کد خبر: ۶۹۱۲۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

کدام خواننده پاپ، بازیگر بهتری است؟

با حضور بی‌سابقه خواننده‌های پاپ در فیلم‌های فجر ۹۹، شانس کدام‌یک برای درخشیدن بیشتر است؟
کدام خواننده پاپ، بازیگر بهتری است؟
آفتاب‌‌نیوز :

امسال جشنواره فیلم فجر در حالی کلید می‌خورد که برخی از خواننده‌های پاپ با فیلم سینمایی در این جشنواره حضور دارند. شاید این نخستین تجربه حضور خواننده‌ها در این جشنواره نباشد، اما به لحاظ کمی، پرتعدادترین‌ حضور آن‌ها محسوب می‌شود؛ این در حالی است که فیلم برخی خواننده‌ها به جشنواره نرسید و از حضور در این رقابت جا ماندند! خواننده‌ها با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی کنسرت‌ها، از اسفند سال گذشته، سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند و با توجه به برخی ابهامات درباره برگزاری و شکل اجرای جشنواره موسیقی فجر، مجبور شدند پرونده هنری امسال را، با معدود کنسرت‌های آنلاین و تک‌آهنگ‌ها ببندند. در ادامه این مطلب، به خواننده‌هایی که امسال در جشنواره فیلم فجر حضور دارند و خواننده‌هایی که از گردونه این رقابت حذف شده‌اند، خواهیم پرداخت.

یک تجربه متفاوت برای فرزاد فرزین

فرزاد فرزین که چندسالی است بازیگری را به اندازه خوانندگی جدی گرفته‌، امسال با «آهنگ دونفره» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این فیلم، به کارگردانی آرزو ارزانش، یکی از ۶۲ فیلم پذیرفته‌شده در فهرست نهایی جشنواره است. فرزین، در این فیلم با احمد مهرانفر یا همان ارسطوی سریال «پایتخت» و بهاره کیان‌افشار همبازی شده است. جالب این‌که او همزمان در شبکه نمایش خانگی هم، با سریال «ملکه گدایان» حضور دارد. تجربه بازیگری فرزاد فرزین به فیلم‌های سینمایی «کنسرت روی آب» و «پسران آجری» برمی‌گردد. همچنین، او سال‌های گذشته با سریال «مانکن» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هادی، در شبکه نمایش خانگی مشغول فعالیت بود. فرزاد فرزین هفت آلبوم رسمی در کارنامه خود دارد و «شانزه‌لیزه» عنوان آخرین آلبوم اوست که در سال ۹۶ منتشر شد.

بندها در ۲ فیلم جشنواره‌ای

گروه پازل با «گل به خودی»، ساخته احمد تجری و آرش عدل‌پرور، یکی از خواننده‌های گروه آرش و مسیح با «حکم تجدیدنظر» ساخته محمدامین کریم‌پور، در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حاضر هستند. حضور علی رهبری و آرین بهاری، دو خواننده گروه پازل در فیلم سینمایی «گل به خودی»، جزو اولین تجربه آن‌ها در جشنواره فیلم فجر است؛ این فیلم در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده و قصه آرزوهای چند کودک را که در پرورشگاه زندگی می‌کنند، روایت کرده است. هم‌صدایی پازل بند و حمید هیراد، در قطعه «بی‌تاب»، یکی از معروف‌ترین آهنگ‌های این گروه است. آرش عدل‌پرور نیز، با بازی در«حکم تجدیدنظر»، اولین تجربه بازیگری خود را پشت سر گذاشته است. عدل‌پرور در این فیلم، با هنرمندان شاخصی مانند ژاله صامتی و همایون ارشادی همبازی شده است. جالب این‌که کارگردان این فیلم سینمایی، یعنی محمدامین کریم‌پور، کار خود را با ساخت فیلم‌های طنز چندثانیه‌ای در اینستاگرام آغاز کرد و به سرعت به شهرت رسید و اکنون، با حضور در جشنواره فیلم فجر، اولین حضور رسمی‌اش را به عنوان کارگردان به ثبت می‌رساند. عجیب‌تر این‌که چندی پیش اعلام شد فریدون شهبازیان، آهنگ‌ساز و رهبر ارکستر برجسته کشورمان، آهنگ‌سازی فیلم سینمایی «حکم‌ تجدیدنظر» را برعهده گرفته است.

جامانده‌ها

حضور بنیامین بهادری و بهنام بانی در فیلم سینمایی «موافقت اصولی» و «گشت ارشاد۳»، با حاشیه‌های زیادی همراه بود. چندی پیش، ویدئویی در فضای مجازی پربازدید و بعد مشخص شد که این ویدئو سکانسی از فیلم سینمایی «موافقت اصولی» به کارگردانی امیر پورکیان و بازی بنیامین بهادری است. در ابتدا قرار بود«موافقت اصولی» در جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشته باشد، اما در نهایت اعلام شد که این فیلم، به علت مسائل فنی و آماده‌نبودن، از شرکت در جشنواره انصراف داده است و به این ترتیب، بنیامین بهادری نیز شانس حضور در جشنواره را از دست داد. انتشار آخرین آلبوم این خواننده، به سال ۹۴ برمی‌گردد و او پیشتر در فیلم سینمایی «سلام بمبئی» بازیگری را تجربه کرده است. بهنام بانی یکی دیگر از خواننده‌های جامانده از جشنواره فیلم فجر است. او در این فیلم مقابل امیر جعفری، ساعد سهیلی، سینا مهراد و میرطاهر مظلومی بازی کرده است. بازی او در فیلم سینمایی «گشت ارشاد۳»، به کارگردانی سعید سهیلی، با انتشار گریم عجیب او مطرح شد. فیلم‌برداری این فیلم چندماهی است که به پایان رسیده، اما به دلیل مسائل مربوط به یکی از بازیگران آن، خبری از اکران یا حضور آن در جشنواره نیست. بهنام بانی در این فیلم، در نقش یک خواننده پاپ بدصدا بازی کرده است.

کدام یک می‌درخشند؟

هرچند هنوز برای قضاوت زود است، اما به نظر می‌رسد فرزاد فرزین به پشتوانه بازی‌های نسبتا موفقی که پیش از این، در شبکه نمایش خانگی و سینما داشته است، شانس بیشتری برای دیده‌شدن و موفقیت، نسبت به سایر هم‌صنفی‌های خود در جشنواره فیلم فجر امسال داشته باشد. البته موضوع شهرت را هم نباید در این زمینه دست‌کم گرفت و ای بسا اگر کارهای جا مانده از جشنواره، می‌توانستند در جمع آثار امسال عرض‌اندام کنند، شرایط برای فرزین دشوارتر می‌شد. با این حال، باید منتظر ماند و دید که حضور بی‌سابقه خواننده‌ها در جشنواره فیلم فجر، اولاً برای خود آن‌ها و ثانیاً برای فیلم‌هایی که در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند، چه دستاوردهایی خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین