کد خبر: ۶۹۱۲۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

ویلیام بار تیم حقوقی ترامپ را "دلقک" خوانده بود

بر اساس گزارش پایگاه آکسیوس، ویلیام بار، دادستان کل سابق دولت دونالد ترامپ تیم حقوقی این رئیس جمهور آمریکا را "دلقک" و ادعاهای ترامپ درباره دزدیده شدن انتخابات از او را "چرند" خوانده است.
ویلیام بار تیم حقوقی ترامپ را
آفتاب‌‌نیوز :

این موضوع در جریان یک نشست ماه دسامبر در کاخ سفید که ترامپ از "بار" خواستار شرکت در آن شد مطرح شده است؛ درخواستی که ترامپ بعد از مشاهده یک گزارش آسوشیتدپرس و نقل این گفته از ویلیام بار که "ما شاهد تقلب در حد متفاوت ساختن نتیجه انتخابات نبودیم" مطرح ساخت.

به گزارش ایندیپندنت،  ویلیام بار یکی از وفادارترین اعضای دولت ترامپ بوده و هر نوبت از اختیار اجرایی این رئیس جمهور آمریکا و چگونگی انتشار گزارش رابرت مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات 2016 به بهترین شکل ممکن برای ترامپ حمایت کرده است. اما او تا آنجا پیش نرفت که وقتی شواهد و مدارک وقوع تلقب گسترده در انتخابات را ندیده، مدعی وجود چنین تقلبی شود.

آکسیوس نوشت، روابط میان بار و ترامپ به رغم وفاداری او به رئیس جمهور به شکلی بی سر و صدا از هم پاشید. بار سمتش را در 23 دسامبر ترک کرد.

حتی وفادارترین اشخاص به ترامپ هم فکر کردند او بیش از حد در تئوری‌های توطئه و واقعیت جایگزین مطرح شده از سوی تیم حقوقی‌اش تحت رهبری رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا، فرو رفته است.

بر اساس این گزارش ترامپ در جریان اعتراضات جنبش جان سیاهپوستان مهم است در تابستان 2020 خواستار به کارگیری قانون شورش و فرستادن سربازان به خیابانها بود. بار کسی بود که نهایتا در برابر غرایز رئیس جمهور مقاومت کرد. مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش و مارک اسپر، وزیر دفاع سابق دولت ترامپ نمیخواستند که ارتش درگیر شود.

آکسیوس نوشت، ترامپ در جریان یک نشست در دفتر بیضی کاخ سفید در اواسط ماه اوت به بار گفت به تسهیل نمایش قدرت در پورتلند جایی که اعتراضات گسترش یافت بپردازد. بار اما تحت تاثیر قرار نگرفت. ترامپ مشتش را روی میز کوبیده و فریاد زد"هیچ کس از من حمایت نمی‌کند، هیچ کس هیچ حمایت لعنتی از من ندارد."

بار به مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید نگاه کرد و گفت: خوب این خوب پیش رفت.

این اختلاف بین ترامپ و بار درباره میزان استفاده از زور در پاسخ به اعتراضات تابستان بود که به آرامی روابط آنها را فروپاشاند.

بعد از انتخابات تئوری‌های توطئه درباره تقلب در انتخابات بخش عمده توجه رئیس جمهور آمریکا را درگیر ساخته و او به وزارت دادگستری دولت خودش حمله کرده و آنها را در ارتباط با تحقیق درباره تقلب در انتخابات "مفقود الاثر" خواند. این وزارتخانه درباره تقلب در انتخابات تحقیق کرد اما سند و مدرکی نیافت. بار که از ادعاهای ترامپ درباره طفره رفتن او از مسئولیتهایش خشمگین بود به آسوشیتدپرس گفت که آنها هیچ مدرکی از وقوع تقلب گسترده نیافته‌اند.

به نوشته آکسیوس ترامپ بعد از مشاهده این گزارش درباره خودش به شکل سوم شخص خطاب به بار حرف زده و گفت: چرا شما چنین چیزی می گویید؟ شما باید از ترامپ متنفر باشید. دلیل دیگری برای آن وجود ندارد. شما باید از ترامپ متنفر باشید.

بار گفت: این چیزها به نتیجه نرسیدند. این چیزهایی که این افراد گوش شما را با آنها پر می کنند درست نیستند.

بار به ترامپ گفت که وزارت دادگستری ادعاهای تیم حقوقی او را بررسی کرده است. ویلیام بار اظهار کرد: اینها فقط چرند هستند.

او اظهار کرد، تیم حقوقی ترامپ کارشان را وحشتناک انجام دادند. او اضافه کرد: من یک ناظر حقوقی کاملا مطلع هستم و فقط نمی توانم بفهمم تئوری در اینجا چیست. این فقط پخش و پلا است. این بی اثر است.

ترامپ پاسخ داد: شاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین