کد خبر: ۶۹۱۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

مزرعه "بیت کوین" کشف شده در ارومیه فاقد مجوز است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: محل راه‌اندازی مزرعه رمز ارز «بیت کوین» کشف شده در واحد تولیدی فولاد فردوس ارومیه فاقد مجوز است.
مزرعه
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا بابایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شخص دارای جواز استخراج «رمز ارز» است ولی در محلی که استقرار یافته بدون مجوز و اعلام قبلی بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار از این محل ۵٠٠ دستگاه ماینر توسط مسوولان کشف و توقیف شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: حضور رمزارزها از حدود ۱۰ سال پیش با بیت‌کوین آغاز شد و با توجه به استقبال جهانی از آن، انواع گوناگونی از رمزارزها ایجاد شد که برخی از آنها موفق بودند و مورد اقبال قرار گرفتند و بسیاری از آنها از گردونه رقابت خارج شده‌ است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی اول بهمن ماه از کشف ۵۰۰ دستگاه ماینر که به صورت قاچاق در یکی از کارخانه‌های مرکز استان در ارومیه مورد استفاده قرار می گرفت خبر داده بود.

ماموران پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات لازم موفق شدند مزرعه بیت کوین را شناسایی و محل نگهداری دستگاه های ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) را که کارشناسان ارزش ریالی آن را ۳۷ میلیارد ریال برآورد کرده بودند کشف کنند.

به گزارش ایرنا، پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از سودجویان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

هیات وزیران در ششم مرداد با استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده به عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین