کد خبر: ۶۹۰۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۷

مرگ یک قلاده خرس در ارتفاعات توسکستان

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت که لاشه یک قلاده خرس توسط تعدادی کوهنورد در ارتفاعات توسکستان این استان از توابع شهرستان گرگان معروف به منطقه باغ شاه پیدا شد.
مرگ یک قلاده خرس در ارتفاعات توسکستان
آفتاب‌‌نیوز :

محمود شکیبا شامگاه شنبه اظهار داشت: پس از انتشار تصاویر لاشه این خرس در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، پیگیری‌ برای مشخص شدن منطقه مورد نظر توسط تعدادی از محیط بانان و کارشناس حیات وحش آغاز شد.

وی افزود: تیم اعزامی پس از ساعت‌ها جستجو، موفق به پیدا کردن لاشه خرس شد که بررسی‌ها نشان داد، این حیوان وحشی حدود حدود یک ماه پیش در منطقه تلف شده است.

شکیبا اضافه کرد: علی رغم گذشت یک ماه از کشته شدن یا تلف شدن این خرس و خورده شدن بخش‌هایی از بدن آن توسط دیگر حیوانات اما بررسی اجزای باقی مانده و سالم لاشه، نشان داد که هیچ اثری از گلوله در بدن حیوان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: باتوجه به محل پیدا شدن لاشه خرس که در منطقه سخت گذر و صعب العبور بوده، احتمال کشته شدن حیوان با گلوله شکارچیان، بسیار ضعیف است.

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: اگر شکارچی یا شکارچیان بخواهند خرسی را مورد هدف گلوله قرار دهند، اجزای مختلف بدن آن از جمله گوشت و پوست را جدا می‌کردند، اما لاشه پیدا شده، دارای پوست و گوشت در قسمت‌های مختلف بدن است.

شکیبا در خصوص تعداد خرس‌های موجود در جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده گلستان نیز گفت: به علت سخت و غیرممکن بودن سرشماری این حیوان، آماری در این خصوص وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به فصل سرما و بارش برف در ارتفاعات، حیوانات وحشی معمولا به مناطق پایین دست، دامنه کوه و مناطق مسکونی می‌آیند که از مردم انتظار داریم از آسیب رساندن به این حیوانات و حتی غذا دادن‌ به آنها خودداری کنند.

شکیبا همچنین از مردم خواست تا از شکار پرندگان آبزی و کنارآبزی به ویژه پرندگان مهاجر که برای زمستان گذری به تالاب‌های بین المللی گلستان آمدند، خودداری نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین