کد خبر: ۶۹۰۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳

آتش‌سوزی جنگل نکاء مهار شد

رییس اداره منابع طبیعی نکاء گفت که آتش‌سوزی جنگل‌ این شهرستان پس از چند ساعت تلاش نیروهای محلی و یگان حفاظت منابع طبیعی مهار شده است.
آتش‌سوزی جنگل نکاء مهار شد
آفتاب‌‌نیوز :

آتش سوزی در جنگل روستای کوهستانی "ولادیمه" واقع در بخش هزارجریب شهرستان نکاء از عصر امروز پنجشنبه شروع شده بود.

منابع محلی وسعت این آتش سوزی را حدود ۲۰ هکتار برآورد کردند.

رییس اداره منابع طبیعی نکا امشب به خبرنگار ایرنا گفت که آتش سوزی در حال حاضر مهار شده است ولی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و محلی ها همچنان در محل حادثه حضور دارند تا آتش کاملا خاموش شود.

سیدابراهیم میرعمادی علت این آتش سوزی را خطای انسانی اعلام کرد و افزود که در این حادثه دستکم به ۲ هکتار جنگل خسارت وارد شده است.

وی با اعلام این که آتش سوزی در جنگل مناطق مرتفع بود ، گفت که به محض اطلاع از حادثه تمامی نیروها و تجهیزات مورد نیاز برای خاموش کردن وارد منطقه شد و همچنان نیز این تجهیزات برای جلوگیری از شعله ور شدن دوباره آتش در داخل جنگل مستقر است.

عمادی از مردم محلی و تشکل های مردم نهاد در منطقه خواست تا در هنگام آتش سوزی به کمک جنگل بانان بیایند.

هواشناسی مازندران پیشتر در پی متاثر شدن استان از نفوذ جریانات جوی جنوبی و وزش باد گرم که از دیروز بویژه در مناطق کوهستانی و ییلاقی وزیدن گرفته بود ، نسبت به افزایش دمای هوا و احتمال آتش سوزی هشدار داده بود.

دمای هوای مازندران امروز در گرم ترین زمان در بعضی مناطق به بیشتر از ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر رسیده بود. کارشناسان هواشناسی این میزان گرمای هوا را در نخستین ماه فصل زمستان برای مازندران کم سابقه توصیف کردند.

گرمای پاییزی و زمستانی در مازندران با توجه به وجود برگ خشک درختان در داخل جنگل ، این عرصه طبیعی را با خطر آتش سوزی مواجه می کند. وزش باد گرم نیز هرگونه آتش سوزی را گسترش داده و خاموش کردن آن را دچار مشکل می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین