کد خبر: ۶۹۱۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷

وزرای خارجه اروپایی درباره برجام رایزنی می‌کنند

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه درباره «احیای برجام» و نحوه تعامل با کشورهای عربی خلیج فارس در این زمینه رایزنی خواهند کرد.
وزرای خارجه اروپایی درباره برجام رایزنی می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

«نومن لارنس» خبرنگار وال استریت ژورنال جمعه شب در پیامی توئیتری نوشت: یک دیپلمات ارشد اعلام کرد که بخشی از مذاکرات روز دوشنبه وزاری خارجه اتحادیه اروپا در مورد نحوه تعامل با کشورهای [عربی] خلیج فارس در حین حرکت برای احیای این توافق است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد اما جو بایدن رئیس جمهوری این کشور بارها وعده داده است که به این توافق بازمی‌گردد.

متحدان اروپایی آمریکا از جمله تروئیکای اروپایی (آلمان انگلیس و فرانسه) ضمن تاکید بر ضرورت حفظ برجام، از دولت جدید آمریکا خواسته‌اند تا به این توافق بازگردد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه در نخستین نشست خبری خود پس از آغاز به کار دولت جدید آمریکا گفت که دولت بایدن قصد دارد درباره موضوع هسته‌ای ایران و برجام با متحدان خارجی خود گفت و گو کند.

ساکی عنوان کرد که رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرده که از طریق دیپلماسی، به دنبال تقویت محدودیت‌های هسته ای ایران است.

او بدون اشاره به اینکه این دولت آمریکا بوده که از برجام خارج شده و تعهداتش را زیرپا گذاشته است، گفت ایران باید تعهداتش را در قبال برجام به منظور ادامه روند این توافق از سر بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین