کد خبر: ۶۹۰۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
محسنی بندپی گفته "جمعیت شرایط آب و هوایی را تشدید کرده"

استاندار تهران: کارخانه‌ها مازوت می‌سوزانند/ گوگرد گازوئیل مشکل اصلی آلودگی هوا است

استاندار تهران تصریح کرد: هیچ نقطه‌ای از تهران در روز گذشته شاخص آلایندگی هوای ۵۰۰ نداشتند و میانگین ۱۲۶ بوده است و تنها در ۳ ایستگاه میزان آلایندگی بر روی شاخص ۲۱۰ قرار داشت و اگر ایستگاهی شاخص بیش از ۵۰۰ داشته و کسی اطراف آن باشد، خدای ناکرده ممکن است جان خود را از دست بدهد. کارخانه‌ها مازوت می‌سوزانند، اما گوگرد موجود در گازوئیل مشکل اصلی آلودگی هوا است. مشکل اصلی ما CO۲ نیست، بلکه گوگرد است و بر اساس تحقیقات انجام شده تقریباً ۱۳ درصد آلودگی هوا مربوط به وسایل نقلیه بنزین‌سوز، ۱۰ درصد مربوط به موتورسیکلت‌ها است و پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و صنایع نیز تقریباً ۱۷ درصد آلودگی دارند.
استاندار تهران: کارخانه‌ها مازوت می‌سوزانند/ گوگرد گازوئیل مشکل اصلی آلودگی هوا است
آفتاب‌‌نیوز :

استاندار تهران درباره بالا بودن شاخص آلودگی هوا در پایتخت توضیحاتی داد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه هجدهمین جلسه کارگروه آلودگی هوا و در جمع خبرنگاران با اشاره به آلاینده‌های هوا اظهار کرد: همه عواملی که منجر به کاهش خطر نشده است در استان مورد تأیید قرار گرفته‌اند و اقداماتی در حوزه توقف مراکز تولید شن و ماسه، توقیف خودرو‌های دیزلی دودزا، منع تردد کامیون‌ها در شب‌ها، عدم استفاده از سوخت مازوت در تمامی پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تمام تدابیر اتخاذ شده تا اقدامات در راستای کاهش خطر در نظر گرفته شود و روز گذشته ساعت هفت و نیم شب جلسه‌ای در استانداری تهران برگزار شد و تمام موارد را به وزارت بهداشت انعکاس داده‌ایم تا آن‌ها و سازمان محیط‌زیست اقدامات نظارتی را انجام دهند.

محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که آیا برای تعطیلی شهر تهران پیشنهادی به دولت ارائه شده است یا خیر، گفت: دولت خودش در رابطه با تعطیلی تصمیم‌گیری می‌کند و اگر نیازی باشد در این رابطه تصمیم گیری انجام می‌شود و ما درباره تعطیلی تهران پیشنهادی ارائه نکرده‌ایم.

استاندار تهران با اشاره به علت اصلی آلودگی هوا گفت: علت اصلی آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی در نیمه دوم سال وارونگی هوا است و امسال دو یا سه وارونگی هوا رخ داد و هیچ تبادل هوایی را در جو شاهد نیستیم، به همین دلیل انباشت آلاینده‌ها در کلانشهر‌ها به ویژه در شهر‌های صنعتی مخصوصاً تهران، اصفهان و اراک به همین دلیل است. جمعیت تهران و حجم فعالیت‌های این شهر شرایط اقلیمی و آب و هوایی آن را تشدید کرده است.

محسنی بندپی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه تمام این تمهیدات در هفته گذشته هم اندیشیده شده بود، اما هر روز وضعیت جوی بدتر می‌شود و برای این هفته آیا اقدام و تصمیم جدی‌تری اتخاذ شده است، گفت: هفته گذشته بعد از جلسه کمیته اضطرار با ورزش باد مواجه شدیم و تا آستانه هوای پاک پیش رفتیم و پیش‌بینی هواشناسی این است که طی دو سه روز آینده باز هم چنین وضعیتی را در تهران شاهد باشیم، بنابراین تعطیل کردن پایتخت نیازمند شرایط خاصی است که باید تمامی مسائل و جوانب آن بررسی شود.

استاندار تهران تصریح کرد: هیچ نقطه‌ای از تهران در روز گذشته شاخص آلایندگی هوای ۵۰۰ نداشتند و میانگین ۱۲۶ بوده است و تنها در ۳ ایستگاه میزان آلایندگی بر روی شاخص ۲۱۰ قرار داشت و اگر ایستگاهی شاخص بیش از ۵۰۰ داشته و کسی اطراف آن باشد، خدای ناکرده ممکن است جان خود را از دست بدهد.

وی با اشاره به علت قطعی برق در بسیاری از نقاط شهر تهران گفت: قطعی برق حتماً باید اطلاع رسانی شود و جدول برای آن تعیین شود، ما تکلیف کرده‌ایم تا دستگاه‌های مرتبط با این موضوع اطلاع‌رسانی دقیقی درباره قطعی برق برای مصرف کنندگان خانگی تجاری تولیدکنندگان داشته باشند.

وی گفت: کارخانه‌ها مازوت می‌سوزانند، اما گوگرد موجود در گازوئیل مشکل اصلی آلودگی هوا است. مشکل اصلی ما CO۲ نیست، بلکه گوگرد است و بر اساس تحقیقات انجام شده تقریباً ۱۳ درصد آلودگی هوا مربوط به وسایل نقلیه بنزین‌سوز، ۱۰ درصد مربوط به موتورسیکلت‌ها است و پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و صنایع نیز تقریباً ۱۷ درصد آلودگی دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین