کد خبر: ۶۹۰۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳

رییس سازمان زندانها: زندان فقط مساله قوه قضائیه نیست

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: زندان فقط مساله قوه قضائیه نیست بلکه مربوط به همه دستگاه ها و مستلزم کمک و همکاری همگانی است.
رییس سازمان زندانها: زندان فقط مساله قوه قضائیه نیست
آفتاب‌‌نیوز :

محمدمهدی حاج محمدی روز شنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: ایجاد زیرساختها و فضاهای مناسب و کافی نقش محوری در اصلاح و تربیت زندانیان دارد.

وی ادامه داد: مسایل مربوط به خانواده زندانیان دارای اهمیت و عمده نگرانی ما است که به خاطر حضور سرپرست در زندان در معرض آسیب قرار دارند.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه نگاه به خانواده زندانی باید تغییر کند گفت: در زمینه ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده آنها نیازمند حمایت نهادهای مختلف از جمله بخش خصوصی هستیم.

وی افزود: نمیخواهیم در زندان ها فقط از افراد نگهداری کنیم بلکه باید طوری عمل شود که زندانی پس از آزادی بتواند سعادتمندانه به آغوش خانواده و جامعه برگردد.

استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به وضعیت اعتبارات استان گفت: به رغم کمبود بودجه باید به موضوع زندان بطور ویژه نگاه کرد.

محمد صادق معتمدیان همچنین از آمادگی استانداری برای کمک به پیشبرد پروژه‌های عمرانی، انتقال زندان مرکزی مشهد و اجرای طرح های حمایتی زندانهای خراسان رضوی خبر داد.

رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی پنجشنبه هفته گذشته در سفر به استان خراسان رضوی از زندانهای تربت‌جام و تایباد بازدید کرد و همزمان سه هیات به نمایندگی از وی از مراکز تامینی و تربیتی شهرهای نیشابور، سبزوار، گناباد، کاشمر، تربت‌حیدریه و مشهد نیز بازدید کردند.

۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قرار دارند.
بر اساس اعلام مسوولان قضایی، استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین