کد خبر: ۶۹۱۷۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

پیشگیری از یک حمله تروریستی در روسیه

سازمان امنیت فدرال روسیه «اف.اس.ب» از پیشگیری از یک حمله تروریستی در این کشور و دستگیری فرد تروریست خبر داد.
پیشگیری از یک حمله تروریستی در روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان امنیت فدرال روسیه روز جمعه در بیانیه خود با یادآوری اینکه فرد تروریست ۲۵ ساله پیش از انجام حمله تروریستی در جمهوری باشقیرستان (واقع در منطقه مرکزی روسیه) دستگیر شده است، افزود: فرد تروریست حمله تروریستی علیه ماموران امنیتی روسیه را تدارک می دید.

بر این اساس ، از انبار مخفی این فرد، سلاح خودکار، اجزای یک بمب و دستورالعمل برای ساخت آن بدست آمد و از اطلاعات وسایل ارتباطی فرد تروریست معلوم شد که وی با گروه تروریستی هیات تحریر الشام (گروه جبهه النصره سابق فعال در سوریه) ارتباط داشت.

سازمان امنیت فدرال روسیه هویت این فرد را که تبعه روس ۲۵ ساله است اعلام نکرده است.

در سال‌های اخیر در روسیه صدها تروریست بویژه شمار زیادی از اعضا و هواداران گروه تروریستی داعش توسط ماموران امنیتی دستگیر یا کشته شده اند که برخی از آنان با سرکرده تروریست‌ها در عراق و سوریه ارتباط مستقیم داشتند و از آنها برای اجرای عملیات‌های تروریستی در روسیه دستور می‌گرفتند.

رییس سازمان امنیت فدرال روسیه در آذر ماه گذشته اعلام کرد که سازمان های امنیتی این کشور از آغاز سال جاری میلادی (تا ماه نوامبر) از ۴۱ عملیات تروریستی در این کشور پیشگیری کردند.

الکساندر بورتنیکوف رییس سازمان امنیت فدرال روسیه در نشست کمیته ملی ضدتروریستی این کشور گفت: در نتیجه اقدام های هماهنگ سازمان های امنیتی روسیه از ارتکاب ۶۱ فقره جرم تروریستی ازجمله ۴۱ حمله تروریستی پیشگیری شد.

رییس سازمان امنیت فدرال روسیه یادآورشد: در جریان اقدام های ضدتروریستی در روسیه۴۹ فرد مسلح غیرقانونی ازجمله ۸ سرکرده گروه های تروریستی کشته شد و ۳۶ سرکرده تروریست ها، ۱۶۲ جنگجو و ۵۹۱ همدست تروریست ها در روسیه از آغاز امسال دستگیر شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین