کد خبر: ۶۹۰۶۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

آتش‌سوزی جنگل‌ در مازندران همچنان ادامه دارد

آتش‌سوزی بخشی از عرصه‌های جنگلی مازندران که از روز پنج شنبه آغاز شده بود و در یک بازه زمانی، این حریق کنترل شد، همچنان ادامه دارد و هنوز خبری از مهار کامل آن نیست.
آتش‌سوزی جنگل‌ در مازندران همچنان ادامه دارد
آفتاب‌‌نیوز :

از روز پنج شنبه به دلیل افزایش دما و وزش باد گرم، آتش سوزی در مناطق جنگلی منطقه دارابکلا رخ داد که در همان روز گذشته توسط عوامل حفاظت حوزه میاندرود مهار شد اما مجددا از نیمه‌های شب گذشته، این آتش‌سوزی آغاز شد و به دلیل خشک بودن برگ‌های موجود، حریق مجدد شعله‌ور شد و به آرامی در حال ایجاد خسارت است.

این در حالی است که سیدابراهیم میرعمادی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نکا نیز از احتمال حریق جنگل ها به دلیل هوای گرم هشدار داده و گفته بود که، با توجه به شرایط جوی جهت جلوگیری از هرگونه حریق احتمالی در عرصه های جنگلی و اقدام به موقع نسبت به حضور حداکثری نیرو ها، تمام پرسنل در حالت آماده باش کامل هستند.

هواشناسی مازندران نیز ضمن هشدار درباره افزایش دما و وزش باد گرم، از احتمال آتش سوزی جنگل‌ها خبرداده بود.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران نیز پیش ازین در گفت‌وگو با ایسنا اثر این مخاطره را افزایش پتانسیل آتش سوزی در مناطق جنگلی ومراتع با افزایش محسوس دما در ارتفاعات مستعد احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ عنوان کرد.

اسدی گفته به دلیل وزش باد شدید از روز گذشته و امروز جمعه به ویژه در دامنه ها وارتفاعات توصیه می شود از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع پرهیز شده و محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

همچنین بر اساس گزارش منابع محلی، شب گذشته حدود ۲ هزار مترمربع از اراضی جنگلی بندپی نیز دچار حریق شده بود که با حضور و تلاش ۵ ساعته، ماموران جنگلبانی، این حریق کنترل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
این آتس سوزیها جهت داربه نظرمی رسد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین