کد خبر: ۶۹۱۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

موضوع فیلم منتشر شده از باغ وحش ارومیه در حال پیگیری است

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: موضوع فیلم منتشر شده از یکی از حیوانات باغ وحش ارومیه در حال پیگیری است.
آفتاب‌‌نیوز :

مهران نظری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: باغ وحش ارومیه متعلق به بخش خصوصی است و هم اکنون نیز به علت شیوع ویروس کرونا بازدید از آن بسیار کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: هیچ مجوزی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای این باغ وحش صادر نشده است.

موضوع فیلم منتشر شده از باغ وحش ارومیه در حال پیگیری است

فیلمی رو گذشته در فضای مجازی منتشر شده که یک قلاده شیر در حال تغذیه از یک قوچ مرده در این باغ وحش است که منتشر کننده فیلم مدعی است این فیلم روز ۲۸ دی ماه از باغ وحش ارومیه گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، باغ وحش درنای ارومیه در ۲۰ کیلومتری جاده شهید کلانتری به سمت تبریز واقع شده است و بیش از ۱۶ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و مجموعه‌ای بزرگ شامل ۱۰۷ هکتار را دربر می گیرد.
این مجموعه با سرمایه بخش خصوصی دایر شده و مجموعه توریستی باغ وحش در خصوص وسعت، نقشه و طرح در شمالغرب کشور بی نظیر است و حتی می توان آن را در تمام کشور نیز بی رقیب دانست.
در این مجموعه بی نظیر، حدود ۱۰۰ حیوان از ۸۵ نوع نگهداری می شود که نیازهای زیستی هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است؛ بازدیدکنندگان و اصحاب رسانه در سال‌های اخیر اعتراضات بسیاری به نحوه نگهداری و رسیدگی به حیوانات این باغ وحش داشته اند چرا که برخی استانداردهای لازم در زمینه نگهداری از حیوانات در این مکان نادیده گرفته شده است.

انجمن های مخالف با ایجاد باغ وحش ها در این سال ها موفق شده اند تا حدود زیادی استانداردهای نگهداری حیوانات را افزایش دهند و حتی در مواردی نتیجه فعالیت آنان تعطیل باغ وحش های غیراستاندارد بوده است.

امروزه براساس گزارش رییس اداره ساماندهی دفتر حفاظت و شکار و صید سازمان محیط‌زیست در ایران حدود ۷۰ باغ‌وحش و مراکز نگهداری حیوانات و باغ‌پرندگان وجود دارد، که از بین همه آن ها تنها ۱۴ باغ ‌وحش مجوز سازمان محیط‌زیست را دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین