویتشون رو منتشر کنند . و البته که انسانهای فهمیده اونقدر بزرگ شدن که حرفی به گزاف نزنند و اگر میزنند پای نقدشم بایستند و از کوره در نرن و خودشون رو مثل شما و نزدیکانتون به دیرو دیوار نزنند
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
آقای رهام زیادی داری اینجا شلوغش میکنی و هی دم از هویت میزنی اول هویت خودت را چرا مخفی کردی مرد حسابی نام و تحصیلات و سن و سالت را بگو اشاره ای به دانش و تجربیات خود داشته باش و بعد در مقام قاضی از نظردهندگان محترم که افکار پوسیده و نخ نمای تو را قبول ندارند انتقاد کن اصلا"این مقاله راجب به سو استفاده های چینی ها از منابع کشور میباشد . از چه چیزی داری دفاع میکنی از وطن فروشی خودت به چینی ها دفاع میکنی ؟
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
سعید جان تو داری شلوغش میکنی اتفاقا اونم برای خودت بیشتر نه هیچ کس دیگه ای ، شما تو باتلاقی گیر افتادی که خودت برای خودت ساختی و بهتره در این مواقع دست و پای زیادی نزنی چون هرچه بیشتر بزنی بیشتر فرو میری و واقعا این خواسته قلبی من نیست . به قول خودت مردم فهمیده نظرات ما رو میخونن و در نهایت قضاوت خواهند کرد . اگر شما نظرت و حرفات درسته که نیاز نیست این همه واهمه داشته باشی و اگر اشتباهه باید به جای اینکه وقتتو اینجا تلف کنی بری و یه سری به خودت و داشته هات بزنی و در مورد مسائلی که بزرگتر از داشته های شماست نپردازید .
بیت اله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
8
فک کنم رهام چینیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
8
0
من موندم چرا ملت غیور ایران این همه استقلال و شرف رو چرا موقعی که چشم تو چشم با برجام و غربیا میشن ندارن؟!
هرچند باید صبر کرد تا سنداش بیاد بیرون و معلوم بشه که این کار چین بوده، یا دولت گرین کارتی.
حالا همه خداشناس شدن برای ما که چین کمونیسته بده، پس بجاش با غرب رابطه داشته باشیم
محمدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
1
روی پای خود بایستید خارجی دردی دوا نمیکنند چه غرب وچه شرق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
1
ناشناس|

۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴


دمشون گرم که به دلار ضربه

واقعا تو کله بعضی ها بجای مغز .....گوسفند...هوا خفه کننده شده برقها قطع این میگه دمشون گرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
1
جناب رهام من که این نظر و نظر بالا رو گذاشتم اسمم امیرهست و معلم هستم که همش نگی چرا هویتت رو فاش نمیکنی. توبرای دفاع از اربابان چینی ......نصیبت میشه وگرنه آزاده ای نیست که اینهمه ستم چینی ها به ملتهایی مثل ایران و کره شمالی و مسلمانان اویغور رو ببینه و اینطور از ارباباش دفاع کنه. بله همه مساله همینه پول پول پول
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
این که بالاخره بعد از این همه مدت یک هویت ازتون هست و تفکراتتون با این هویت شناخته میشه خودش قدم بزرگیه جناب آقای امیر عزیز ( دبیر محترم و ارزشمند ) . خدمتتون عرض کنم من از هیچ کس دفاع نمیکنم و نکردم و اربابی هم ندارم از اول هم اگر نظرات من رو دقیق و بدون جانب داری خونده باشید ، متوجه میشدید که تاکید من بر درک و حفظ منافع ملی ست در هر زمینه ای ولی وقتی شما میگید ارباب متوجه میشم که شما اتفاقا بر عکس بنده صاحب اربابی هستید که ممکنه کشور چین منافع ارباب شما رو به خطر انداخته باشه و شما و اربابتون در واقع از این موضوع ست که ناراحتید . موضوع اصلی ولی در این صفحه قطع برق و آلودگی هواست که منشا اصلیش کم کاری و ناتوانی دولته و هیچ ارتباطی به مسائل خارجی نداره ولی چون دولت نمیخواد گردن بگیره و خب البته که درگیر مهار کرونا هم هست که کار سنگین و بزرگیه و از طرفی متوجه حساسیت جامعه نسبت به یکسری مسائل میشه ، هر وقت عرصه رو تنگ میبینه ، میزنه زیر توپ به سمتی که اکثریت بهش حساس هستند و در واقع صورت مسئله رو کلا پاک میکنه و منو شما رو از دور مطالبه گری خارج میکنه . در صورتی که مطالبه من و شما باید از دولت آگاهانه و بر مبنای تحلیل اطلاعات خودمون باشه و نه اینکه دیگران بیان اطلاعاتو برامون لقمه بگیرن که خب قطعا به نفع خودشون مسائل رو تحلیل خواهند کرد . شما از این همه ستم چینی ها گفتی ولی ستمی که غرب به بشریت کرده از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا به امروز رو سعی نکردی بخونی و درک کنی با اینکه شما که معلم هستی باید بیش از اقشار جامعه آگاه باشی تا بتونی واقیتها رو به دانش آموزان منتقل کنی نه صرفا شنیده هاتون و تحلیل هایی که دیگران براتون میکنند و نه حتی صرفا تمایل یا گرایش شما نسبت به یک موضوع خاص . بله به قول شما همه مسائل پول پول پول ه متاسفانه در دنیای امروز ولی به نظرت این روش رو چه کسی یا کسانی ابداع کردند در جهان ، تا سرمایه یا همون پول جای دانایی رو بگیره ؟ چه کسانی به خاطر حفظ سرمایه و قدرتشون جهان رو به سمت جنگ سوق دادند ( ویتنام افغانستان عراق لیبی سوریه ) ، چه کسانی بزرگترین تولید کننده و صادر کننده صلاح در جهان هستند و از جنگ سود بردند و میبرند ، بزرگترین تولید کننده گازهای گل خانه ای هستند که طبیعت رو به خطر انداختند ، بزرگترین تروریستهای جهانی هستند و سازمان های تروریستی نظیر داعش رو ابداع کردند که تهدیدی برای کل بشریت محسوب میشه ، چه کسانی به سیاه پوست و سرخ پوست کشور خودشون در طول تاریخ رحم نکردند و نمونه بارز نقض آشکار حقوق بشر در جهان هستند و در قرن حاضر هنوز نژاد پرستی رو تبلیغ میکنند ، چه کسانی در طول تاریخ خودمون مملکت رو به تاراج بردن و شرایط ما رو به اینجا رسوندند و فقط و فقط برای رسیدن به سرمایه و یا پول پول پول بیشتر ؟ مسائل رو وارونه دیدن ؛ آقای امیر خطایی ست بزرگ و وارونه جلوه دادنش برای دیگران ، خطایی ست خسارت بار و غیر قابل جبران . پس به جای اینکه دیگران رو مثل خودتون صاحب ارباب بدونید سعی کنید ارباب ذهن و روح خودتون رو باهاش مقابله کنید و مسائل رو واقعی و بدون پیش فرض تحلیل کنید . هیچ سلیقه و یا انتخابی بالاتر از منافع ملی ما نیست . ما همگیمون کشش هایی داریم ولی این کشش ها واقعی تر از منافع کشور خودمون نیست که در اثرش زندگی میکنیم و رشد میکنیم .
ماهور
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
Roham
فقط بايد به استدلال هاي تكراري و بي منطق تو خنديد
واقعا از چاله در آمدن و درچاه افتادنه
اينهمه نوشته و دفاع از كشور بي ديني كه جمعيت دويست ميليوني مسلمانان ايغور را با روشهاي گوناگون قتل عام به بيست ميليون رسانده رابا سياه و سرخ پرستان امريكا نميتوان قياس كرد.
و نيز شيوع اين بيماري منحوس كرونا و محكم كردن پايه هاي نحس و نجس اقتصاد چين.
حرف تمام دوستان اين بود كه شما از ان ور بام در حال سقوطي و سر سپرده چين به هر قيمت باشد كه امريكا ضربه بخورد
ولو با نابودي و غارت منابع ايرانمان
اينقدر تمبر جاي تعجب دارد كه به ما حتي اين حق را نميدهيد (تو و امثال تو)كه از حق خود و وطنمان دفاع كنيم و نسبت به غارت منابع و الودگي ان حساس باشيم.
توقع بسيار بيجايي داريد كه هيچ نگوييم و نظاره كنيم چپاول وطن و اينده فرزندانمان را توسط هر بيگانه اي.
چه شرق و چه غرب
بديهي ست اگر اين غارت توسط غرب صورت ميگرفت و همين ايرانيان پاكدل و دلسوز اعتراضي ميكردند افرادي مثل شما ولي با رنگ مختلف همين نوشته هاي طولاني را در جهت توجيه اين چپاول در اين نيوز ارسال ميكردند.
خودت را اصلاح كن اگر واقعا دلسوز ايران و ايراني هستي
كس نخارد پشت من
جز ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
اااااای بیا با کمی بیت کوین بکاریم
که تا دیگر ز هم وا نمانیم ای دل
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
0
0
ما تو دهن آمریکا میزنیم اما از چین میخوریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
پس چرا هميشه دهان ما خونين است؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین