کد خبر: ۶۹۰۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
معاون میراث فرهنگی استان خبر داد:

ثبت 13 اثر از سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ملی کشور

در ۹ ماهه امسال ، هشت اثر ناملموس، ۲ اثر طبیعی و سه اثر غیرمنقول از سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
ثبت 13 اثر از سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ملی کشور
آفتاب‌‌نیوز :

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در این مدت ۱۵ پرونده ثبتی غیرمنقول، پنج پرونده آثار طبیعی، ۱۳ پرونده آثار منقول فرهنگی-تاریخی و پنج پرونده آثار ناملموس نیز تکمیل و به مرحله ارسال به معاونت میراث ‌فرهنگی وزارت رسیده است.

ملاالهی افزود: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۵۰۰ اثر از استان سیستان و بلوچستان در سامانه جامع ثبت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ کارگاه مرمت آثار تاریخی با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد ریال، در شهرستان‌های زابل، زاهدان، خاش و قصرقند فعال شده است که مهمترین کارگاه‌ها، قلعه بلقیس و خانه امیرشهریار خمکی زابل، قلعه حیدرآباد خاش، گاراژ ملک زاهدان، قلعه قصرقند هستند .

منصوره ملاالهی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال مرمت سه نسخه‌ خطی با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال انجام شده است، افزود: مرمت ۸۰ سکه مربوط به مخزن موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه موزه سبز شهرسوخته، موزه مردم‌شناسی سیستان و موزه منطقه‌ای جنوب شرق و نیز مرمت آبنمای موزه بزرگ زاهدان از اقدامات دیگر حوزه میراث ‌فرهنگی در ۹ ماهه امسال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین