کد خبر: ۶۹۰۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران درحال حاضر کیفیت هوای پایتخت با شاخص میانگین ۱۶۴ در شرایط ناسالم است.
هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم
آفتاب‌‌نیوز :

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که وارونگی و سکون جوی همراه با انباشت آلاینده‌ها تا صبحگاه روز پنجشنبه (۲۵ دی ۹۹) سبب خواهد شد هم‌زمان با آغاز تردد خودروها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم قرار بگیرد.

در طول روز نیز جو پایدار همراه با عدم وزش باد مؤثر سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پنجشنبه، پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم قرار بگیرد.

با افزایش ناپایداری جو و رشد ابر از نخستین ساعات روز جمعه (۲۶ دی ۹۹) و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، انتظار می‌رود از غلظت آلاینده‌ها کاسته شده و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق را به‌دنبال داشته باشد. استمرار ناپایداری جوی و گاهی وزش باد مؤثر در طول روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد. این وضعیت تا اواخر وقت جمعه ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۶۹ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۶۴ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین