کد خبر: ۶۹۰۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
محدودیت تردد شبانه همچنان پابرجاست

سفر به ۷ شهر قرمز شمالی ممنوع

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که سفر به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.
سفر به ۷ شهر قرمز شمالی ممنوع
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ عین‌الله جهانی درباره شرایط و ضوابط فعلی برای سفر در کشور گفت: از ابتدای آذرماه امسال اعمال محدودیت تردد در شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی به پلیس ابلاغ شد، بر اساس این طرح خروج خودروهای شخصی از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهرها ممنوع شد.

وی با بیان اینکه پلیس راهور مجری مصوبات ستادملی مقابله با کرونا است، گفت: با تغییر در وضعیت شهرها خوشبختانه بسیاری از شهرهای کشور از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شده و به شرایط زرد و آبی وارد شدند، با این وجود همچنان محدودیت‌ها در مورد شهرهای قرمز و نارنجی ادامه دارد و پلیس برابر مصوبات از ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج خودروهای بومی از این شهرها جلوگیری خواهد کرد.

جهانی با بیان اینکه بنابراعلام وزارت بهداشت، هفت شهرستان ساری، آمل، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران و بندرگز و کردکوی در استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: ورود خودروهای با پلاک غیربومی به این استان‌ها ممنوع بوده و پلیس مانع آن خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: همچنین ۳۰ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد که محدودیت ورود و خروج در مورد این استان‌ها نیز اعمال می‌شود.

جهانی با بیان اینکه بر اساس آخرین ابلاغ، تردد بین شهرهای زرد به زرد، زرد به آبی و آبی به زرد نیازی به مجوز تردد ندارد، گفت: اما همچنان محدودیت ها برای ورود به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج از آنها با شرایط گفته شده، وجود دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا درباره مبلغ جریمه در این مناطق نیز اظهارکرد: مبلغ جریمه یک میلیون تومان برای شهرهای دارای وضعیت قرمز و نیم میلیون تومان برای شهرهای دارای وضعیت نارنجی است.

جهانی درباره محدودیت تردد شبانه نیز گفت: منع تردد شبانه در ساعات ۲۱ تا چهار بامداد در کل شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی ادامه خواهد داشت و خودروهای فاقد مجوز در ساعات ممنوعه تردد جریمه خواهند شد.

وی در پایان از شهروندان خواست که با توجه به وضعیت کرونا و هشدار مسئولان همچنان از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین