کد خبر: ۶۹۰۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

۲۰ سال زندان برای رئیس‌جمهور سابق کره جنوبی به دلیل فساد مالی

دادگاه عالی کره جنوبی حکم 20 سال زندان «پارک گئون هائه» را که به دلیل فساد مالی و سوءاستفاده از قدرت مقصر شناخته شده بود، تایید کرد.
۲۰ سال زندان برای رئیس‌جمهور سابق کره جنوبی به دلیل فساد مالی
آفتاب‌‌نیوز :

با تایید حکم ۲۰ سال حبس رئیس‌جمهور پیشین کره جنوبی، او باید بیشتر سال‌های باقی مانده از عمرش را در زندان سپری کند.

به گزارش «بی‌بی‌سی»، روز سه‌شنبه دادگاه عالی کره جنوبی حکمی را که احتمالاً نهایی باشد درباره محکومیت فساد مالی «پارک گئون هائه» ۶۸ ساله صادر کرد که در پاسخ به درخواست تجدیدنظر دادستان‌ها علیه حکمی در ژوئیه که مجازات زندان او را کاهش داده بود، ارائه شد.

پارک روند رسیدگی‌ها را تحریم کرده بود. او ضمن انکار ارتکاب هر خطایی از سوی خود، دادگاه‌های تحت هدایت «مون جائه این» رئیس‌جمهور کنونی کره جنوبی که بعد از پارک روی کار آمد را به جانبداری محکوم کرده است. دولت مون این اتهامات را رد می‌کند.

پارک در سال ۲۰۱۳ به عنوان اولین رئیس‌جمهور زن کره جنوبی قدرت را در دست گرفت اما در سال ۲۰۱۶ مورد استیضاح پارلمان قرار گرفت و قبل از پایان دوره‌اش در سال ۲۰۱۷ از سوی دادگاه قانون اساسی برکنار شد. او بعدها به دلیل ارتشاء، اخاذی و سوءاستفاده از قدرت در سال ۲۰۱۸ محکوم شد.

روسای‌جمهور کره جنوبی سوابق زیادی در ترک قدرت به دلیل این اتهامات را دارند. از سال ۱۹۸۷ سه رئیس‌جمهور این کشور به دلیل اتهامات کیفری محکوم شناخته شدند و سایرین هم به همراه اعضای خانواده به دلیل ظن به انجام اختلاس، بعد از پایان دوره پنج ساله خود تحت تحقیقات قرار گرفتند.

«لی میونگ باک» رئیس‌جمهور قبل از پارک هم به دلیل فساد در زندان به سر می‌برد.

تاکنون بخشش‌هایی در ارتباط با روسای جمهور پیشین اعطا شده، اما به نظر نمی‌رسد مون قصد چنین کاری را در خصوص این دو رئیس‌جمهور محافظه‌کار محبوس داشته باشد.

پیشتر «لی ناک یون» رهبر حزب دموکراتیک حاکم رئیس‌جمهور مون مسئله مورد عفو قرار دادن این دو رئیس‌جمهور را در روز سال نو مطرح کرد اما بعد از مواجه شدن با انتقادات از سوی حامیان رئیس‌جمهور از سخنان خود عقب‌نشینی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین