کد خبر: ۶۹۰۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

سقوط سینمای آمریکا/ بدترین نتیجه در ۴۰ سال گذشته

فروش گیشه‌های سینماهای آمریکا در سال ۲۰۲۰ بدترین وضعیت در ۴۰ سال اخیر را تجربه کرد و با فروش ۲.۲ میلیارد دلار در کل سال به دلیل بحران ویروس کرونا، کاهشی ۸۰ درصدی را ثبت کرد.
سقوط سینمای آمریکا/ بدترین نتیجه در ۴۰ سال گذشته
آفتاب‌‌نیوز :

سالن‌های سینماهای آمریکا با شیوع کرونا از اواخر مارس مجبور شدند بخش قابل توجهی از سال ۲۰۲۰ را در تعطیلی به سر برند و وقتی از ماه آگوست (مرداد) در برخی از ایالت‌ها توانستند کارشان را از سر بگیرند برای ادامه حیات به سختی مبارزه کردند.

همه اینها منجر به کاهش فروش ۸۰ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ شد. این در حالی است که سال ۲۰۱۹ به لطف فروش فیلم‌های پرفروشی چون «انتقام جویان: پایان بازی»، «شیرشاه» و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» رکورد ۱۱.۳۹ میلیارد دلاری به جای گذاشته شده بود.

اما رکود فروش در سراسر جهان با شدت و حدت متفاوتی بروز کرد و در مجموع فروش جهانی با کاهشی ۷۱ درصدی در نهایت ۱۲.۴ میلیارد دلار ثبت شد. این در حالی است که سال ۲۰۱۹ گیشه جهان از ۴۲.۵ میلیارد دلار گذشته بود.

بیشترین فروش جهانی سال ۲۰۲۰ از فروش گیشه‌های چین ایجاد شده که در مجموع ۲.۷ میلیارد دلار فروخت و فیلم چینی «هشت صد» پرفروش‌ترین فیلم جهان شد و ۴۶۱ میلیون دلار فروش کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین