کد خبر: ۶۹۰۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

دفاع بوریس جانسون از روابط نزدیکش با ترامپ

نخست وزیر انگلیس گفت، از اینکه لندن بهترین روابط ممکن با رئیس جمهوری ایالات متحده را داشته باشد، حمایت می‌کند.
دفاع بوریس جانسون از روابط نزدیکش با ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

دفاع بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از دونالد ترامپ، ساعاتی پیش از آن بود که این رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری به اولین رهبری در آمریکا تبدیل شود که دو بار استیضاح می‌شود.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، منتقدان بوریس جانسون از مدت‌ها پیش منطق او برای ایجاد روابط نزدیک با یک رئیس جمهوری جنجالی که چهار سال متلاطم را در کاخ سفید گذرانده، زیر سوال می‌بردند.

شکست ترامپ مقابل جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، این مخالفت‌ها را تشدید کرد. همچنین بعد از حمله هفته گذشته حامیان ترامپ به کنگره آمریکا که او به تحریک معترضان متهم شد، توجه تازه‌ای به تعاملات دفتر نخست وزیری انگلیس با این رهبر جمهوری‌خواه کاخ سفید معطوف شد.

لیزا نندی، وزیر خارجه دولت سایه انگلیس از حزب کارگر، مقام‌های ارشد حزب محافظه‌کار را به "چاپلوسی" در تعاملاتشان با دولت ترامپ متهم کرد. او گفت: آنها به حدی درگیر ترامپ هستند که ارزش‌ها و منافع بریتانیایی و احترام به خودشان را کنار گذاشته‌اند.

اما حامیان رویکرد بوریس جانسون که عمدتا از حزب محافظه‌کار هستند، استدلال می‌کنند که حفظ "روابط ویژه" میان لندن و واشنگتن مهمتر از شخصیت‌های فردی است.

در جریان نشست یکی از کمیته‌های پارلمان انگلیس، از جانسون درباره اظهارات ۲۰۱۸ او که گفته بود اگر ترامپ بتواند اوضاع کره شمالی و توافق ایران را درست کند، لایق جایزه صلح نوبل است، سوالی پرسیده شد. کاترین مک‌کینل، از نمایندگان انگلیسی از او پرسید که با توجه به اتفاقات جدید آیا بابت آن صحبت‌ها پشیمان است یا خیر.

بوریس جانسون هم پاسخ داد: از اینکه لندن بهترین روابط ممکن با رئیس جمهوری ایالات متحده را داشته باشد، حمایت می‌کنم و به تازگی هم گفت‌وگوی فوق‌العاده‌ای با جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا داشتم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین