کد خبر: ۶۹۰۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳

اکثر آمریکایی‌ها خواستار ممنوعیت مناصب دولتی برای ترامپ هستند

نتیجه نظرسنجی مشترک دو رسانه آمریکایی نشان می‌دهد، اکثر مردم این کشور خواهان برکناری ترامپ از ریاست جمهوری و ممنوعیت تصدی هر منصب دولتی توسط او در آینده هستند.
اکثر آمریکایی‌ها خواستار ممنوعیت مناصب دولتی برای ترامپ هستند
آفتاب‌‌نیوز :

در فاصله ۴ روز مانده به پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها خواستار برکناری او از این منصب هستند.

امروز شنبه نتیجه یک نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای بی سی نیوز درباره وضعیت دونالد ترامپ در آمریکا بعد از حمله هواداران او به کنگره آمریکا و آغاز فرایند استیضاح او به دلیل تحریک این حمله منتشر شد.

به گزارش واشنگتن اگزمینر، اکثر آمریکایی‌ها خواهان این هستند که جلوی دونالد ترامپ برای تصدی هر گونه منصب دولتی در آینده گرفته شود.

به اعتقاد اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی تازه در آمریکا، ترامپ مسئول حمله اخیر به کنگره آمریکا است که در نتیجه آن ۵ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در این نظرسنجی، ۸۰ درصد اعلام کردند که آنها به شدت مخالف اقدامات عاملان حمله به کنگره آمریکا هستند.

از شرکت کنندگان در این نظرسنجی سوال شد آیا کنگره آمریکا باید ترامپ را از منصب ریاست جمهوری برکنار کند و اینکه آیا تصدی هرگونه منصب دولتی در آینده را رای او منع کند؟

۵۶ درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که آنها از برکناری ترامپ توسط کنگره و منع کردن او از تصدی مناصب دولتی حمایت می‌کنند.

حدود ۴۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی با برکناری ترامپ و منع تصدی مناصب دولتی در آینده مخالفت کردند و ۲ درصد هم گفتند که در این باره نظری ندارند.

چهارشنبه هفته گذشته بود که مجلس نمایندگان آمریکا با رای اکثریت دموکرات‌ها و همچنین رای ۱۰ عضو جمهوری خواه این مجلس، به استیضاح ترامپ رای مثبت داد تا او تبدیل به اولین رئیس جمهور تاریخ این کشور بشود که دو بار استیضاح می شود.

مجلس نمایندگان آمریکا با توجه به اکثریت دموکرات‌ها بر آن، دسامبر سال ۲۰۱۹ هم به دلیل رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» به استیضاح ترامپ رای داد اما استیضاح او در مجلس سنا به دلیل مخالفت اکثریت جمهوریخواهان حاکم بر سنا رای نیاورد.

طبق نظرسنجی تازه در آمریکا، ۹۰ درصد از طرفداران حزب دموکرات از برچیدن دونالد ترامپ از ریاست جمهوری حمایت می‌کنند و ۱۲ درصد از حامیان حزب جمهوری‌خواه هم خواهان برکناری او هستند.

از نکات مهم این نظرسنجی، اختلاف نظر شدید دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان درباره ممنوعیت تصدی مناصب دولتی توسط ترامپ در آینده است.

در حالی که فقط ۹ درصد از دموکرات‌ها با ممنوعیت تصدی مناصب دولتی در آینده برای ترامپ مخالف هستند اما ۸۵ درصد از جمهوری‌خواهان اعلام کردند که مخالف اعمال چنین ممنوعیتی هستند.

نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای بی سی نیوز از ۱۰۰۲ بزرگسال آمریکایی طی روزهای ۱۰ تا ۱۳ ژانویه (۲۱ تا ۲۳ دی ماه) گرفته شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین