کد خبر: ۶۹۱۴۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

خطر کاهش سن ابتلا به کرونا

این روزها با شیب کمی شاهد افزایش ابتلا، مراجعه به بیمارستان‌ها و نیز مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا در بازه سنی ۵تا۱۷سال هستیم. افزایش ابتلا وبستری دربیمارستان‌ها و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا می‌تواند به‌خاطر ویروس انگلیسی باشد.
خطر کاهش سن ابتلا به کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

این روزها شاهد مراجعه به بیمارستان‌ها و نیز مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا در بازه سنی ۵تا۱۷سال هستیم. افزایش ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا می‌تواند به‌خاطر ویروس جهش‌یافته انگلیسی در کشور باشد. در ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان، گفته شد کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند. این درحالی است که درصد ابتلا در ویروس جهش‌یافته یکسان است. به‌عبارت‌دیگر میزان درگیری کودکان با ویروس جهش‌یافته انگلیسی درست مانند ابتلای بزرگسالان است. بنابراین احتمال دارد افزایش آمار مراجعه به بیمارستان‌ها و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در کودکان به‌خاطر شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی ‌باشد. البته نباید فراموش کرد که به گفته وزیر بهداشت و درمان تاکنون پنج نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

با این‌حال نمی‌توان خطر کرد و نسبت به این مساله بی‌تفاوت بود، چراکه برای حفظ سلامت تمام افراد جامعه باید تلاش کرد به‌خصوص کودکان که آسیب‌پذیرتر هستند. به همین دلیل باید گفت ما در قبال هر تصمیمی درباره کودکان باید مسؤولانه‌تر رفتار کنیم، تصمیم‌هایی مانند بازگشایی مدارس. بسیاری از دانش آموزان و کودکان کم سن و سال نمی‌توانند از خود مراقبت کنند. خیلی از آنها نمی‌دانند چطور باید از ماسک استفاده کنند یا این‌که در زمان بازی با همسالان‌شان، فاصله اجتماعی را چگونه رعایت کنند.

بنابراین با توجه به این شرایط بهترین کار این است مسؤولان به‌جای بازگشایی‌های شتاب‌زده و کاهش اعمال محدودیت‌ها ‌ کمی صبر کنند تا با به دست آمدن درک بهتری از شرایط بتوان تصمیم‌های کارآمدتری گرفت. نباید خاطره بد اردیبهشت، یعنی زمانی که آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا کاهش یافت و تحت تأثیر آن کنترل بیماری به فراموشی سپرده شد، تکرار شود.

بهترین کار برای کاهش آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا ‌ این است که با توجه بیشتری پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. نباید این تصور بین والدین ایجاد شود که ویروس کرونا با کودکان کاری ندارد. والدین باید مراقب باشند کودکان‌شان از ماسک‌های مناسب استفاده کنند،چراکه در تحقیقات جدید مشخص‌شده ماسک‌های پارچه‌ای نمی‌تواند مانع خوبی برای جلوگیری ویروس باشد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و‌ پرهیز از شرکت در مهمانی و دورهمی‌ها نیز می‌تواند در کاهش ابتلا به ویروس کرونا مؤثر باشد. خانواده‌ها باید توجه داشته باشند کودکان رعایت پروتکل‌ها را از آنها یاد می‌گیرند به همین دلیل والدین باید الگوی مناسبی برای فرزندان‌شان باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین