کد خبر: ۶۹۱۳۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹

قول مساعد نوبخت برای رفع تنش آبی تبریز

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی از قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص بودجه ۶۵۰ میلیارد ریالی به منظور رفع تنش آبی تبریز در سال ۱۴۰۰ خبرداد.
قول مساعد نوبخت برای رفع تنش آبی تبریز
آفتاب‌‌نیوز :

یوسف غفارزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تشکیل جلسه مشترک استاندار آذربایجان شرقی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: اختصاص این میزان اعتبار در این جلسه مقرر شد.

وی بر ضرورت تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز برای رفع تنش آبی تبریز تاکید کرد و گفت: از آنجایی که با عدم تخصیص فوری اعتبار، تنش آبی این شهر در سال ۱۴۰۰ تشدید می‌شود ، تصمیم گرفته شد تا این موضوع در جلسه مشترکی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح شود.

وی افزود: در این جلسه آخرین وضعیت آب شرب تبریز ، کمبودها و اعتبارات مورد نیاز مطرح شد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: از جمله موضوعاتی که در این جلسه توسط استاندار آذربایجان شرقی مطرح شد افزایش مصرف آب شرب تبریز در نتیجه توسعه شهر و شروع بیماری کووید ۱۹ و بروز تنش در تامین آب شرب در بهار و تابستان امسال بود.

وی گفت: در این جلسه همچنین اعلام شد برای جبران کسری آب شرب تبریز راهکار اصلی بلند مدت و میان مدت، اجرای طرح انتقال آب ارس به دشت شبستر و تبریز و طرح های کوتاه مدت بازسازی خطوط نهند، افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره ۵ آبرسانی به تبریز، جداسازی آب شرب از صنعت و حفر چاه های جدید برای رفع تنش در سال ۱۴۰۰ است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پس از ارائه گزارش توسط استاندار و نمایندگان مجلس نمایندگان شورای اسلامی، برای رفع تنش آبی تبریز و اختصاص بودجه به آن قول مساعد داد.

علاوه بر دکتر پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج الدینی ، دکتر پزشکیان و دکتر منادی نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین