کد خبر: ۶۹۱۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

کولاک برف در جاده‌های کوهستانی /احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های البرز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد که طی دو روز آینده کولاک برف در جاده های کوهستانی، لغزندگی و یخ زدگی معابر و جاده ها در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش بینی می شود و طی این مدت احتمال وقوط بهمن در دامنه های البرز دور از انتظار نیست.
کولاک برف در جاده‌های کوهستانی /احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های البرز
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان در این باره اظهار کرد: امروز، پنجشنبه، دوم بهمن ماه ادامه فعالیت سامانه بارشی در سواحل خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی به صورت بارش باران و برف و وزش باد شدید خواهد بود.

وی افزود: در شمال استان های قزوین، تهران، البرز، سمنان و اردبیل نیز بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه، سوم بهمن ماه نیز در صبح بارش پراکنده برف در برخی نقاط شمال شرق رخ می دهد و سامانه بارشی به تدریج از شمال شرق کشور خارج خواهد شد گفت: همچنین طی دو روز آینده کولاک برف در جاده های کوهستانی، لغزندگی و یخ زدگی معابر و جاده ها در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش بینی می شود. طی این مدت احتمال وقوط بهمن در دامنه های البرز دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: هفته آینده آسمان بیشتر مناطق کشور صاف است و از پنج شنبه تا شنبه ماندگاری هوای سرد در غالب مناطق کشور حاکم است و بتدریج از یکشنبه تا آخر هفته شاهد افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور خواهیم بود، این افزایش دما در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و بخشهایی از جنوب شرق کشور حدود ۱۲ تا ۱۸ درجه و در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز، غرب و مرکز کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز وزش باد شدید در نیمه غربی کشور رخ خواهد داد گفت: همچنین در سمنان، شمال شرق، اصفهان، قم، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش بینی می شود که در پاره ای مناطق با گردوخاک یا طوفان گردوخاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: جمعه این شرایط برای خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و شنبه برای شرق کرمان، بخشهایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، پنج شنبه تا شنبه دریای عمان، خلیج فارس، تنگه هرمز و پنج شنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی همچنین دمای هوای پایتخت را برای چند روز پیش رو پیش بینی کرد و گفت: دمای تهران در روز جاری(پنج شنبه، دوم بهمن ماه) در بیشترین حالت 4 و در کمترین حالت منفی 4 درجه سانتیگراد است. فردا جمعه نیز دمای هوای تهران بین 3 و منفی 4 درجه متغیر است و برای شنبه دمای هوا بین 4 تا منفی 2 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. آسمان تهران در این سه روز صاف است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین