کد خبر: ۶۹۱۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

ترامپ به کلوب روسای جمهور سابق نمی‌پیوندد

دونالد ترامپ که در دوره حضورش در کاخ سفید سنت‌شکنی حرفه‌ای از آب درآمد، به نظر می‌رسد قصد دارد سنت دیگری را هم که عضویت در باشگاه روسای جمهوری سابق آمریکاست، زیر پا بگذارد.
ترامپ به کلوب روسای جمهور سابق نمی‌پیوندد
آفتاب‌‌نیوز :

 این کلوبی است که دونالد ترامپ هرگز علاقه‌ای برای پیوستن به آن نداشته و قطعا قصد انجام آن را در آینده نزدیک هم ندارد. در این کلوب، روسای جمهوری سابق آمریکا به حدی به این جایگاه احترام می‌گذارند که اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و به یکدیگر برای یک امر مشترک ملحق می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنها پروژه‌های مشترکی با یکدیگر انجام داده و به ندرت از یکدیگر انتقاد کرده و تلاش می‌کنند تا سخنان انتقادی کمتری درباره جانشینان خودشان در کاخ سفید مطرح کنند.

با این حال همانند دیگر سنت‌های ریاست جمهوری، این هم موردی است که به نظر می‌رسد ترامپ احتمالا به آن بی‌احترامی می‌کند. اکنون که او از کاخ سفید خارج شده، بعید است که به کلوب روسای جمهوری در قید حیات آمریکا بپیوندد.

کیت اندرسون براور که در سال ۲۰۱۹ با ترامپ برای کتابی تحت عنوان "تیم پنج نفره: کلوب روسای جمهور در عصر ترامپ" مصاحبه کرد، می‌گوید: او به نوعی این ایده که به عضویت باشگاه روسای جمهور درآید، مورد تمسخر قرار داد. او اینطوری گفته بود که "فکر نمی‌کنم که پذیرفته شوم."

کاملا روشن است که دیگر اعضای این کلوب هم، دست‌کم الان، تمایلی به حضور او ندارند. باراک اوباما، جورج بوش و بیل کلینتون، روسای جمهوری سابق آمریکا پس از تحلیف بایدن در بیستم ژانویه یک پیام سه دقیقه‌ای منتشر کرده و گذار مسالمت‌آمیز قدرت را هسته دموکراسی آمریکایی توصیف کردند. آنها مستقیما به نام ترامپ اشاره‌ای نداشتند اما کاملا مشخص است که رفتار او را بعد از شکست در انتخابات نوامبر محکوم می‌کنند.

جفری انجل، مدیر بنیاد تاریخ ریاست جمهوری در دانشگاه متدیست جنوبی در دالاس گفت: ترامپ مناسب کلوب روسای جمهوری سابق نیست زیرا مزاج کاملا متفاوتی دارد. افراد داخل این باشگاه به لحاظ تاریخی مورد احترام دیگر روسا بودند. حتی ریچارد نیکسون هم به دلیل سیاست خارجی خود مورد احترام بیل کلینتون و رونالد ریگان بود. بعید می‌دانم کسی از ترامپ توصیه استراتژیک بخواهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین