کد خبر: ۶۹۱۲۱۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۸
تبعات حذف یکباره ارز دولتی دارو؛ شوک به بیماران پذیرفتنی نیست

وزیر بهداشت: بخاطر دلار، سخت‌ترین سال بعد از انقلاب را تجربه کردیم / توانستیم کشور را مدیریت کنیم

وزیر بهداشت، با اشاره به چالش های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، نسبت به حذف یکباره ارز دولتی ابراز نگرانی کرد.
وزیر بهداشت: بخاطر دلار، سخت‌ترین سال بعد از انقلاب را تجربه کردیم / توانستیم کشور را مدیریت کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

سعید نمکی، در جلسه شورای مشورتی دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: امسال در حوزه ارز و ریال، شاید سخت‌ترین سال بعد از انقلاب را تجربه کردیم، اما به رغم مشکلات موجود و حضور همه گیری ویروس کووید ۱۹، به هر طریقی که بود به همت همکاران در سراسر کشور، توانستیم کشور را مدیریت کنیم.

وی افزود: در سیستم بهداشت و درمان نیز با کمک تمامی همکارانمان، نهایت سعی و تلاش را کردیم تا کمترین عارضه و خسارات ممکن واقع شود. اگر همراهی و تلاش این کمیته‌ها و شوراهای مشورتی نبود، بسیاری از اتفاقات مثبت نمی‌افتاد. در حال حاضر نیز درصدد هستیم با مساعدت رئیس جمهور و همراهی بانک مرکزی، کمک‌هایی برای پیشبرد اقدامات دریافت کنیم.

وزیر بهداشت در خصوص پیگیری ارز تخصیصی، ارز نیمایی و ارز آزاد برای واردات کالا، توضیحاتی ارائه داد و ضمن اشاره به پیامدهای منفی حذف ارز دولتی با نرخ ثابت بر قیمت گذاری دارو و تجهیزات و ایجاد نابسامانی و قیمت‌های متفاوت بر کالاهای مهم و استراتژیک مانند دارو، تاکید کرد: نظام قیمت گذاری باید بر پایه منطقی روشن، ساماندهی شود و حذف یکباره ارز بانکی و دولتی و قیمت‌های شناور منابع ارزی نه تنها کمکی به این حوزه نمی‌کند، بلکه بر مشکلات تولید کننده و واردکننده و مصرف کننده، توأمان خواهد افزود.

نمکی افزود: در این مورد باید چند نکته را مطرح کنیم؛ اولاً اینکه در حال حاضر جهان روزهای اقتصادی سخت و بحرانی را سپری می‌کند و هر تکانه ای بر اقتصاد کشور به ویژه در حوزه کالاهای اساسی می‌تواند بحران اجتماعی در مردمی که تاب آوری شأن کاهش یافته، ایجاد کند. در موضوع کرونا اجازه ندادیم که حتی یک بیمار مبتلا به کرونا بیرون از بیمارستان نیازمند تخت بماند، هیچ بیماری بدون خدمات درمانی معطل نماند و هیچ قومیت و اقلیتی در این زمینه با تبعیض مواجه نشد و با این اوصاف و وجود مشکلات فراوان، در زمینه سایر بیماری‌ها، بحرانی برای تأمین ارز و تأمین تجهیزات پزشکی و دارو در کشور ایجاد نشد.

وی گفت: سال ۹۹ و ۱۴۰۰، سال‌های درآمدهای نامعلوم و مصارف و نگرانی‌های معلوم است. در چنین شرایطی هرگونه شوک جدید برای بیماران قابل قبول نیست.

وزیر بهداشت در ادامه قول مساعد داد که موضوع تأمین و تخصیص ارز و روند منظم آن از مسیر مجاری مربوطه در دولت پیگیری و محقق شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
9
وقتی تنها به قاضی میری راضی بر میگردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
9
روزی ۵۰۰کشته دادن مدیریت نیست فقط نظاره گرقتل عام ملت باکرونابودید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
11
هر دقیقه یکجور حرف میزنی شما اگر وزیر نبودی شاید اوضاع کروناییها خیلی بهتر بود ،،!سیاسی کاری هم حدی داره اونهم در بازی با جان مردم،!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
2
جناب آقای نمکی وقتی افرادی درکشور ما هستندکه منافع ملی را درک نمی کنند وبر اساس دانش اندک خود ومنافع جناحی وگروهی تصمیم می گیرند وبدلیل جایگاهی که دارند همه کشور ومردم ایران را تحت تاثیر نظرات ودیدگاههای خود قرار می دهند نتیجه همین می شود که کل کشور را دچار مشکل ومصیبت می کنند.این حضرات با مخالفت با پیمان نامه های بین المللی پالرمو وCFT موجب شده اند که کلیه کانالهای تبادل مالی ما با کشورهای جهان بلوک،قفل وبسته شود وما نتوانیم حتی برای خرید واکسن با کشورهای دنیا تبادل مالی داشته باشیم وموجب ازدست رفتن جان هزاران ایرانی بدلیل عدم امضاء این پیمان نامه ها شود.این آقایان نظرات خود را بر85 میلیون نفر مردم ایران از افراد دانشمند وفرهیخته واساتید دانشگاهها گرفته تا بازاری و کارگر وکشاورز و...تحمیل می کنند وبجای آنها تصمیم می گیرند.انگار که مردم ایران نابالغ،صغیر ویتیم وعقب مانده فکری هستند وآنان عقل کل و وکیل ملت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
3
مسئولین ما دائم در حال تشکر از خود هستند برای مدیریت کشور در شرایط سخت تحریم ولی هیچکدام نمی گویند چرا باید کاری کرد که چنین تحربمهایی علیه کشور اعمال شود که دود آن فقط به چشم مردم بی پناه کشور برود.درضمن این را نمیگوبند مدیریت موفق به این می گویند مدیربت ناکارآمد.مگر در مدیربت موفق تورم به این شدت هم وجود دارد.چرا باید در یک مدیریت موفق یک کشور غنی و ثروتمند مردم باید روز به روز فقیر تر شوند.شکاف طبقاتی بین داراها و ندارها زیاد شود.فرصت های رانتی به افراد و گروههای نزدیک به حکومت داده شود.مهاجرتهای گسترده جوانان تحصیلکرده رخ دهد.خانواده ها کشور را جای مناسبی برای پیشرفت فرزندانشان ندانند و مهاجرت خانوادگی را انتخاب کنندو.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
2
... از شما وزارت بهداشت به خودش نبینه، ناسلامتی شما پزشک هستید عامه مردم هم این حرکات انجام نمیدن که شما میکنید،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
5
ایشون پزشک متعهدی نیست وگرنه وعده پوچ واکسن ساخت خودشون را به مردم نمی داد درشرایط تحریم داروهای معمولی پیدا نمیشه ، چطور میخواهید واکسن بسازید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
3
فشار اصلی و نهایی روی ملت است که صدایی هم ندارند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین