کد خبر: ۶۹۰۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹

طارمی زیاد اهل جنجال و حاشیه نیست اما ...

از زمانی که مهدی طارمی به پرتغال رفته، حواشی‌اش را تقریبا به صفر رسانده و حالا کاملا شبیه به فوتبالیست‌های بزرگ دنیا زندگی می‌کند؛ از برنامه‌ریزی برای تمرین گرفته تا خواب و تغذیه. البته این موارد باعث نشده او گهگاهی کنایه‌ای تندوتیز هم نزند.
آفتاب‌‌نیوز :

«‌مهدی طارمی نماد کامل سفیر فوتبالی ایران است؛ مهاجم سابق تیم پرسپولیس این‌ روزها در پورتو آن‌ قدر می‌درخشد که کمتر مربی و تیم بزرگی در دنیا پیدا می‌شود که نامش را نداند. مهدی که با آقای گلی به همراه ریوآوه در لیگ پرتغال نامش را سر زبان‌ها انداخت، در انتقالی جذاب به عضویت پورتو، یکی از سرشناس‌ترین تیم‌های اروپا درآمد و آن‌ قدر جنگید که حالا نه یک بازیکن ذخیره، بلکه یکی از دو مهاجم اصلی تیمش است. او در مدت زمانی که به‌ عنوان بازیکن فیکس برای پورتو به میدان رفته، چندین گل مهم و البته چندین پاس گل سرنوشت‌ساز داشته و یکی از تأثیرگذارترین مهره‌های این تیم است.

درخشش طارمی در همین مدت آن‌ قدر زیاد بوده که بسیاری از فوتبال‌دوستان ایرانی همین حالا باشگاه پورتو را برای او کوچک تصور می‌کنند و می‌گویند با این توانایی باید برای فصل بعد به تیم‌های قدرتمند اروپایی برود. البته هنوز فصل به نیمه نرسیده، برایش پیشنهادهایی هم از لیگ‌های مختلف رسیده و بعید نیست که با رقم درشت‌تری، انتهای این فصل مهدی چمدانش را ببندد و به باشگاهی سرشناس‌تر در اروپا برود.

مهدی طارمی اما علاوه بر درخشش در زمین فوتبال، در چند سال اخیر، نامش را بیرون از زمین هم مطرح کرده است؛ هم به واسطه حاشیه‌های شخصی که داشته و هم البته به واسطه کارهای نیک و خیری که انجام داده است. پسری که می‌گوید زیاد اهل جنجال و حاشیه نیست و ترجیح می‌دهد اوقات‌ فراغتش را کتاب بخواند، در یکی، دو فصل اخیر و به‌ویژه از زمانی که به پرسپولیس پیوست و مطرح شد، چندان هم بی‌حاشیه نبوده است. اگرچه همواره تلاش کرده خودش را از مسائل پیش‌پاافتاده برهاند ولی خواسته یا ناخواسته مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و هر حرکتش زیر ذره‌بین رفته است. آنهایی که مهدی را می‌شناسند، می‌گویند علاوه بر کتاب دو سرگرمی دیگر هم دارد؛ ماشین و لباس. اگرچه درباره ماشینی که سوار می‌شود، اطلاع چندانی در دست نیست ولی همیشه سعی می‌کند مد ‌روز باشد و برای خریدن لباس‌های جدید درنگ نمی‌کند! البته او چهره‌ای دوست‌داشتنی در ایران به‌ویژه در زادگاهش بوشهر است؛ می‌گویند دوست ندارد کمک‌هایی که به دیگران می‌کند، جایی بازتاب داده شود ولی همتش در تولید ماسک در نخستین روزهای بحرانی شیوع کرونا در ایران مثال‌زدنی بود. او با احداث مکانی در بوشهر، خیلی سریع به تولید انبوه ماسک برای هم‌وطنانش روی آورد تا مبادا این ویروس خطرناک کشته‌های بیشتری بر جا بگذارد. اقدامش در کمک به مهار کرونا و تولید ماسک و در اختیار گذاشتن آن ماسک‌ها در دسترس عموم، آن‌ قدر مورد توجه قرار گرفت که رسانه‌های پرتغالی هم به تمجید از او پرداختند. مهدی که پسری خانواده‌دوست است، بیشتر اقدامات خیرخواهانه‌اش را با کمک پدر و برادرش در ایران اداره می‌کند و در این مسیر، اگر کمکی از دستش بربیاید، دریغ نمی‌کند.

به غیر از این موارد، مهدی طارمی در فضای مجازی هم چندین بار حاشیه و جنجال داشته که بیشتر آنها مربوط به فوتبال و سبک بازی‌کردنش است؛ هرچند اظهاراتش درباره بقیه موارد هم مرکز توجه قرار گرفته و یکی، دو اظهار نظرش نیز مورد انتقاد. یکی از جالب‌ترین نوشته‌های مهدی طارمی در فضای مجازی، مربوط به همان زمان شیوع ویروس کرونا بود که خیلی‌ها را راهی قرنطینه کرده بود. مهدی طارمی اما با انتشار پستی از مسئولان خواست تا «آب و برق را مجانی کنند.» او نوشت: «در این برهه خاص باید به فکر همدیگر باشیم، به هم کمک کنیم از لحاظ اقتصادی. مسئولین محترم، شما لطف کنین الان که شرایط خیلی سخت است و مردم سر کار نمی‌توانند بروند، آب و برق را مجانی کنید تا این شرایط تمام شود. این هم کمک شما به مردم.» او پیش‌تر اما توییتی مبنی بر حذف اسرائیل داشت که با واکنش منفی رسانه‌های جهانی روبه‌رو شد و حتی عده‌ای خواستند تا فیفا این بازیکن را تحریم کند.

اگرچه از این دست اقدامات مهدی طارمی در فضای مجازی گهگاهی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، ولی او از زمانی که به پرتغال رفته، حواشی‌اش را تقریبا به صفر رسانده و حالا کاملا شبیه به فوتبالیست‌های بزرگ دنیا زندگی می‌کند؛ از برنامه‌ریزی برای تمرین گرفته تا خواب و تغذیه. البته این موارد باعث نشده او گهگاهی کنایه‌ای تندوتیز هم نزند؛ نمونه‌اش همین دو روز پیش که توییتی علیه مسئولان کنونی دولت منتشر کرد. توییت کنایه‌آمیز مهدی طارمی مشخصا متوجه دولت کنونی است که البته چند وقت دیگر هشت‌سالش تمام می‌شود. طارمی در شرایطی از دولت کنونی انتقاد کرده که اتفاقا در بین اهالی همین دولت، طرفداران پروپاقرصی دارد؛ یکی از آنها عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه است که حتی تیر ۱۳۹۶ در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های ورزشی، از مهدی طارمی به‌ عنوان بازیکن مورد علاقه‌اش نام برد. عراقچی که خودش پیش‌تر به‌ صورت غیر حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کرده، در تیرماه آن سال ابراز امیدواری کرد پرسپولیس انتهای فصل قهرمان لیگ برتر شود. او همچنین از مهدی طارمی که شایعه جدایی‌اش به گوش می‌رسید، خواست در این باشگاه بماند. «به‌ عنوان یک هوادار از آقای طارمی خواهش می‌کنم در پرسپولیس بماند؛ به خاطر این که خیلی خوب است و من هم خیلی خوشم می‌آید از این بازیکن. عرق و انگیزه زیادی دارد و خیلی باغیرت بازی می‌کند و شم گل‌زنی هم دارد. خیلی خوب خودش را در موقعیت گل‌زنی قرار می‌دهد؛ هرچند در ضربات آخر مقداری آدم را حرص می‌دهد (با خنده)، ولی فکر می‌کنم آینده درخشانی دارد و می‌تواند یکی از مهاجمان درجه‌یک کشور باشد. خیلی دوست دارم که در پرسپولیس بماند.» چهار روز بعد، مهدی طارمی که آن زمان هنوز برای پرسپولیس بازی می‌کرد، به دیدار عباس عراقچی رفت و با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرامش با خطاب قراردادن عراقچی و تخت‌روانچی نوشت: «بزرگمردان عرصه سیاست، از شما ممنونم. به‌ عنوان یک ایرانی و پرسپولیسی خوشحالم که شما را کنار خودمان داریم. قدردان لطف شما و همه عزیزان هستم. به امید سربلندی ایران اسلامی و ارتش سرخ.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین