کد خبر: ۶۹۰۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳

واکنش اروپا به قرار گرفتن انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای قرار دادن جنبش انصارالله یمن در فهرست گروه‌های ترروریستی آمریکا را به باد انتقاد گرفت و تصریح کرد که این اقدام تلاش‌های صورت گرفته به رهبری سازمان ملل را برای رسیدن به راه حل جامع در خصوص پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور را دشوار می‌کند.
واکنش اروپا به قرار گرفتن انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد که این اقدام همچنین تعاملات دیپلماتیک لازم با جنبش انصارالله و تلاش‌های جامعه جهانی را در سطح سیاسی و مسائل بشر دوستانه دشوار می‌کند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده دیروز اعلام کرد که قصد دارد تا نام جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد. متعاقبا مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده تصمیم خود برای قرار دادن نام انصارالله در «سازمان تروریستی خارجی» را به کنگره ابلاغ کرد.

بیش از شش سال است که یمن شاهد جنگی است که ۲۳هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را در نتیجه حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، از دست داده اند و طبق اعلام سازمان ملل ۸۰ درصد جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفری یمن برای زنده ماندن در بدترین بحران انسانی نیاز مبرم به کمک­ های جهانی دارند ولی این درگیری به دلیل مسائل منطقه ای پیچیده تر شده است.

از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند که تاکنون ادامه دارد و تلاش نهادهای بین المللی برای خاتمه دادن به آن هر بار با کارشکنی عربستان ناکام مانده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین