کد خبر: ۶۹۱۲۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
تبلیغات

معرفی و کاربرد ورق استیل ۴۱۰

ورق استیل ضد زنگ یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در صنایع مختلف به شمار می‌رود. این ماده نه تنها دوام بالایی دارد و با قیمت مناسبی نیز ارائه می‌شود، بلکه کار با آن نیز نسبتا آسان است. کاربرد ورق استیل ۴۱۰ شامل طیف وسیعی از صنایع می‌شود.
معرفی و کاربرد ورق استیل ۴۱۰
آفتاب‌‌نیوز :

ورق استیل ضد زنگ یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در صنایع مختلف به شمار می‌رود. این ماده نه تنها دوام بالایی دارد و با قیمت مناسبی نیز ارائه می‌شود، بلکه کار با آن نیز نسبتا آسان است. کاربرد ورق استیل ۴۱۰ شامل طیف وسیعی از صنایع می‌شود که از صنایع خیلی بزرگ تا تولیدی‌های جزئی و هر آنچه بین این دو قرار دارد را در بر می‌گیرد.

انتخاب نوع آلیاژ استیل با توجه به نوع مصرف صورت می‌گیرد و به ویژگی‌های هر آلیاژ و نیاز تولیدکننده بستگی دارد. به همین جهت، هر کدام از صنایع از نوع خاصی از ورق استیل را استفاده می‌کنند و کاربرد‌های آن متفاوت است.

کاربرد ورق استیل ۴۱۰

شاید جالب باشد که بدانید، ورق استیل به نوعی پرکاربردترین ماده اولیه در صنایع ساخت و ساز و تولیدی به شمار می‌رود. از این رو تنوع صنایعی که از این ماده استفاده می‌کنند، از گستردگی زیادی برخوردار است و در عین حال، تنوع زیادی از آلیاژ‌های استیل وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های متفاوت و در نتیجه، کاربرد‌های مختلف در صنایع گوناگون است. در ادامه برخی از این کاربرد‌ها را معرفی می‌کنیم.

تجهیزات آشپزخانه و ابزارآلات دستی

به احتمال زیاد، در دسترس‌ترین کالا‌هایی که در تولید آن‌ها از ورق استیل ۴۱۰ استفاده شده، وسایل آشپزخانه است. این ماده نه تنها به ابزارآلات آشپزخانه زیبایی خاصی می‌دهد، بلکه به سادگی نمی‌شکند یا خم نمی‌شود و پس از سال‌ها استفاده، همچنان درخشان باقی می‌ماند. علاوه بر این، غیر فعال بودن استیل استنلس باعث عدم خوردگی و زنگ زدن و عدم وجود مواد شیمیایی مضر می‌شود که از دلایل محبوبیت این ماده توسط صنایع تولیدی است.

از بین کالا‌های آشپزخانه که در آن‌ها از ورق استیل ۴۱۰ استفاده می‌شود، می‌توان به چاقو، قاشق، چنگال، ظروف پخت و پز و سرو، وسایل مکانیکی آشپزخانه و... اشاره کرد.

تمام ویژگی‌های گفته شده در بالا باعث شده تا استفاده از ورق استیل ۴۱۰ در تولید ابزارآلات دستی و تجهیزات جانبی روزمره نیز محبوبیت بالایی داشته باشد.

معرفی و کاربرد ورق استیل ۴۱۰

صنایع تولید و نگهداری مواد غذایی

از جمله کاربرد ورق استیل ۴۱۰، استفاده از آن در صنایع تولید مواد غذایی و همچنین نگهداری است. چرا که این متریال، بر روی طعم غذا هیچ تاثیری نمی‌گذارد و دچار خوردگی نیز نمی‌شود. این مورد به طور ویژه برای تولید محصولات غذایی اسیدی اهمیت بسیار بالایی دارد. علاوه بر تولید، استیل در نگهداری و بسته بندی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. حدود دو سوم قوطی‌های بسته بندی مواد غذایی، از استیل ساخته شده است.

صنعت خودروسازی

از ورق استیل ۴۱۰ در صنایع خودروسازی استفاده فراوانی می‌شود. دلیل اصلی آن نیز مقاومت در برابر خوردگی و دمای بالای اکسداسیون است که امکان جذب انرژی و حفظ ویژگی‌های مکانیکی را در دمای بالا فراهم می‌سازد. بر اساس گفته‌های انجمن بین المللی استنلس استیل (ISSF)، این متریال به عنوان یکی از اجزای اساسی در اتوموبیل سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی، ظاهر صاف و صیغلی این ماده باعث شده تا در نمای بیرونی خودرو‌ها و ماشین آلات مدرن نیز کاربرد فراونی داشته باشد، تا جایی که کاربرد ورق استیل ۴۱۰ در مصارف دکوراتیو در برخی موارد، مهم‌تر از مصارف دیگر است.

معرفی و کاربرد ورق استیل ۴۱۰

ساختمان‌سازی

قابلیت تحمل بالا و مقاومت در برابر خراشیدگی باعث شده تا ورق استیل ۴۱۰ در ساختمان سازی و تجهیزات آن کاربرد داشته باشد که از بین آن‌ها می‌توان به شیرآلات و بست‌های ساختمانی اشاره کرد. به طور کلی، استیل ضد زنگ کاربرد‌های وسیعی در ساخت و ساز دارد و بر اساس آمار، ۵۰ درصد از نیاز موجود به این ماده مربوط به حوزه ساخت و ساز است. مقاومت استیل در برابر نیرو‌های خارجی مانند باد، طوفان و زلزله، باعث شده تا در ساخت سازه‌هایی با ارتفاع زیاد یا سازه‌های مسکونی کاربرد داشته باشد. تحمل وزن و کشش این فلز نیز بالا است و این مورد باعث شده تا مهندسان آن را به عنوان متریال اصلی در ساخت پل و گاراج پارکینگ در نظر داشته باشند.
استیل ۴۱۰

صنایع پتروشیمی

در صنایع مربوط به نفت و گاز، فلزات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پرکاربردترین آن‌ها استیل است. استیل در این حوزه برای مواردی همچون جریان سازی، اجزای ساختاری، مبدل‌های حرارتی و تجهیزات پردازشی مورد مصرف واقع می‌شود. یکی دیگر از کاربرد‌های ورق استیل ۴۱۰، نگهداری و حمل و نقل فرآورد‌ه‌های پتروشیمی است.

تجهیزات پزشکی

استیل یکی از معدود موادی است که چندین ویژگی مهم را یکجا کنار هم قرار داده است. واکنش این استیل نسبت به بدن انسان ناچیز و حتی بی اثر است، دارای سختی و ماندگاری مناسبی است و قیمت مناسبی نیز دارد. جدا از این موارد، دسترسی به این فلز باعث شده تا تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در هر جای دنیا از آن استفاده کنند. علاوه بر ساخت تجهیزات با ورق استیل ۴۱۰، این ماده به طور مستقیم نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد.

قیمت ورق استیل ۴۱۰

تنوع وسیع صنایع مورد استفاده از این ماده، باعث شده تا انواع مختلفی از آلیاژ‌های ورق استیل تولید شود که هر کدام دارای ویژگی‌های مختص به خودش است تا در موارد مختلف بهترین عملکرد را داشته باشد. تفاوت این ورق‌ها در مواردی مانند استحکام، مقاومت، انعطاف پذیری، میزان تحمل حرارت و... است. به عنوان مثال، ورق استیل ۴۱۰ در تولیداتی کاربرد دارد که نیازمند استحکام بالا، تحمل در برابر گرما و مقاومت میانه در برابر خوردگی است.

از آنجایی که انواع ورق‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام ویژگی‌های مختلفی دارند، قیمت‌ها نیز با توجه به نوع آن متفاوت خواهد بود. برای اطلاعات دقیق و استعلام قیمت ورق استیل ۴۱۰ می‌توانید از طریق کارشناسان ما تماس تلفنی حاصل نمایید.

جمع‌بندی

کاربرد وسیع ورق استیل باعث شده تا این متریال به عنوان یکی از اساسی‌ترین مواد اولیه در تولیدات صنایع خرد یا کلان محسوب شود. از این رو، انتخاب تامین کننده ورق استیل به اندازه کیفیت این ماده، حیاتی است و تولیدکنندگان و افراد فعال در صنایع مختلف، علاوه بر تامین استیل با کیفیت و قیمت مناسب، به دنبال خدمات حرفه‌ای نیز می‌گردند تا پروسه کار، بی عیب و نقص انجام شود.

فلز کالا وارد کننده انواع ورق‌های استیل از جمله ورق استیل ۴۱۰ است که با شرکت‌های پیشرو و معتبر جهانی همکاری داشته و اجرای فرایند واردات و فروش با تجربه چندین ساله، باعث شده تا کیفیت ممتاز از ویژگی‌های بنیادین شرکت باشد و از طرفی، ارائه خدماتی با کیفیت شایسته و زیرساخت‌های متناسب، تکمیل کننده سفارش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین