کد خبر: ۶۹۰۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

پاسخ محمدرضا خاتمی، صفایی فراهانی و ظریف به کاندیداتوری در انتخابات 1400

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شنیده ام که محمدرضا خاتمی و صفایی فراهانی قبول نکرده اند در انتخابات شرکت کنند. محمدجواد ظریف هم که قبول نکرده است وارد انتخابات شود. البته این ها همه به صورت غیررسمی است و رسما هنوز کسی نامزدی خود را اعلام نکرده است.
پاسخ محمدرضا خاتمی، صفایی فراهانی و ظریف به کاندیداتوری در انتخابات 1400
آفتاب‌‌نیوز :

یک عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شورای هماهنگی هنوز وارد بحث مصادیق انتخابات نشده است اما اسامی چند کاندیدا به صورت غیررسمی مطرح است که خودشان سکوت کرده اند.

عزت تقواییان درباره نامزدهای مطرح در جریان اصلاحات اظهار کرد: تا این لحظه در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این زمینه بحثی نشده است زیرا بحث ها درباره ایجاد نهاد اجماع ساز است. ابتدا باید آن نهاد شکل بگیرد و درباره انتخابات بحث کند و آیین نامه ای تهیه شود و سپس وارد مصادیق شویم بنابراین تا امروز هیچ بحثی مطرح نشد است.

وی افزود: البته ممکن است احزاب در این زمینه ورود کرده باشند مثل حزب اعتماد ملی که چند کاندیدا معرفی کرده است. من غیررسمی شنیده ام که محمدرضا عارف و اسحاق جهانگیری هم وارد انتخابات می شوند ولی خود آن ها فعلا سکوت کرده اند. من همچنین شنیده ام که محمدرضا خاتمی و صفایی فراهانی هم قبول نکرده اند در انتخابات شرکت کنند. محمدجواد ظریف هم که قبول نکرده است وارد انتخابات شود. البته این ها همه به صورت غیررسمی است و رسما هنوز کسی نامزدی خود را اعلام نکرده است، البته همان طور که گفتم اعتماد ملی چند کاندیدا معرفی کرده است.

این فعال سیاسی همچنین خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما بحث قانون انتخابات ریاست جمهوری است که باید ببینیم این قانون چگونه اصلاح می شود تا بعد بررسی کنیم که چه کسانی را می توانیم معرفی کنیم اما آنچه در راهبرد اصلاحات مورد تأکید واقع شده است این است که انتخابات اگر عادلانه و رقابتی باشد، اصلاح طلبان با یک گزینه اصلاح طلب وبا اجماع وارد انتخابات می شوند و کسی را معرفی می کنند که برنامه اصلاح طلبی داشته باشد و راهبرد اصلاح طلبان را اجرایی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین