کد خبر: ۶۹۰۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

پلیس کنگره آمریکا ۳ روز پیش از آشوب‌ها هشدار داده بود

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، پلیس کنگره آمریکا سه روز پیش از حمله خونین به این نهاد در یک گزارش اطلاعاتی داخلی نسبت به بروز خشونت هشدار داده بود.
پلیس کنگره آمریکا ۳ روز پیش از آشوب‌ها هشدار داده بود
آفتاب‌‌نیوز :

 در گزارش ۱۲ صفحه‌ای پلیس کنگره آمریکا آمده است: با توجه به فضای سیاسی تنش‌آلود پس از انتخابات ۲۰۲۰، تهدید اقدامات مخرب یا خشونت را نمی‌توان رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، این گزارش هشدار داده بود: به جای آنکه معترضان گروه رقیب همچون اعتراضات پیشین به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در واشنگتن دی.سی، هدف آشوبگران قرار بگیرند، این بار احتمالا کنگره هدف قرار می‌گیرد. حامیان رئیس جمهوری کنونی، ششم ژانویه ۲۰۲۱ را آخرین فرصت برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری قلمداد می‌کنند. این احساس ناامیدی و یاس ممکن است به انگیزه بیشتری برای وقوع خشونت منجر شود.

براساس گزارش واشنگتن پست، این گزارش که به نظر نمی‌رسد به صورت گسترده با دیگر نهادی قانونی به اشتراک گذاشته شده باشد، تاکید کرد که رهبران سرشناس جناح‌های راستگرا در اعتراضات ششم ژانویه سخنرانی می‌کنند و پلیس کنگره پیش‌بینی می‌کند که این اعتراضات جزو بزرگترین تجمعات تا به امروز باشد.

پلیس کنگره آمریکا درباره این گزارش اظهارنظری نکرده است.

در جریان اعتراضات ششم ژانویه در نزدیکی کنگره آمریکا، گروهی از معترضان بعد از سخنرانی ترامپ و حامیانش که از مردم می‌خواستند تا اجازه ندهند "سرقت نتایج انتخابات" ادامه یابد، به سمت کنگره حمله‌ور شدند و در جریان آن آشوب‌ها پنج تن کشته شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین