کد خبر: ۶۹۱۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

معاون سابق وزارت خارجه آمریکا: واشنگتن و تهران باهم به سمت احیای برجام پیش می‌روند

معاون پیشین وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری اظهاراتی را راجع به احیای توافق هسته ای مطرح کرد.
معاون سابق وزارت خارجه آمریکا: واشنگتن و تهران باهم به سمت احیای برجام پیش می‌روند
آفتاب‌‌نیوز :

مارک فیتز پاتریک معاون پیشین وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش با بازنشر گزارشی از پایگاه خبری المانیتور با تیتر «اول چه کسی به توافق هسته‌ای باز می گردد؟» نوشت: پاسخ این است که ایران و آمریکا باهم به سمت احیای برجام(توافق هسته ای) پیش می روند.

جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در وعده‌های انتخاباتی اش گفته بود «در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای» دولت او هم آمریکا را به این توافق بازخواهد گردادند که دولت دونالد ترامپ رئیس پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردنش از آن خارج شده و تحریم های متعددی بر ایران اعمال کرد.

فاصله گرفتن ایران از تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته ای و متحمل شدن تحریم های اقتصادی انجام شد. این در حالی بود که ایران باید در ازای محدود کردن برنامه هسته ای اش پس از برجام، باید از منافع اقتصادی این توافق بهره مند می شد.

کشورهای اروپایی برجام نیز تاکنون تعهداتشان در زمینه عادی سازی روتبط اقتصادی با ایران و کاهش تاثیر تحریم های آمریکا را عملی نکرده اند.

با این وجود، مقامات ایران گفته‌اند در صورت اجرایی شدن تعهدات تمامی طرف های برجام، ایران اقداماتش را در زمینه کاهش تعهدات هسته ای به حالت قبل باز می گرداند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین