کد خبر: ۶۹۱۷۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱

داعش مسؤولیت انفجارهای بغداد را برعهده گرفت

گروهک تروریستی داعش بامداد جمعه به طور رسمی مسؤولیت دو انفجار انتحاری روز پنجشنبه در میدان الطیران بغداد را برعهده گرفت.
داعش مسؤولیت انفجارهای بغداد را برعهده گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری اعماق وابسته به این گروهک تروریستی در صفحه انیستاگرام خود، مسؤولیت این حمله خونین را که طی آن ۳۲ نفر کشته و ۱۱۰ نفر زخمی شدند، برعهده گرفته است.

در اطلاعیه‌ای که این گروهک تروریستی در این خبرگزاری منتشر کرد آمده است که یکی از عناصر این گروهک به نام "ابویوسف الانصاری" کمربند انتحاری خود را که در میدان الطیران بغداد به تن داشت، منفجر کرد و کمربند انفجاری دوم نیز به همین روش توسط "محمد عارف المهاجر" دیگر عضو تروریست این گروهک منفجر شده است.

به گفته مسؤولان عراقی این دو انفجار در بازار مردمی و شلوغ در میدان الطیران در مرکز بغداد به وقوع پیوست که طی آن ۳۲ نفر کشته و ۱۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

پیش از این سرلشکر "خالد المحنا" سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرده بود که داعش پشت این دو حمله انتحاری قرار دارد و این پیام روشنی از سوی داعش است و این گروهک تروریستی می‌خواهد موجودیت خود را نشان دهد.

به دنبال این اقدام، مصطفی الکاظمی نخست وزیر که همزمان فرمانده کل قوای عراق نیز هست، شماری از مقام‌های ارشد امنیتی و اطلاعاتی کشورش را برکنار کرد.

این دو انفجار با محکومیت شدید کشورها و سازمان‌های مختلف روبرو شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین