کد خبر: ۶۹۱۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

ایران توانسته از طریق بانک سوئیس واکسن بخرد

معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با موافقت دولت آمریکا ایران توانسته است از طریق بانک سوئیس واکسن ضدکرونا بخرد.
ایران توانسته از طریق بانک سوئیس واکسن بخرد
آفتاب‌‌نیوز :

حسن قدسی‌پور معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ارائه گزارش‌ تحولات علمی و فناوری مهم روز پرداخت و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون خرید واکسن از کشورهای آمریکا و انگلیس گفت: بررسی وضعیت تست انسانی واکسن کرونا ساخته شده توسط شرکت آمریکایی فایزر در کشورهای جهان نشان می‌دهد که این واکسن عوارضی را در پی دارد، به عنوان مثال کشور فنلاند تا کنون ۳۲ مورد عارضه جانبی در نتیجه تزریق واکسن فایزر، نروژ از فوت ۲۳ نفر بعد از تزریق واکسن فایزر و... خبر داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه‌ای در مورد اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که از تاریخ ۸ ژوئن ۲۰۲۰ به بعد «اتباع ایالات متحده، مگر با دریافت مجوزهای موردی، از مشارکت در تراکنش با IRISL و E-Sail منع خواهند شد، از جمله از تراکنش‌های مربوط به فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از سوی اتباع ایالات متحده یا از ایالات متحده.

قدسی‌پور افزود: اما از طرفی دیگر در تاریخ ۵ دی ۹۹ خزانه داری آمریکا اعلام می‌کند: با موافقت دولت آمریکا ایران توانسته است از طریق بانک سوئیس واکسن ضدکرونا بخرد. وزارت خزانه داری آمریکا به بانک سوئیس اجازه پرداخت ۲۴۴ میلیون دلار را برای خرید واکسن ضدکرونا توسط ایران صادر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین