کد خبر: ۶۹۰۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

ترکیه در دولت بایدن طرح کارگروه مشترک اس-۴۰۰ را دوباره مطرح می‌کند

وزیر امور خارجه ترکیه گفت، آنکارا بار دیگر پیشنهاد خودش برای تشکیل یک کارگروه مشترک با ایالات متحده به منظور بررسی جنبه‌های فنی دستیابی آن به سیستم‌های دفاعی اس-۴۰۰ روسیه را به محض روی کار آمدن جو بایدن مطرح می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران در پروازی به سمت پاکستان این اظهارات را مطرح کرد. جو بایدن روز چهارشنبه ریاست جمهوری را از دونالد ترامپ تحویل میگیرد.

شبکه ان‌تی‌وی به نقل از چاووش‌اوغلو گزارش داد: ما شاهد تلاش‌های صادقانه‌ای برای ارتقای روابطمان خواهیم بود. ما همین رویکرد را از دولت بایدن انتظار داریم. گمان می‌کنم این یک دوره قابل پیش‌بینی‌تر در مناسبات ما باشد اما ما آماده‌ایم.

ماه گذشته، واشنگتن تحریم‌هایی را بابت خرید سامانه‌های دفاعی اس-۴۰۰ روسیه به آنکارا تحمیل کرد؛ اقدامی که از دید ترکیه "اشتباهی بزرگ" است. واشنگتن همچنین ترکیه را از برنامه جنگنده‌های اف-۳۵ کنار گذاشت.

واشنگتن می‌گوید که اس-۴۰۰ ها تهدیدی برای جنگنده‌های اف-۳۵ خودش و سامانه‌های دفاع ناتو هستند. ترکیه با رد این ادعا تاکید دارد که اس-۴۰۰ها با سیستم‌های ناتو مطابق خواهند شد و پیشنهاد تشکیل یک کارگروه مشترک برای بررسی ادعاهای مذکور را داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین