کد خبر: ۶۹۱۲۸۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
نتایج نظرسنجی گالوپ نشان داد:

پایین‌ترین نرخ رضایت از ترامپ در روزهای نهایی ریاست جمهوری

رضایت از عملکرد دونالد ترامپ در میان آمریکایی‌هایی که در نظرسنجی جدید گالوپ شرکت کردند، به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.
پایین‌ترین نرخ رضایت از ترامپ در روزهای نهایی ریاست جمهوری
آفتاب‌‌نیوز :

 نظرسنجی گالوپ که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد تنها ۳۴ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهور راضی هستند که این میزان بیانگر پایین‌ترین نرخ رضایت از زمانی است که وی به عنوان رئیس جمهور فعالیت می‌کند.

به گزارش هیل، مؤسسه گالوپ گزارش داد نرخ متوسط ۴۱ درصدی رضایت از ترامپ طی ۴ سال فعالیت او به عنوان رئیس جمهور، ۴ امتیاز از همه پیشینیان او در کاخ سفید طی دوره فعالیت گالوپ، کمتر بوده است.

نرخ رضایت ۳۴ درصدی ترامپ تنها یک درصد کمتر از پایین‌ترین نرخ قبلی رضایت از اوست که چندین بار در سال ۲۰۱۷ به دست آمد.

از زمان آغاز اندازه‌گیری میزان رضایت از رئیس جمهور توسط مؤسسه گالوپ در سال ۱۹۸۳، ترامپ نخستین رئیس جمهوری است که در هیچ زمان نتوانسته نرخ رضایت ۵۰ درصدی را کسب کند.

یک نظرسنجی ای‌بی‌سی‌نیوز/ایپسوس که روز یکشنبه منتشر شد نشان داد اکثریت آمریکایی‌ها گفته‌اند که معتقدند ترامپ باید از ریاست جمهوری برکنار شود.

دوره ترامپ ظهر روز چهارشنبه پس از سوگند خوردن جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا به پایان می‌رسد. نرخ پایین رضایت از ترامپ کمتر از دو هفته پس از آن مطرح می‌شود که جمعی از حامیان ترامپ معترض به نتایج انتخابات، به کنگره آمریکا حمله کردند.

رئیس جمهور آمریکا دقیقاً تا زمان نشست کنگره برای شمارش رسمی آرای کالج انتخاباتی که بایدن را به عنوان رئیس جمهور مورد تأیید قرار می‌داد و پس از آن نشست، بارها این ایده را تکرار کرده که انتخابات از او دزدیده شده است. شمارش آرا در کنگره توسط شورشیانی که به آنجا هجوم آوردند، متوقف و باعث شد مجلس نمایندگان آمریکا و سنا قبل از تشکیل مجدد جلسه در شب‌هنگام، ساعت‌ها کار خود را متوقف کنند.

نتایج نظرسنجی گالوپ مبتنی بر مصاحبه‌های تلفنی بین ۴ تا ۱۵ ژانویه (۱۵ تا ۲۶ دی) هستند و ۲ روز قبل از حمله به کنگره آغاز شدند. حاشیه خطای نمونه ۴ درصد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین